سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 150
کل بازدید : 459505
کل یادداشتها ها : 2620
خبر مایه


< 1 2 3 4 5

وضعیت کنونی سنگ آهن به این گونه است که به 2 دلیل قیمت سنگ آهن وارداتی کمی بالا رفته و به هر تن 65 دلار هر تن سی اف آر  رسیده است. این دو دلیل عبارت است از: اول= رشد پیدا کردن بازارهای فیوچرز. دوم= افزایش یلفتن امید ها در بازار. همچنین لازم به ذکر است که شاهد بالا رفتن قیمت (یک دلار) در بورس دالیان بوده ایم و همچنین در بورس شانگهای میلگرد 5 دلار رشد داشته است.

 به گزارش آهن پرایس، طبق برنامه هایی که اخیرا به دست ما رسیده است،  فولادسازان چینی تمایل خود را نسبت به  خرید سنگ آهن از دست داده اند زیرا این اتفاق، در نتیجه ی افت قیمت های اخیر اتفاق افتاده است. در ادامه ی این اتفاق، موجودی هایشان کمتر شده و به همین خاطر است که برخی آنان امیدوار هستند تقاضا بهتر شود.

همچنین نکته ی قابل توجه این است  که در دو هفته ی اخیر موجودی سنگ آهن کارخانه ها از 24 روز تولید به 23 روز رسیده است.

برای دریافت قیمت میلگرد ، قیمت تیر آهن ، قیمت نبشی و نادانی ، قیمت پروفیل ، قیمت ورق ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ?? اینجا ?را کلیک کنید.


  

اخبار بازار آهن حاکی از از آن است که اخیرا در ترکیه، به دلیل پایین بودن جو بازار، میلگرد صادراتی نیز سیری نزولی دارد. به گزارش آهن پرایس، همه عقب نشینی کرده اند زیرا کاهش قیمت بیلت در چین، بر قیمت میلگرد و بازار میلگرد ترکیه  نیز  تاثیر گذاشته است. همچنین لازم به ذکر است که  قراضه وارداتی سیری نزولی دارد و در تبع آن، تقاضای میلگرد در بازار داخلی ترکیه نیز بسیار کم شده است. در حال حاضر، نرخ میلگرد صادراتی 5 تا 10 دلار کاهش یافته و به 420 تا 425 دلار هر تن فوب رسیده است اما پیش بینی قیمت میلگرد بر این است که قیمت به 410 تا 415 دلار یا حتی 400 دلار هم کاهش پیدا کند، زیرا همچنان تقاضایی در بازار نیست و تعداد معاملات بسیار کاهش یافته است.
در شرایط کنونی چند عوامل دخیل هستند که بازار میلگرد چین در حالت نزولی نگه داشته و در ادامه ی آن باعث از دست  دادن قدرت رقابت برای قیمت های صادراتی را از دست داده است. عواملی مانند: بیلت ارزان قیمت، مازاد عرضه و افت تقاضا.
به گزارش آهن پرایس، 15 تا 20 دلار شاهد کاهش قیمت میلگرد صادراتی بودیم و همچنین در بازار داخلی نیز اخیرا تا 200 دلار کاهش قیمت مشاهده شده است.
در پایان گزارش، می شود این گونه جمع بندی کرد که: به دلیل مازاد بودن عرضه بر قیمت های فولاد در چین که تاثیر منفی گذاشته، به تدریج شاهد کاهش خریدهای داخلی نیز هستیم. مردمی هم که در گروه خریدارها هستند به امید افت پیدا کردن دوباره ی قیمت هاعقب نشینی کرده اند. اما لازم به ذکر است که پیش بینی میشود، در هفته های آتی شاهد آرام بودن روند نزولی باشیم اما همچنان برای فولاد چین جای 4 تا 5 درصد افت قیمت دیگری نیز وجود دارد.

برای دریافت قیمت میلگرد ، قیمت تیر آهن ، قیمت نبشی و نادانی ، قیمت پروفیل ، قیمت ورق ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ?? اینجا ?را کلیک کنید.


  

اخیرا در طی نشستی خبری؛ نایب رئیس انجمن سنگ آهن با رئیس سازمان برنامه و بودجه مذاکراتی در راستای حل کردن مشکلات پرداخت و دریافت عوارض سنگ‌آهن و گندله داشتند که در انتها رئیس سازمان قول حذف کردن عوارض را داد. بهرام شکوری ابتدا اشاره ای به وضعیت فعلی سنگ‌آهن در ماه‌های گذشته نمود و اظهار داشت: در ابتدای سالی گذشت، قیمت سنگ‌آهن و کنسانتره به آرامی رشد داشت و پیش بینی میشود که همین منوال در سال 96و 96 نیزادامه داشته باشد، اما لازم به ذکر است که در چند سال اخیر شاهد کاهش یافتن قیمت کامودیتی در تمام حوزه‌های معدنی بودیم. وی همچنین افزود: درست است که برنامه ی کاهش قیمت‌ برای موضوعاتی را داشته باشیم، ولی در کل میتوان گفت که چشم‌انداز سنگ آهن بسیار روشن است.

وی که اکنون در مقاوم نایب رئیسات انجمن سنگ آهن هست، توضیحاتی در ارتباط با اشتباهات زمانبندی‌ تولید و توسعه واحدهای معدنی داد و گفت: ما ایرانی ها اشتباه بزرگی در اقتصاد میکنیم، زیرا افرادی هستیم که خیال میکنیم در زمان رکود، متوقف کردن تولید کار درستی است و در زمانی که در بازار تحرک و رونقی ایجاد شود، تازه شروع به کلنگ‌زنی کنیم که این کار در اکثر مواقع نمیتواند نتیجه ی سود بخشی داشته باشد، ولی در بازار آهن و حوزه ی سنگ‌آهن، مجموعه ی ما از جمله مجموعه‌هایی بود که در همان زمان رکود بازار کلنگ‌های خود را زد و سرمایه های کلانی را به این بخش وارد نمود که در پایان، نتیجه ای که داشت این بود که در حال حاضر ما از این سود ها بهرهمند هستیم. و در ایم جا دارد تا من نکته ای را برای همگان روشن کنم : آینده ی دنیا، آینده مواد معدنی است و لازم است تا سرمایه‌گذاری و زمانبندی های درستی را روی آن ایجاد کنیم.

شکوری در ادامه با اشاره به موضوع حذف افزایش تعرفه‌ها در سال 1396 اظهار کرد: به هر حال حذف تعرفه‌ها می‌تواند به نفع  مواد معدنی باشد، اما در حوزه دیگر در موضوع عوارض هفته گذشته با محمدباقر نوبخت – رئیس سازمان برنامه و بودجه - جلسه‌ای داشتیم که بسیار خوب و کارشناسی برگزار شد و از ایشان خواستیم تا از عوارض بر روی برخی محصولات معدنی را کاهش یا حذف کند، چرا که می‌تواند به حوزه تولید صدمه وارد کند.

وی افزود: بعد از استدلال‌هایی که انجام شد و مشکلات به شکل منطقی مطرح شد، ایشان نیز قانع شدند و قول دادند که موضوع حذف عوارض سنگ آهن و کنسانتره را به شورای اقتصاد دولت ببرد و تایید آن را دریافت کند.

برای دریافت قیمت میلگرد ، قیمت تیر آهن ، قیمت نبشی و نادانی ، قیمت پروفیل ، قیمت ورق ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ?? اینجا ?را کلیک کنید.

 


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ