سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 150
کل بازدید : 459508
کل یادداشتها ها : 2620
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

طبق گزارشات رسیده از بازار ورق در آلمان، اعلام شده که در دو هفته ای که گذشت، در آلمان ورق تخت قیمتی ثابت داشته و پیش بینی میشود که تا چند وقت دیگر هم  شاهد تغییر قیمت جدی در بازار ورق نخواهیم بود. به گزارش آهن پرایس، در حال حاضر حجم موجودی در انبارها بسیار زیاد است ولی از طرفی نیز تعداد خرید ها بسیار کم می باشد. نکته ی جالبی که لازم به ذکر است، عکس العمل کارخانه ها به شرایط کنونی بازار هست. با این وجودد که موجودی انبارها بالای 5 ماه است که بالاست اما کارخانه ها همچنان حاضر نشدند تا قیمت ها را پایین بیاورند.

 قیمت فعلی ورق تخت در بازار داخلی 555 تا 600 یورو هر تن درب کارخانه بدون 19 درصد مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

بازار ورق در امارات

جدید ترین خبر به دست آمده از بازار ورق در امارات نیز حاکی از آن است که در طی دو هفته ی گذشته، بازار حالتی ثابت و بی تحرک داشته است. این امر به دلیل این بود که قیمت های وارداتی دچار نوسان شد و در مقابل تقاضا نیز بسیار کم بود. البته باید توجه داشت که فعلا در بازار شاهد مقدار کمی موجودی در این وقت سال هستیم.

 ورق گرم چین حمل ژوئن 445 تا 460 دلار هر تن سی اف آر است که در سه هفته اخیر تا 45 دلار ارزان تر شده است. ورق گرم هند نیز 20 دلار ارزان تر شده 480 دلار هر تن سی اف آر است.

برای دریافت قیمت میلگرد ، قیمت تیر آهن ، قیمت نبشی و نادانی ، قیمت پروفیل ، قیمت ورق ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ?? اینجا ?را کلیک کنید.


  

اخبار بازار آهن بیانگر آن است که در طی روز های اخیر نوسانات بسیار زیادی در بازار به وجود آمد. نوسانات قیمت آهن و وضعیت بازار آهن به گونه ای بود که تعدادی از کارخانه ها فروش خود را بستند؛ مانند: ناودانی ابهر(البرزغرب) ، نبشی شکفته و چند تا از کارخانه های تولید کننده میلگرد. در حال حاضر به دلیل بالا و پایین شدن نرخ ارز و دلار ، برگزاری انتخابات رئیاست جمهوری ، افت قیمت سنگ آهن در چین و ...بازار نوسان قیمت موقت شده و نمی توان پیش بینی بازار آهن را به درستی انجام داد.

به گزارش آهن پرایس، میتوان وضعیت بازار آهن آلات را در روز گذشته این گونه اعلام کرد: قیمت پروفیل ها با 10 تومان کاهش اعلام شد. اما نرخ اعلامی میلگرد ها تفاوت بسیاری داشت، اکثر کارخانه های تولید کننده میلگرد دیروز قیمت خود را با 50 الی 20 تومان افزایش اعلام کردند.

در خصوص قیمت تیرآهن هم می توان گفت: قیمت تیرآهن بنگاه تهران اکثرا ثابت بود یا کمی کاهش داشت...اما افزایش قیمتی در کار نبود.

قیمت نبشی و ناودانی ها نیز ثابت بود. اما نبشی شکفته و نبشی منظومه 10 تومان افزایش قیمت داشتند. ورق سیاه هم دچار نوساناتی شد، بطور مثال قیمت ورق فولاد مبارکه افزایش داشت و قیمت ورق اکسین با کاهش  همراه بود.

برای دریافت قیمت میلگرد ، قیمت تیر آهن ، قیمت نبشی و نادانی ، قیمت پروفیل ، قیمت ورق ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ?? اینجا ?را کلیک کنید.


  

طبق آمارهایی که اخیرا از گمرک چین منتشر شده است، ظرفیت وارداتی سنگ آهن در این کشور در سه ماهه ی اول امسال 12.22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و به 270.9 میلیون تن رسیده است. طبق اعلامیه منتشر شده، نکته ای جای تامل دارد. اول اینکه باید این موضوع را در نظر گرفت که صدور سنگ آهن به چین را توسط عرضه کنندگان سنگ آهن کاهش داده شده است؛ دوم اینکه میزان رشد صادرات ایران به چین کمتر از رقم کل رشد واردات سنگ آهن در چین بوده است. میزان واردات سنگ آهن چین از کشورهای استرالیا، برزیل و آفریقای جنوبی به ترتیب 10.8، 3.8 و 3.33 درصد رشد داشته است.

اما لازم به ذکر است که هند با افزایش 332.4 درصدی صادرات سنگ آهن به چین، 9.9 میلیون تن در این بازه سه ماهه به این کشور سنگ آهن فروخته و به چهارمین تامین کننده بزرگ سنگ آهن چین تبدیل شده است.

میزان واردات سنگ آهن چین از ایران هم رشدی 113.4 درصدی داشته است در حالی که میزان واردات از پرو 20 درصد افزایش یافته است. بی تردید کاهش قیمت سنگ آهن، در بازار آهن آلات هم نیز بی تاثیر نخواهد بود.

برای دریافت قیمت میلگرد ، قیمت تیر آهن ، قیمت نبشی و نادانی ، قیمت پروفیل ، قیمت ورق ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ?? اینجا ?? را کلیک کنید.


  

اخبار بازار آهن بیانگر آن است که در کشور چین، بازار سنگ آهن دچار تحولات زیادی شد از جمله آن که، فروشندگان و عرضه  کننده های سنگ آهن برای جذب کردن بیشتر مشتریان، در روز گذشته تلاش کردند قیمت هارا بسیار کاهش دهند و پایین بیاورند. آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد 66.3 دلار هر تن خشک سی اف آر شمال چین ثبت شده  که 255 سنت نسبت به دوشنبه کاهش قیمت داشته است. به گزارش آهن پرایس، قیمت قرارداد سنگ آهن سواپ در بورس سنگاپور نیز 5 سنت افت داشته 66.7 دلار هر تن خشک بود. فروشنده گان سنگ آهن در چین به دلیل اینکه از کاهش و افت مداوم قیمت ها نگران هستند، سعی دارند تا محصولات را بیشتر به فروش برسانند. همچنین لازم به ذکر است ک فعالان بازار، دیگر تمایلی به افزایش دادن موجوی های انبار خود ندارند، زیرا نوسانات قیمتی که در حال حاضر وجود دارد باعث از دست دادن این تمایل می شود. در مجموع می توان این گونه خلاصه کرد که در شرایط موجود، جو بازار سنگ آهن مطلوب نیست و بسیاری  از کسانی که در بازار تحلیلگر هستند، روند بازار سنگ آهن را نزولی را برآورد کرده اند. 

در چین بازار میلگرد ثابت است

در بازار آهن داخلی چین قیمت میلگرد ها تقریبا دارای ثبات است. هرچند افتی که بازار بیلت اخیرا داشت، در بازار میلگرد نیز  تاثر گذار بود اما می توان گفت که به دلیل افزایش داشتن خرید در بازار، این اتفاق تقریبا بلااثر شدو  فقط در شرق کشور چین قیمت میلگرد 1.5 دلار افت داشته 465 تا 469 دلار هر تن درب کارخانه ثبت شده است. به گزارش آهن پرایس، در بازار شمال این کشور قیمت در 456 تا 461 دلار هر تن در ثبات ماند.


  

طبق گزارشی که اخیرا از بازار سنگ آهن چین به دست آمده، اعلام شده در روزهای اخیر، بازار وارداتی سنگ آهن چین نوسانات زیادی را تجربه کرده است. همچنین قیمت سنگ آهن سیر نزولی پیدا کرده، دلیل این امر وضعیت نامساعدی است که در بازار فولاد به وجود آمده. اما در ارتباط با نرخ سنگ آهن، می توان گفت که خلوص 62 درصد استرالیا 2.25 دلارهر تن افت قیمت هفتگی داشته 66.5 دلار هر تن سی اف آر می باشد. همچنین لازم به ذکر است که در بازار چین، بیلت حدود  14 دلار دچار افت هفتگی شذه است. البته بهای سنگ آهن در جمعه ای که گذشت 1.5 دلار رشد و افزایش قیمت داشته، این اتفاق به دلیل  بهبود یافتن بازارهای فیوچرز است که باعث شده تا درخواست خرید افزایش یابد.

به گزارش آهن پرایس، باید به این نکته توجه کرد که هرچند شاهد بهتر شدن وضعیت بازار سنگ آهن هستیم، اما نباید فراموش بشود که در حال حاضر تقاضای فولاد کافی نیست و همچنین نمی توان امید داشت که در آینده ای نزدیک هم  وضعیت بهتر شود. 

در چین یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید کننده میلگرد، با در نظر گرفتن این که ممکن است در آینده ای نزدیک، شرایط وقیمت میلگرد در بازار نا مساعد تر شود قیمت میلگرد های خود را به 36 دلار کاهش داد. در جمعه ی گذشته بیلت در چین  13  دلار افزایش قیمت داشته ولی فعالان بازار دلیل این امر را تصحیح قیمتی پس از افت قیمت های اخیر می دانند. دو هفته بازار نزولی بوده است.

برای دریافت قیمت میلگرد ، قیمت تیر آهن ، قیمت نبشی و نادانی ، قیمت پروفیل ، قیمت ورق ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ?? اینجا ?را کلیک کنید.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ