سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 74
کل بازدید : 460529
کل یادداشتها ها : 2628
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، با توجه به بررسی های صورت گرفته بر روی قیمت روز ناودانی ها طی ماه جاری، به این مهم دست یافتیم که نه تنها در بخش پروفیل، میلگرد، نبشی و تیرآهن افزایش قیمت داشتیم بلکه این نوسانات و افزایش قیمت های ناگهانی به حوزه ناودانی ها نیز سرایت کرده است. قیمت ناودانی ها با اغاز دی ماه افزایش یافت. برخی کارخانه ها فروش خود را بستند و برخی دیگر از اعلام قیمت خود داری کردند. در این میان کارخانه نبشی ناب تبریز در اکثر روزها اعلام قیمت نمود و اقدام به فروش نبشی هایش را کرد. در ادامه به بررسی نوسانات قیمت ناودانی در برخی کارخانه ها می پردازیم.

کارخانه نبشی ناب تبریز با آغاز دی ماه طی سه روز پیاپی قیمت های خود را افزایش داد. قیمت نبشی ناب تبریز در اولین روز 10 تومان افزایش و در ورز دوم ماه جاری 20 تومان افزایش یافت. اما این کارخانه در اقدامی ناگهانی در چهارم دی ماه قیمت هایش را 50 تومان افزایش داد. در پی این افزایش قیمت خریداران در بازار از خرید دست نگه داشتند و منتظر کاهش قیمت ها طی روزهای آینده شدند. پس از این افزایش قیمت تا 5 روز قیمت های این کارخانه ثابت اعلام شد و پس از ان با آرام شدن جو نسبی بازار کارخانه ناب تبریز اقدام به کاهش قیمت نمود، بطوریکه پس از آن تا روز گذشته در مجموع 40 تومان قیمت هایش را کاهش داد. البته در این میان برخی روزها قیمت هایش را ثابت اعلام می نمود. در نهایت در روز گذشته مورخ 96/10/25 دو سایز 14 و 16 به ترتیب با قیمت های 2290 و 2300 به فروش رسید.

کارخانه نبشی شکفته نیز همانند ناب تبریز دی ماه را با افزایش قیمت هایش آغاز کرد. نبشی شکفته طی چهار روز ابتدایی دی ماه میانگین 20 تومان قیمت هایش را افزایش داد. پس از این افزایش قیمت تنها دو روز قیمت هایش را ثابت اعلام نمود و پس از اقدام به کاهش قیمت ها کرد. قیمت نبشی شکفته پس از آن در مجموع 100 تومان کاهش یافت اما این کاهش قیمت ها طولی نکشید و این کارخانه دوباره تا تاریخ 96/10/16در مجموع 50 تومان به قیمت های خود اضافه کرد. اخرین تغییرات این کارخانه تا روز گذشته بوده و پس از آن تا روز گذشته قیمت هایش ثات اعلام شد و با قیمت 2250 تومان خرید و فروش شد.

در حال حاضر جو نسبتا آرامی در بازار آهن آلات حاکم است و انتظار می رود تا پایان ماه جاری قیمت ها ثابت بماند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ بنابر اعلام بانک مرکزی قیمت مسکن در آذرماه 10 درصد افزایش یافته و بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی نیز متوسط اجاره بها در تهران 7 درصد بیشتر شده است. این آمار نشان می دهد افزایش فشارها بر اقشار مستأجر و افراد بدون خانه ملکی است.
مجید کیانپور ، نایـب رئیس کمیسیون عمران مجلس در مورد افزایش قیمت مسکن بیان کرد: کاهش تولید مسکن طی سال های گذشته باعث شده تا اکنون قیمت مسکن و اجاره بها بیشتر از نرخ تورم رشد داشته باشد. زمانی ما می توانیم از رونق مسکن صحبت کنیم که تعداد معاملات ملکی افزایش داشته باشد ولی نرخ مسکن افزایش پیدا نکند.
وی با اشاره به اینکه کاهش تولید مسکن منجر به حباب قیمتی در این بازار شده است ، تصریح کرد: تقاضای مسکن سالانه یک میلیون واحد است که سالانه 400 هزار واحد بیشتر ساخته نمی شود که فشار این کاهش تولید به بخش اجاره بها وارد می شود. برای تولید مسکن ، دولت باید سیاست های حمایتی را در نظر داشته باشد که هم حباب قیمتی را کنترل کند و هم مانع رشد بی رویه نرخ اجاره بها شود. این افزایش قیمت مسکن قابل پیش بینی بود و تا شهریور سال آینده هم ادامه دارد بنابراین اگر کنترل نشود دوباره وارد دوران رکود خواهیم شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طبق اطلاعات بدست آمده از نوسانات موجود طی ماه جاری در بازار آهن، در بخش نبشی ها با اغاز دی ماه نوسانات بسیاری دیده شد. قیمت نبشی ها در اولین روزهای هفته روندی افزایشی داشت بصورتیکه به دنبال این نوسانات و افزایش قیمت های پی در پی، شاهد بسته شدن فروش بسیاری از کارخانه های نبشی بوده ایم.در ادامه به بررسی قیمت روز نبشی ها طی یک ماهه اخیر می پردازیم.

کارخانه نبشی ناب تبریز با شروع ماه جاری اقدام به افزایش قیمت های خود کرد. این کارخانه در اولین روز دی ماه قیمت نبشی های خود را در تمام سایز ها 10 تومان افزایش داد. اما این افزایش قیمت تا سه روز ابتدایی ماه جاری ادامه داشت و در دو روز بعدی نبشی هارا به ترتیب 10 و 50 تومان افزایش داد. پس از این روند افزایشی، تا دهم دی ماه قیمت ها ثابت اعلام شد و پس از این ثبات قیمت در مسیر کاهشی قرار گرفت. در یازدهمین روز از ماه جاری قیمت نبشی ناب تبریز 20 تومان در تمام سایز ها کاهش یافت اما این روند کاهشی تنها در همان روز اتفاق افتاد و مجددا تا 19 دی قیمت ها ثابت ماند. انتظار می رفت تا پایان ماه جاری قیمت نبشی ها دیگر تغییری نداشته باشد اما در روز بیستم دی ماه نبشی های ناب تبریز 10 تومان دیگر کاهش یافت و پس از آن تا روز گذشته ثابت اعلام شده است.

کارخانه نبشی آریان یک ماه پر افت و خیزی را پشت سر گذاشته است. بطوریکه این کارخانه هر روز اقدام به تغییر قیمت هایش کرده و تنها در یک بازه زمانی 3 الی 4 روزه قیمت هایش ثابت اعلام شده است. سه روز ابتدایی ماه جاری قیمت نبشی آریان میانگین 20 تومان افزایش یافت. پس از این افزایش قیمت ها به مدت سه روز قیمت نبشی ها ثابت اعلام شد اما بیشترین روزهای ثبات قیمت مربوط به همین سه روز می شود و پس از آن یک مسیر پر افت و خیزی را طی کرد. بصورتیکه مدام در حال کاهش و افزایش قیمت هایش بود. این کارخانه تا 16 دی ماه میانگین قیمت نبشی هایش را 20 تومان کاهش داد اما این کاهش قیمت ها تداومی نداشت و در 17 روز از دی ماه 35 تومان قیمت هارا افزایش داد. همانطور که گفته شد قیمت های اعلامی این کارخانه روزانه با کاهش و افزایش مواجه شده بود و دوباره در 19 دی ماه نبشی ها را 45 تومان کاهش داد. این روند تا روز گذشته ادامه داشت و روز گذشته با کاهش 10 تومانی، اقدام به فروش نبشی های خود کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور شرکت فولاد مبارکه اصفهان می باشد که محصولاتش را در بورس کالا عرضه می کند که همین امر موجب شده به بزرگترین عرضه کننده نیز تبدیل شود. شرکت فولاد مبارکه طی سال جاری توانسته حدود 3 میلیون و 500 هزار تن از محصولات تخت خود را در بورس کالا عرضه کند و حدود 3 میلیون و 370 هزار تن از آن را نیز مورد معامله قرار دهد.
بیش از نیمه از تولید فولاد کشور در دستان فولاد مبارکه می باشد از این رو عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور و همچنین خاورمیانه را از آن خود کرده است. فولاد مبارکه با فروش های داخلی و صادرات محصولاتش در سال جاری توانسته بی سابقه عمل کرده و موفقیت های بسیار خوبی را کسب کند. این شرکت با تولید ورق توانسته بازار محصولات فولادی ایران و جهان را شناسایی کرده و در شرایط مطلوبی بسر برد. زیرا در شرایط فعلی بازار محصولات فولادی در دنیا به سمت محصولات تخت رفته و این شرکت می تواند با افزایش تولید ورق شرایط مطلوبتری را نیز بدست آورد.


نموندار زیر نشان دهنده تولیدات شرکت فولادمبارکه طی 9 ماه گذشته می باشد:

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ از لحظه ی صدور پروانه ساخت تا ایجاد اسکلت ساختمان فاصله زمانی وجود دارد بنابراین اولین تأثیر افزایش صدور پروانه های ساخت بر قیمت فولاد و قیمت آهن آلاتخواهد بود و در مراحل بعدی به سیمان و سرامیک و شیرآلات خواهد رسید. از این رو افزایش قیمت هر کالایی بر تورم اثرگذار است.
این مسئله درمورد افزایش بنزین و اثرگذاری آن بر دیگر بازارها از جملهمسکن هم صدق می کند. افزایش نرخ حامل های انرژی به طور حتم درزمینه مصالح ساختمانی اثرگذار است. طبیعی است که با افزایش حجم معاملات مسکن ، میزان صدور پروانه ساخت در سال جاری و آینده افزایش پیدا کند ؛ با توجه به این موضوع تأثیرافزایش صدور پروانه های ساخت بر نرخ مصالح ساختمانی کوتاه مدت نخواهد بود. نوسانات در قیمت روز آهن از جمله قیمت روزمیلگرد گویای همه چیز است و در بازارآهن شاهد این تأثیرگذاری بوده ایم. با وجود نوسانات مداوم در قیمت آهن آلات ، بازار مسکن نیز دچار افزایش قیمت می شود و این موضوع زنگ خطری برای بخش مسکن است زیرا با افزایش نرخ مسکن ، نرخ اجاره بها نیز بالا می رود واین افزایش قیمت از توان مصرف کننده ها خارج است. از این رو بازار به فاز قبل از رونق باز می گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ