سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 27
کل بازدید : 460304
کل یادداشتها ها : 2627
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

به گزارش آهن پرایس؛ آمارها حاکی از رشد مجموعه تولیدات زنجیره فولاد در هفت ماه امسال می باشد، بر اساس این تحقیق از شرکت های بزرگ معدنی، تولید  محصول کنستانتره سنگ آهن در مجموع از ابتدای سال جاری 19 درصد رشد داشته و معادل با 21 میلیون و 880 هزار تن بوده است. تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد خام و محصولات فولادی نیز در مدت مشابه با رشد همراه بوده و بر مبنای همین اطلاعات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با مجموع تولید هشت میلیون و سی هزار تن بیشترین سهم تولید را در بازار داشته است.
از ابتدای سال جاری به نسبت پارسال گندله نیز رشد 24 درصدی را تجربه کرده و مجموع تولید این محصول به 17 ملیون و 960 هزار تن رسیده که شرکت گل گهر، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان به ترتیب بیشترین سهم را از تولید این محصول داشته اند.
علاوه بر محصولات ذکر شده در بالا لازم به توضیح است تولید محصولات فولادی نیز در این هفت ماه گذشته از سال جاری نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشته است و تا کنون رقم شش میلیون و 111هزار و 229 تن را به ثبت رسانده است. در ادامه آمار، تولید 9 میلیون و 571هزار و 871 تن شمش فولادی حاکی از رشد 14 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.
از سوی دیگر بررسی تولید دو محصول مس و آلومینیوم نشان می‌دهد که این دو محصول در سال جاری متحمل افت شد. گرچه افت را برای آلومینیوم می‌توان جزئی ذکر کرد اما افت 30 درصدی تولید مس در سال جاری درخور توجه است. بر اساس آمار تولید آلومینیوم، این محصول از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتی سه درصدی داشت و به رقم  194 هزار و 913 تن رسید. اما تولید کاتد مس در هفت ماه اول سال 1396 نسبت به زمان مشابه سال قبل افتی 30 درصدی داشت و رقم 77 هزار و 600 تن را به ثبت رساند در حالی که تولید کنسانتره مس با رشد سه درصدی نسبت به قبل 644 هزار و 160 تن رسید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

شاید تا کنون نام کانکس به گوشتان رسیده باشد. کانکس ها واحد های آماده ای هستند که به تازگی به صورت پدیده ای در پایتخت بوجود آمده اند. پدیده ای که بسیاری از آژانس های مسکن به وجود آن اشاره کرده و می گویند: کانکس نشینی روش جدیدی از سکونت می باشد که در تهران دیده شده است. پدیده ای که در تهران بوجود آمده و بیشتر در حومه شهر دیده می شود.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن،بعضی از مشاوران املاک خبر از وجود کانکس ها در اواسط شهر تهران ازجمله منطقه 22 داده اند.

محمود زعفرانلو، فعال بازار مسکن در مورد این پدیده می گوید: این کانکس ها در شهر تهران بصورت اجاره ای دیده شده است اما نصب ان ها در پشت بام ها و یا فضا های مشاع غیر قانونی می باشد، اما در حالی که اینکار غیر قانونی تلقی می شود، با آن ها برخورد قانونی نشده و مالکان به راحتی با پرداخت پول مشکل خود را حل می کنند.

این کانکس ها هنوز تعداد زیادی در شهر نیستند اما بسیاری از مردم برای زندگی به سراغ کانکس ها رفته اند. این کانکس ها از قیمت متری 200 هزار تومان شروع شده و تا قیمت متری 900 هزار تومان می باشد. اکثر کسانی که تمایل به کانکس نشینی دارند، حاشیه نشینان اطراف شهر تهران می باشند.

حسام عقبایی،رییس اتحادیه مشاوران املاک در اینباره می گوید: زندگی در کانکس و در فضاهای مشاع شهر غیر قانونی بوده و صاحبان آن ها فقط می توانند از کانکس ها در زمین های شخصی خود استفاده کنند. این کانکس ها دارای سند مالکیت نیستند و انجام معاملات ملکی در مشاوران املاک برای خرید و فروش آن ها کار کاملا غیر قانونی می باشد. اگرچه مورد اجاره‌ای در چنین مواردی کمتر پیش می‌آید و همه به دنبال خرید این واحد‌های سیار هستند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

 


در بخش صنعت فولاد باید با تلاش زیاد سعی بر افزایش ارزش افزوده داشته باشیم تا میزان سود کشور نیز افزایش یابد.

کشور ما از تکنولوژی در صنعت فولاد استفاده می کند که امروزه از تکنولوژی روز دنیا بسیار عقب تر است.

در سال های اخیر صنعت فولاد درگیر مشکلات بسیاری بوده است که با توجه شواهد موجود، حل شدن این مشکلات حتی با اجرای برجام، تغییر دولت و در پیش گرفتن سیاست های مختلف هم امکان پذیر نبوده و در این سال ها برنامه هایی از قبیل سیاست های اصلاح فضای کسب و کار، خروج ار رکود، تسهیلات دهی به بنگاه ها و سیاست های دیگری نظیر این موارد در پیش گرفته شدند، اما با توجه به رکودی که در حوزه اقتصاد از قبیل بخش صنعت و ساختمان و رکود پروژه های عمرانی و عدم استفاده از تکنولو‍ژی های روز وجود داشت، این سیاست ها موفق به رونق بخشیدن به صنعت فولاد کشور نشدند.

عباس آرگون، کارشناس بازار فولاد در این رابطه عنوان کرد: مشکلات ما در بخش فولاد بسیار زیاد است که برای حل این مشکلات نیازمند اجرای یک برنامه منسجم هستیم. همچنین باید تلاش کنیم تا بتوانیم ارزش افزوده را افزایش دهیم تا از این طریق سود بیشتری نصیب کشور شود.

عباس آرگون با اشاره به عدم وجود تکنولوژی های روز دنیا در کشور، افزود: یکی از مشکلات بزرگ ما در دست نداشتن تکنولوژی روز دنیا در صنعت فولاد کشور می باشد. تکنولوژی که کشور ما از ان استفاده می کند، از تکنولوژی روز دنیا بسیار عقب تر است و همین امر موجب می شود تا مقیاس تولید فولاد کشور در مقایسه با مقیاس کل دنیا کمتر بوده و همچنین هزینه های این بخش بسیار زیاد شود.

وی در ادامه افزود: با وجود تمام این هزینه های گزاف، بهره وری در حوزه انرژی و همچنین تولید فولاد پایین می باشد و وجود این مشکلات باعث می شود قیمت تمام شده محصولات تولیدی با افزایش مواجه شده و واردات فولاد به داخل کشور از توجیح مناسبی برخوردار شود.

عباس آرگون اظهار داشت: از دیگر معضلات صنعت فولاد کشور، بالا بودن نرخ تامین مالی می باشد که باید برای حل آن مصرف سرانه کشور را افزایش داده  و از این طریق خود را به کشور های پیشرفته نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مکشلات نرخ ارز می باشد. با وجود ثبات در نرخ ارز، اما صنعت فولاد برای رقابت در بازار های جهانی با مشکلاتی مواجه است. در صادرات کشور، باید نرخ ارز با نرخ تورم در تعادل باشند تا امکان رقابت در بازار های جهانی وجود داشته باشد.

این کارشناس بازار فولاد در اخر خاطر نشان کرد: برای ایجاد رونق در صنعت فولاد باید اقداماتی از قبیل کاهش هزینه های مالی، افزایش بهره وری، کاهش قیمت تمام شده و نرخ ارز صورت گیرد تا از این طریق صنعت فولاد بتواند با قدرت بیشتری در بازار های جهانی رقابت کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

به گزارش آهن پرایس؛ این هفته بازار اهن بدون افزایش قیمت و با ارامش شروع شد وبررسی لیست قیمت آهن آلات نشان می دهد که  خبری از نوسان و افزایش یا کاهش قیمت چندانی در مقاطع فولادی دیده نمی شود. قیمت میلگرد، قیمت پروفیل ، قیمت تیراهن و قیمت ورق اهن و سایر مقاطع در اکثر کارخانه ها به نسبت اعلامی های چهارشنبه قبل تغییر چندانی نداشت و اکثر کارخانه های تولیدی قیمت ها را ثابت اعلام کردند. با توجه به ثبات موجود در بازار اهن و در صورت تحریک بازار های مصرفی فولاد می توان انتظار افزایش معاملات را در بازار شاهد بود به شرط آنکه آزادسازی و اعلام قیمت ها به تورم و حباب سازی در بازار دامن نزند و خریداران را مجبور به عقب نشینی و به تعویق انداختن خرید نکند.
تنها افزایش قیمتی که در بازار مشاهده شد مربوط به قیمت تیراهن ها در بنگاه تهران بود ، هرچند که این افزایش قیمت چندان آزار دهنده نبود تا گزارش مفصل تری راجع به آن ارائه دهیم و میتوان تغییرات را به حساب رفتار معمول بازار آهن به حساب آورد. در کل میتوان گفت شرایط فعلی بازار به نحوی هست که خریداران را مجاب به نهایی سازی تصمیم خرید کند. امیدواریم با ادامه روند فعلی شاهد افزایش تقاضا و خرید آهن در روزهای آتی باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

رشد تقاضا در بازار آهن


به گزارش آهن پرایس در جاری  با ادامه روند ثبات قیمت های مقاطع فولادی در بازار آهن، شاهد افزایش تقاضا در بازار برای استعلام  وهمچنین خرید بودیم. که طبق روال معمول عمکس العمل بازار به این افزایش تقاضا، افزایش قیمت بود. البته این افزایش قیمت به حدی نبوده که خریداران قطعی را از خرید منصرف کند.و در اصل علت افزایش قیمت آهن آلات در طی هفته جاری  تحرک بخشیدن به بازار تعبییر می شود.لازم به ذکر است در برخی از مقاطع فولادی افزایش قیمتی را شاهد نبودیم.
علت افزایش تقاضا در بازار علاوه بر ثبات نسبی قیمت آهن مربوط به تحرکات بخش مسکن نیز می شود. با توجه به آمار رسمی منتشر شده تعداد معاملات بافت فرسوده در پاییز امسال با افزایش روبرو بوده که همین امر نیز از عوامل تاثیر گذار بر بازار اهن می باشد. به عقیده برخی از کارشناسان حوزه مسکن، این صنعت در حال گذار از دوره رکود چند ساله خود می باشد و با شروع دوره رونق دوباره مسکن میتوان افزایش بیشتر تقاضا را در بازار شاهد بود.اینکه کی شاهد این رونق باشیم سوالیست که جواب آن به روشنی مشخص نیست اما خیلی از پیش بینی ها حاکی از شروع رونق را ازنیمه اول سال 97 می باشد. البته طرح های مطرح شده از سوی دولت و اقدامات بانک ها در اعطای تسهیلات از عوامل  تعیین کننده بر سرعت این تغیرات باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ