سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 458642
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


 


در بخش صنعت فولاد باید با تلاش زیاد سعی بر افزایش ارزش افزوده داشته باشیم تا میزان سود کشور نیز افزایش یابد.

کشور ما از تکنولوژی در صنعت فولاد استفاده می کند که امروزه از تکنولوژی روز دنیا بسیار عقب تر است.

در سال های اخیر صنعت فولاد درگیر مشکلات بسیاری بوده است که با توجه شواهد موجود، حل شدن این مشکلات حتی با اجرای برجام، تغییر دولت و در پیش گرفتن سیاست های مختلف هم امکان پذیر نبوده و در این سال ها برنامه هایی از قبیل سیاست های اصلاح فضای کسب و کار، خروج ار رکود، تسهیلات دهی به بنگاه ها و سیاست های دیگری نظیر این موارد در پیش گرفته شدند، اما با توجه به رکودی که در حوزه اقتصاد از قبیل بخش صنعت و ساختمان و رکود پروژه های عمرانی و عدم استفاده از تکنولو‍ژی های روز وجود داشت، این سیاست ها موفق به رونق بخشیدن به صنعت فولاد کشور نشدند.

عباس آرگون، کارشناس بازار فولاد در این رابطه عنوان کرد: مشکلات ما در بخش فولاد بسیار زیاد است که برای حل این مشکلات نیازمند اجرای یک برنامه منسجم هستیم. همچنین باید تلاش کنیم تا بتوانیم ارزش افزوده را افزایش دهیم تا از این طریق سود بیشتری نصیب کشور شود.

عباس آرگون با اشاره به عدم وجود تکنولوژی های روز دنیا در کشور، افزود: یکی از مشکلات بزرگ ما در دست نداشتن تکنولوژی روز دنیا در صنعت فولاد کشور می باشد. تکنولوژی که کشور ما از ان استفاده می کند، از تکنولوژی روز دنیا بسیار عقب تر است و همین امر موجب می شود تا مقیاس تولید فولاد کشور در مقایسه با مقیاس کل دنیا کمتر بوده و همچنین هزینه های این بخش بسیار زیاد شود.

وی در ادامه افزود: با وجود تمام این هزینه های گزاف، بهره وری در حوزه انرژی و همچنین تولید فولاد پایین می باشد و وجود این مشکلات باعث می شود قیمت تمام شده محصولات تولیدی با افزایش مواجه شده و واردات فولاد به داخل کشور از توجیح مناسبی برخوردار شود.

عباس آرگون اظهار داشت: از دیگر معضلات صنعت فولاد کشور، بالا بودن نرخ تامین مالی می باشد که باید برای حل آن مصرف سرانه کشور را افزایش داده  و از این طریق خود را به کشور های پیشرفته نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مکشلات نرخ ارز می باشد. با وجود ثبات در نرخ ارز، اما صنعت فولاد برای رقابت در بازار های جهانی با مشکلاتی مواجه است. در صادرات کشور، باید نرخ ارز با نرخ تورم در تعادل باشند تا امکان رقابت در بازار های جهانی وجود داشته باشد.

این کارشناس بازار فولاد در اخر خاطر نشان کرد: برای ایجاد رونق در صنعت فولاد باید اقداماتی از قبیل کاهش هزینه های مالی، افزایش بهره وری، کاهش قیمت تمام شده و نرخ ارز صورت گیرد تا از این طریق صنعت فولاد بتواند با قدرت بیشتری در بازار های جهانی رقابت کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ