سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 70
کل بازدید : 459077
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


شرایط سیاسی و اقتصادی در کشور مانند تحریم ها، بر بازار آهن کشور تأثیر چشمگیری گذاشته است که اگر بخواهیم به تأثیرات این تحریم ها در بازار طی ماه های اخیر نگاه کنیم، با افزایش قیمت های نجومی مواجه خواهیم شد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، تا به این لحظه ما شاهد افزایش و کاهش های متوالی در حوزه آهن آلات بودیم که یکی از دلایل آن می تواند تحریم های آمریکا علیه ایران باشد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که چون پس از تحریم ها نرخ ارز با نوسانات شدید همراه بوده، در یک بازه زمانی بر قیمت آهن آلات نیز اثر گذاشت و پس از آن که نرخ ارز کمی با کاهش همراه شد، خریداران انتظار افت قیمت محصولات فولادی را داشتند. این انتظارات موجب شده تا بازار با افت تقاضا همراه باشد و در نهایت نقدینگی کاهش پیدا کند؛ به همین دلیل میزان تقاضا برای انواع مختلف آهن کاهش پیدا کرده است و بازار داخلی طی روزهای جاری با مشکل مواجه شده است.

از سوی دیگر حجم بیشتر انبارها از انواع آهن مانند میلگرد آجدار، تیرآهن و ورق سیاه پر شده است؛ همین امر موجب شده تا در میان توزیع کنندگان برای فروش رقابت به وجود آید. ب خلاف انتظارات رقابت بالا و موجودی تکمیل انبارها موجب شده رقابت جنبه ی دیگری به خود بگیرد و قیمت ها با افزایش همراه باشد. از سوی دیگر کارخانه ها برای اینکه بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند سعی در کاهش قیمت ها دارند اما با وضعیت فعلی بازار و شرایط تأمین کنندگان، ترجیح می دهند برای جلوگیری از ضرر ظرفیت خط تولید را کاهش دهند و یا فروش محصولات خود را بسته اعلام کنند.

طی روز گذشته نیز نوسانات در بازار همچنان ادامه داشت ولی اکثر تولیدکنندگان ترجیح دادند قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ