سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 47
کل بازدید : 459612
کل یادداشتها ها : 2621
خبر مایه


خبرها حاکی از برگزاری نخستین جشنواره ملی فولاد ایران طی ماه های آینده می باشد. هدف از برگزاری این نمایشگاه شناسایی توانایی های صنعت فولاد و صنایع وابسته به آن می باشد. سبحانی دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران طی نشست خبری روز گذشته بیان کرد: این نمایشگاه ملی از مورخ 17 تا 20 دی در برج میلاد برگزار خواهد شد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، وی با اشاره به پیشرفت های اخیر صنعت فولاد و بومی سازی این صنعت از بخش های مختلف تولید تا طراحی کارخانه اظهار کرد: امروزه شرکت هایی هستند که از پایه و صفر تا صد کارخانه را طراحی و اجرا می کنند اما بخش های مهمی از این توان داخلی نادیده گرفته شده چراکه ما بیشتر به دنبال تأمین مالی طرح های مورد نظر خود بوده ایم. در حال حاضر موضوع تأمین مای کمی سخت شده است، از این رو بهتر می توان از توان داخلی و سرمایه گذاری تولیدکنندگان داخلی برای توسعه طرح های فولادی استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم در این جشنواره و نمایشگاه شرکت هایی که در توسعه صنعت فولاد کشور نقش داشته اند و جزء تأمین کنندگان مواد مصرفی صنعت فولاد بشمار می روند، بتوانند در این نمایشگاه توانمندی های خود را به نمایش بگذارند. همچنین بنا شده است تا بانک اطلاعاتی از محصولات فولادی تولید داخل ایجاد شود تا همه تولیدکنندگان فولادی از ظرفیت تولید داخل اطلاع داشته باشند.

سبحانی در بخش دیگری از نشست خبری بیان کرد: صادرات فولاد در 8 ماه نخست سال بیش از 5 میلیون تن بوده و پیش بینی می شود تا پایان سال به 7 میلیون تن برسد. در مقابل نیز اگر میزان تولید را 25 میلیون تن فرض کنیم، یعنی سالانه به میزان 3 میلیارد دلار نیاز به واردات برخی از مواد اولیه داریم. از طرفی هم ما از مزیت وجود گاز در کشور استفاده کردیم و روش احیای مستقیم کوره قوس را در تولید فولاد مد نظر قرار دادیم که این موضوع نیز بسیار اهمیت دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ