سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 101
کل بازدید : 459146
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، گمانه زنی هایی که درباره کاهش 25 درصد قیمت مسکن در بهمن ماه امسال مطرح می شود را معقول ندانسته است واحتمال افزایش تورم تا پایان سال دور از انتظار نیست اما قیمت مسکن همین قیمت های جاری باقی می ماند و افزایشی نخواهد داشت.  اگر این ثبات قیمت مسکن را بر تورم عمومی تقسیم کنیم، عملا به این نتیجه می رسیم که قیمت مسکن کاهش یافته است. مانند اتفاقی که در سال های گذشته شاهد آن بودیم که تورم عمومی روند افزایشی داشت اما قیمت مسکن ثابت مانده بود وقتی این ثبات قیمتی را بر تورم عمومی تقسیم کردیم، نشان داد که نرخ مسکن رشد منفی داشته است. بنابراین قیمت مسکن بر اساس قیمت های جاری تا آخر امسال تغییر خاصی نخواهد کرد.

افت 3 درصدی پروژه‌های جدید ساختمانی در بهار 97 چنانچه تداوم یابد، کسری آپارتمان مناسب در سال آینده تشدید می‌شود. وضعیت متغیرهای شکل‌ دهنده بازار مسکن 98، در دو آمار رسمی سنجش شد. گزارشی از روند عرضه آتی (ساخت و سازهای جدید) و همچنین عرضه آنی مسکن (ساختمان‌های تازه‌ساز یا تکمیل شده) در ماه‌های اخیر حاکی از آن است که: فعالان ساختمانی در شهرهای مختلف کشور به دو علت، از تقویت اساسی عرضه آتی دست کشیده‌ و شتاب عرضه آنی مسکن را افزایش داده‌اند. اطلاعات بانک مرکزی درباره وضعیت سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی در بهار امسال در کل کشور نشان می‌دهد: حجم سرمایه‌گذاری در حوزه تکمیل ساختمان‌های مسکونی در حال ساخت، 53 درصد نسبت به بهار سال گذشته افزایش یافته اما در مقابل، میزان سرمایه‌گذاری برای شروع پروژه‌های جدید ساختمانی (عرضه آتی به بازار معاملات مسکن)، 20 درصد رشد کرده است به‌طوری که این میزان سرمایه‌گذاری در حوزه عرضه آتی مسکن با توجه به نیاز سالانه بازار کشوری ملک به واحد مسکونی جدید، به رغم رشد مثبت، ناکافی ارزیابی می‌شود و تداوم آن، تشدید کمبود واحد در سال آینده را به همراه دارد.

درباره اوضاع ساخت و سازها علاوه بر آمار مربوط به حجم ریالی سرمایه‌گذاری ساختمانی، یک آمار دیگر توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی نیز منتشر شده که در تکمیل اطلاعات اول، امکان تحلیل بهتر وضعیت بازار ساخت و عرضه مسکن را فراهم کرده است. در بهار امسال، «تعداد» ساخت وساز ساختمان‌های مسکونی شروع شده، در کل شهرهای کشور 3 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که تعداد این نوع ساختمان‌ها در سال 96 نیز رشد چندانی نداشته است و تنها 3 درصد نسبت به سال رکودی 95 افزایش یافته بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ