سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 52
کل بازدید : 459684
کل یادداشتها ها : 2622
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

فولاد جزء آلیاژهای انعطاف پذیری شناخته می شود که موارد استفاده بسیاری دارد. همچنین این آلیاژ انعطاف پذیر در انواع مختلف وجود دارد که در مصارف گوناگون بکار می رود. برای مثال نوع فولادی که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد با فولادی که در صنایع خودرو سازی بکار می رود متفاوت است.

کشور چین در صنعت فولاد دنیا جایگاه ویژه ای دارد، زیرا این کشور بزرگترین تولید کننده و همچنین مصرف کننده در دنیاست.

طبق اطلاعات بدست امده این کشور در سالی که گذشت میزانی حدود 46.2 درصد از کل حجم فولاد دنیا را مصرف کرده است که همین موجب شده تا به عنوان بزرگترین مصرف کننده شناخته شود. اتحادیه اروپا در مصرف فولاد، جایگاه دوم را در دنیا به خود اختصاص داده بطوری که در سال گذشته میزان 9.5 درصد از کل حجم فولاد دنیا را مصرف کرده است.

کشور چین نقش بسیار تاثیر گذاری بر روی بازار فولاد دنیا دارد. این تاثیر گذاری بدلیل رشد اقتصادی و صنعتی در این کشور است که موجب شده تقاضا برای فولاد در چین افزایش یابد. می توان به این نتیجه دست یافت که این رشد اقتصادی و صنعتی سبب گردید تا این کشور بتواند مصرف فولاد خود را از 28.3 درصد در سال 2004 به  46.2 درصد در سال 2015 افزایش داده و بازار را در دست گیرد.

با این تفاسیر می توان به این مهم دست یافت که توسعه بازار فولاد دنیا در گرو رشد اقتصادی کشور چین است. زیرا این کشور بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فولاد در دنیاست و برای رونق بازار فولاد نیازمند رشد این کشور از نظر سرمایه گذاری های زیرساختی هستیم.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

اخبار بازار آهن حاکی از کاهش قیمت ها می باشد. در طول دو هفته ی اخیر شاهد افزایش قیمت ها در بازار بودیم که این امر نهایتا باعث به وجود آمدن موجی از نوسانات قیمتی و بسته شدن فروش شد. افزایش قیمت ها تا جایی پیش رفت که به دلیل بیش از حد گران شدن آهن، خریداران و فروشندگان بطور کامل دست از انجام معامله برداشتند و بازار به یخ زدگی فرو رفت. این یخ زدگی و خاموشی بازار در حالی بود که قیمت ها بطور لحظه ای افزایش و تغیر می یافت. هرچند که دلایل قابل قبولی به عنوان "علت افزایش قیمت در بازار اهن الات" ارائه شد، اما همچنان دلایل افزایش قیمت در بازار برای بسیاری از مردم گنگ بود.  

قیمت میلگرد و تیرآهن، لوله و پروفیل، ورق، نبشی و ناودانی در روز پنج شنبه کاهش یافت. اما از آنجایی که این کاهش قیمت به حد قابل توجهی بود، این خبر با عنوان "شکسته شدن قیمت ها" گزارش شد. امیدوار هستیم که در آینده نیز شاهد ثبات قیمت ها و کاهش قیمت ها در بازار آهن باشیم؛ اما لازم به ذکر است که طبق عادت همیشگی که در بازار آهن وجود دارد، در اکثر پنج شنبه ها به دلیل تعطیلی کارخانه ها و تا نیمه وقت کار کردن بازاریان و بسته شدن فروش عرضه کنندگان، کاهش قیمت در بازار را داریم.

لازم به ذکر است که در زمان اوج قیمت ها در بازار آهن، قیمت سنگ آهن در چین افزایش چشم گیری یافته بود. اما در آخر هفته ی گذشته، اخباری مبنی بر کاهش قیمت سنگ آهن شنیده شد که نتیجه این امر، کاهش قیمت آهن آلات در بازار آهن شد. در پنج شنبه ی گذشته، قیمت آهن آلات ساختمانی شکسته شد و کاهش یافت. هرچند که این کاهش قیمت برای خریداران خوشایند می باشد اما می تواند یک علت مهم برای کاهش معاملات در روز های آتی نیز باشد. بدیهی است که با افزایش ناگهانی قیمت ها و گران شدن آهن، تعداد معاملات نیز بشدت کاهش یابد؛ اما نکته مهم در شرایط کنونی بازار، علت کاهش قیمت در بازار آهن می باشد. بدین منظور که در حال حاضر، به دلیل یخ زدگی و خاموشی بازار، عرضه کنندگان بزرگ در بازار آهن اقدام به کاهش قیمت کردند به این امید که بازار آهن باری دیگر به تکاپو و رونق بیافتد. بنابراین دور از ذهن نیست که اگر رونق در بازار کم باشد و همچنان مردم تمایلی به خرید و فروش آهن در بازار را نداشته باشند، قیمت آهن آلات دوباره افزایش پیدا کند.  

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

اخبار بازار آهن حاکی از ثبات قیمت ها و کاهش قیمت ها و افزایش قیمت ها می باشد! در روز های گذشته اکثر اخبار مربوط به بازار آهن بیانگر افزایش قیمت ها همراه با نوسانات بود. طی روز های گذشته شیب قیمت ها بسیار صعودی بود و خبری مبنی بر کاهش قیمت در بازار نبود. اما در روز گذشته قیمت تیرآهن های ذوبی و متفرقه کاهش یافت، قیمت میلگرد و نبشی و ناودانی در بعضی از کارخانه ها و برند مختلف ثابت بود و قیمت پروفیل ها همچنان رو به بالا و افزایشی بود. قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان حدود 5000 تومان کاهش و تیرآهن های متفرقه 5 الی 15 هزار تومان کاهش داشت. البته لازم به ذکر است که کاهش قیمت تیرآهن در انبار و بازار های تهران می تواند به دلیل وارد شدن بار جدید به بازار و افزایش میزان عرضه باشد.

گزارشات و برسی ها حاکی از آن است که در طول یک ماه گذشته زمینه ی بار های مختلف تیرآهن در بعضی از سایز ها و برند ها بسیار کم شده بود. در هر حال اگر روند بازار و شیب قیمت ها در روز های آینده بخواهد صعودی باشد، هم اکنون شرایط بسیار مطلوبی برای خرید تیرآهن است. زیرا در حال حاضر فقط تیرآهن ها کاهش قیمت دارند.

قیمت میلگرد آجدار در روز گذشته ثابت بود. در واقع بیشتر کارخانه ها، قیمت های اعلامی خود را ثابت اعلام کردند؛ اما میلگرد شاهرود - میلگرد حسن رود و میلگرد آناهیتا گیلان حدود 20 تومان در هر کیلو افزایش قیمت داشت. در سه هفته ی اخیر قیمت آهن آلات روند افزایشی داشت و قیمت ها بطور چشم گیری در حال افزایش بودند. این افزایش قیمت ها منجر شد تا همه ی محصولات آهنی و در همه ی سایز ها افزایش قیمت پیدا کنند. اما نکته قابل توجهی که وجود دارد، این است که قیمت میلگرد ها با روند بازار همراه شد و سیر صعودی را به خود گرفت، اما در حال حاضر شاهد ثبات قیمت میلگرد در بازار هستیم. 

این امر می تواند متاثر از کاهش قیمت شمش در بازار باشد. زیرا مواد اولیه ی تیرآهن و میلگرد از شمش می باشد که در روز های گذشته قیمت شمش نیز افزایش یافته بود. اما در شرایط کنونی با کاهش قیمت شمش و به ثبات رسیدن قیمت های فولاد و آهن و شمش در سطح جهانی می توان انتظار داشت که تا یکی دو ماه آینده قیمت ها ثابت باشند یا تنها تغیرات قیمت اندکی را داشته باشند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

قاره آسیا بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد


بر اساس آمار های بدست آمده از سوی اتحادیه جهانی فولادسازی، در ماه ژوئن سال 2017، میزان 141 میلیون تن فولاد در دنیا تولید شده است که این میزان درمقایسه با مدت مشابه سال 2016، 3.2 درصد افزایش داشته است. در نیمه اول سال جاری 836 میلیون تن فولاد تولیده شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته 4.5 درصد رشد داشته است. در نیمه اول سال جاری به دلیل بهبود شرایط اقتصادی دنیا و بالا رفتن میزان تقاضا، میزان تولید فولاد در اکثر کشورها با افزایش رو به رو شد.

در طول این مدت، قاره آسیا بزرگترین تولید کننده دنیا شناخته شد که وجود کشور چین در آسیا سبب شد تا این قاره به این مهم دست یابد. در نیمه اول سال جاری  قاره آسیا 4.8 درصد رشد تولید فولاد را داشته و تولید فولاد را به 576.8 میلیون تن رسانده است. در این مدت میزان تولید فولاد در کشور های عضو اتحادیه اروپا 86.1 میلیون تن و همچنین در آمریکای شمالی 57.4 میلیون تن بوده است. در کشور های مشترک المنافع نیز در سال 2017 میزان 49.7 میلیون تن تولید بوده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته 2.5 درصد کاهش داشته است.

چین بزرگترین تولید کننده فولاد

در آخرین ماه از نیمه ماه سال جاری، در کشور چین حدود 73.2 میلیون تن فولاد تولید شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته 5.7 درصد افزایش داشته است. این در شرایطی است که کشورهای تولید کننده دیگر در آسیا مقداری کمتر از 10 میلیون تن در این بازه زمانی تولید کرده اند. در ماه ژوئن، میزان تولید کشور ژاپن 8.4 میلیون تن بوده این در شرایطی است که کره جنوبی در همین ماه 5.9 میلیون تن فولاد تولید کرده است. اگرچه میزان تولید ژاپن از کره بیشتر بوده اما میزان تولید ژاپن در مقایسه با سال گذشته 4.3 درصد کاهش داشته است و میزان تولید کره جنوبی نسبت به سال گذشته 7.7 درصد رشد داشته است.

در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آلمان بزرگترین تولید کننده فولاد، در اخرین ماه از نیمه ماه سال جاری میزان 3.6 میلیون تن فولاد تولید کرده که این میزان در مقایسه با سلال گذشته 1.7 درصد کاهش داشته است. این در شرایطی است که کشور ایتالیا توانست با رشد 1.8 درصدی میزان تولید خود را به 2.1 میلیون تن برساند. کشور ترکیه هم که خارج از اتحادیه اروپا وجود دارد،  میزان تولید خود را به 3 میلیون تن رساند و با رشد 7.1 درصدی مواجه شد. میزان تولید کشور های امریکا و برزیل هم به ترتیب 6.7 و 2.6 میلیون تن می باشد.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

قیمت آهن آلات ساختمانی در روز گذشته


اخبار بازار آهن حاکی از آن است که در روز گذشته از شدت روند صعودی قیمت ها کاسته شده است. به عبارت دیگر می توان گفت که بازار جو آرامی را به خود گرفت و مانند روز های قبل، اخباری مبنی بر نوسانات بازار و بسته شدن فروش و افزایش ناگهانی قیمت ها گزارش نشد. هر چند که در روز گذشته نیز همچنان افزایش قیمت ها را داشتیم اما با این حال می توان گفت که بازار اهن در روز گذشته بسیار جو آرام تر و خوشایند تری را برای مشتریان نسبت به روز های قبل داشت. زیرا طبق آمار ها و گزارشات، در روز ها اخیر شاهد افزایش قیمت آهن آلات در همه ی مقاطع و همه ی برند های مختلف بودیم. بدین منظور که اگر اعلام می شد امروز قیمت میلگرد افزایش دارد، یعنی تمام کارخانه های تولید کننده میلگرد افزایش قیمت دارند. اما در حال حاضر شرایط فرق می کند. زیرا در روز گذشته شاهد افزایش قیمت در بعضی از کارخانه ها بودیم و اینکه در روز گذشته نوسان قیمتی وجود نداشت، علت آن است که اعلام شود جو بازار اهن آرام شده است.

در روز گذشته قیمت تیرآهن در بعضی از سایز ها و کارخان ها افزایش داشت. قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان نسبتا ثابت و قیمت تیرآهن آریان فولاد و فولاد یزد و تبریز افزایش داشت. قیمت میلگرد ها نیز در بیشتر کارخانه ها ثابت اعلام شد، فقط میلگرد های کارخانه ظفربناب، پرشین فولاد و کویرکاشان افزایش داشت. در خصوص نبشی ها نیز می توان گفت که قیمت ها ثابت بود و تنها نبشی های ناب تبریز و اسپیرال افزایش داشته است.

اما در ارتباط با قیمت ناودانی شرایط کمی متفاوت است. زیرا قیمت ناودانی ها افزایش داشت و تنها ناودانی البرز غرب (ابهر) و ناودانی ناب تبریز قیمت ثابت داشتند. پروفیل ها نیز قیمت نسبتا ثابتی داشتند به غیر از پروفیل هیربد، پروفیل صدرا و نورد میلاد یزد که افزایش قیمت داشت. ورق سیاه در همه ی کارخانه ها و سایز ها افزایش قیمت داشت. ورق فولاد مبارکه و ورق اکسین، ورق گیلان و ورق کاویان و ورق روس افزایش قیمت داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ