سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 65
بازدید دیروز : 76
کل بازدید : 459802
کل یادداشتها ها : 2622
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ آمارهای جدید دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن از روند صدور پروانه های ساختمانی توسط شهرداری تهران نشان میدهد بعد از دوره رکود ساخت و ساز در سال گذشته و اوایل امسال ، تیراژ آپارتمان سازی در چند ماه جاری از رشد برخوردار بوده است.
ساخت‌وساز از اواسط سال 92، با نقطه اوج رونق فاصله گرفت به‌طوری‌که تیراژ ساخت و عرضه مسکن در پایتخت در سال‌های 93 و 94 به ترتیب 59 درصد و 34 درصد افت کرد. بدین ترتیب عمق رکود ساختمانی در پایتخت ، در سال 94 به بیشترین حد خود رسید. بررسی ها حاکی از آن است که میزان نیاز بازار مسکن تهران به واحد مسکونی جدید حدود 8 هزار واحد مسکونی است و برای تعادل بخشی به سطح عرضه و تقاضای مسکن باید این نیاز برطرف شود. این تعداد واحد مسکونی باید با شرط رعایت الگوی تقاضا و توزیع پروانه ها بر حسب ظرفیت ملکی مناطق مختلف پایتخت ساخته شود ؛ در غیر این صورت تأثیر محسوسی در تنظیم بازار معاملات مسکن نخواهد داشت.
تابستان امسال تیراژ ساخت و سازهای مسکونی در تهران 13 درصد افزایش پیدا کرد و این رشد بر روی بازار آهن آلات نیز تأثیرگذار است. از این رو با ثبات قیمت در بازار آهن از جمله قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن می توان به رشد ساخت و ساز مسکن امیدوار بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، یکی از عواملی که موجب رونق صنایع می شود، توسعه تجارت دریایی می باشد زیرا توسعه تجارت می تواند شرایطی را فراهم کند تا صادرات و واردات گسترش یابد. با در نظر گرفتن 55 میلیون تن فولاد در اهداف 1404 به این مهم دست می یابیم که حدود یک سوم از تولیدات را باید به صادرات اختصاص دهیم و این موضوع تنها از طرق حمل و نقل دریایی امکان پذیر است که برای تحقق آن نیاز به سرمایه گذاری بیشتر می باشد.

بنادر تجاری طبق قوانین و مقررات حاکم و برخورداری از مزیت‌ها و تسهیلات قانونی به  3 دسته مناطق ویژه اقتصادی بندری، آزاد بندری و عادی تقسیم‌ می شوند. طبق طرح جامع فولادی بندرهای تجاری مناطق ویژه اقتصادی شامل بندر امام‌خمینی، شهید رجایی، نوشهر، بوشهر، امیرآباد و آستارا، بندرهای مناطق آزاد شامل بندر انزلی، خرمشهر و آبادان، بندرهای چابهار شامل شهید حقانی، لنگه، نکا، شهید باهنر، قشم، جاسک، گناوه و فریدون‌کنار است. با توجه به مطالعات صورت گرفته با هدف بررسی توسعه فیزیکی و غیرفیزیکی بندرها، ظرفیت نهایی تمام بندرها در سال 1404 شمسی 210 میلیون تن دیده شده که از این میزان در سال 1404 برای صادرات مواد و محصولات فولادی بین 35تا50 میلیون تن پیش‌بینی می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، براساس بررسی های صورت گرفته از وضعیت بازار آهن، طی یک ماهه اخیر قیمت ورق آهن با نوساناتی مواجه بوده است. ورق های سیاه در اکثر روزها نوسان داشته اند و تنها در برخی از روزها شاهد ثبات قیمت در آن ها بوده ایم.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در بنگاه تهران با اغاز دی ماه روندی افزایشی را پیش گرفت بطوریکه در اولین روز از ماه جاری 25 تومان افزایش قیمت داشت. اما این افزایش قیمت طولی نکشید و پس از آن به مدت 8 روز قیمت هایش ثابت اعلام شد. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه پیاپی در حال تغییر روند قیمتی بوده بطوریکه طی یک هفته هر روز قیمت هایش تغییر کرده است. از تاریخ 10/10/96 پس از گذشت یک هفته ثبات در قیمت این محصول شاهد کاهش قیمت آن در بوده ایم. ورق سیاه مبارکه طی یک هفته در مجموع 25 تومان کاهش قیمت داشته است همچنین در هفته آخر دی ماه شاهد افزایش قیمت سه مرحله ای این محصول بوده ایم که در مجموع این افزایش قیمت 55 تومان اعلام شد. پس از این نوسانات قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه نهایتا به یک ثبات نسبی رسید و تا روز گذشته به مدت 3 روز قیمت هایش ثابت اعلام شد.

باتوجه به نوسانات بوجود آمده در قیمت ورق سیاه از ابتدای دی ماه، انتظار می رود قیمت این محصول تا پایان ماه جاری ثابت باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ در ماه جاری فروش واحدهای مسکونی میانسال در تهران 11 درصد رشد کرده که در مقایسه با سایر گروه های سنی آپارتمان بالا ترین رشد را داشته است. خریداران مصرفی واحدهای سالخورده را به علت متمرکز بودن تقاضای سرمایه ای بر این بخش ترجیح می دهند. بررسی های صورت گرفته در خصوص ویژگی های مقطع زمانی فعلی بازار معاملات مسکن ، از افزایش حجم تقاضا حکایت دارد و در شرایط فعلی کفه مربوط به خریدهای شب عید بازار معاملات مسکن سنگین تر است.
سال گذشته نیز در دی و بهمن ماه به دلیل نزدیک شدن به سال جدید ، حجم معاملات در بازار مسکن به طور محسوس افزایش یافت. در واقع سمت تقاضا نسبت به افزایش سطح قیمت‌ها بی‌تفاوت نیست و این موضوع نشان می‌دهد افزایش حجم تقاضای خرید مسکن در مقطع فعلی به معنای پذیرش هر شرایطی از سوی متقاضیان برای خرید مسکن نیست. به این ترتیب، افزایش فعلی حجم تقاضا در بازار مسکن را نباید به معنای ورود تقاضای هیجانی تعبیر و توصیف کرد. این در حالی است که هم‌اکنون علائم سفته‌بازی و سوداگری در بازار معاملات مسکن که یکی از مهم‌ترین مشخصات هیجانی شدن بازار مسکن است مشاهده نمی‌شود؛ در واقع سفته‌بازی به شکل خرید و فروش‌های مکرر مسکن در کوتاه‌مدت به شکل محسوس مشاهده نمی‌شود و تحقیقات میدانی و اظهارات واسطه‌های فروش مسکن در مناطق مختلف پایتخت نیز این موضوع را تایید می‌کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، در شرایط فعلی کارخانه فولاد دخراسان از میان 5 حلقه صنعت فولاد، 4 حلقه را در نیشابور داراست و در حال بهره برداری از حلقه 5 در منطقه سنگان می باشد.

فولاد خراسان یک محموله شمش را به بازارهای جنوب شرق آسیا صادر کرده است که به موجب همین امر استان خراسان رضوی به لیست صادرکنندگان عمده فولاد به بازار های بین المللی افزوده شد. طی روز های پایانی سال 2017 میلادی این کارخانه یک محموله 25 تنی شمش را که اولین محموله صادراتی عمده فولاد خام این شرکت بوده است به بازارهای جنوب شرق آسیا صادر کرد که این موضوع خود نشان دهنده کسب موفقیت های بسیار صنعت کشور در راستای سیاست های اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال می باشد.

خرید این محموله از سوی یک کارخانه ایرانی-آلمانی صورت گرفته که هدفشان تولید محصول نهایی در کارخانه های نوردی که به جنوب شرق آسیا آسیا صادر شده است، کیفیت بالای محصول تولیدی در فولاد خراسان و مطلوبیت شمش فولادی در بازارهای جهانی می باشد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ