سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 116
کل بازدید : 459274
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

گزارشات ارسالی از وضعیت سنگ آهن وارداتی در چین حاکی از کاهش قیمت آن دارد بطوریکه در بعضی از بنادر چین قیمت سنگ آهن به کمتر از 60 دلار هر تن سی اف آر نیز به ثبت رسیده است. به گزارش آهن پرایس، در بازار چین نیز بهای بیلت 10 دلار ارزان تر شده و به 413 دلار هر تن به معامله رسیده است. لازم به ذکر است که وضعیت سنگ آهن به گونه ای است که  کارخانه ها تصمیم گرفته اند محموله های سنگ آهن انبارها را به فروش برسانند تا بخواهند خرید کنند، دلیل این اقدام انها پایین آمدن میزان تقاضا در بازار سنگ آهن است.

طبق تحقیقات صورت گرفته، در بنادر چین شاهد افزایش موجودی سنگ آهن هستیم بطوریکه در 42 بندر اصلی چین مقدار سنگ آهن 136.15 میلیون تن گزارش شده که نسبت به هفته قبل 3.266 میلیون تن افزایش داشته است. البته گفتنی است که بعضی از فعالان بازار معتقد هستند به دلیل آنکه چند ماهی است موجودی انبار بالای 130 میلیون تن می باشد، نمی توان علت افت قیمت ها را رشد موجودی بنادر دانست. در این میان عده ی دیگری نیز هستند که پیش بینی کرده اند شاهد بهتر شدن وضعیت سنگ آهن و بازار آهن در روز های آتی خواهند بود و این پایین آمدن قیمت متوقف خواهد شد. بی اچ پی بیلیتون روزهای اخیر سنگ آهن خلوص 62 درصد خود را در 61.33 دلار هر تن سی اف آر به چین فروخت. خلوص پایین تر در 59.33 دلار نیز معامله شد.

برای دریافت قیمت روز آهن ، خرید آهن ، خرید چکی آهن ، قیمت آنلاین آهن آلات، خرید آهن از کارخانه ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ?? اینجا ?? را کلیک کنید.


  

طبق اخبار جدیدی که از وضعیت آهن و فولاد در چین گزارش شده است،در ماه می امسال شاهد کاهش تولید فولاد در چین هستیم؛ هرچند که تولید فولاد چین با آمار بالایی به مدت دو ماه ثبت شده بود. لازم به ذکر است که در راستای بهبود دادن به وضعیت قیمت ها، اقدام به کاهش موجودی انبار ها در چین نیز کرده اند. طبق آماری که اخیرا از سوی انجمن آهن و فولاد چین منتشر شده است، تولید فولاد خام کارخانه های بزرگ و متوسط چینی 3.57 درصد کاهش پیدا کرده و به 1.798 میلیون تن در روز به ثبت رسیده است. گفتنی است که این آمار مذکور مربوط به ده روز اول ماه جاری است که ثبت شده است. همچنین طبق گزارشاتی که کارخانه ها اعلام کرده اند، موجودی محصولات فولادی کارخانه ها نیز دچار کاهش 2.62 درصدی شده و به 13 میلیون و 684 هزار تن ثبت شده است که همین امر موجب کاستن مازاد عرضه در بازار چین شد. طبق برآورد ها و نتیجه گیری هایی انجام شده، احتمال زیادی می رود که در ده روز میانی ماه جاری نیز کاهش تولید در چین ادامه داشته است؛ اما هنوز آماری بطور رسمی درمورد تائید این ادعا منتشر نشده است. با وجود تمام این تفاسیر، نباید فراموش کرد کهه ممکن است در اواخر ماه جاری شاهد افزایش تولید فولاد باشیم زیرا در حال حاضر بسیاری از کارخانه های بزرگ در حال تعمیرات هستند که در  اواخر ماه تعمیرات آنها به اتمام می رسد.

اخبار بازار سنگ آهن نیز حکایت از کاهش مجدد قیمت ها دارد. به دلیل مازاد بودن عرضه، همچنان سیر قیمت ها نزولی می باشد. متوسط شاخص قیمت پلاتس برای سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی در چین 59.05 دلار هر تن خشک سی اف آر چین شده که آخرین بار 1.6 دلار هر تن افت داشت. این شاخص قیمت از 24 اکتبر 2016  که 59.65 دلار بوده کمتر از 60 دلار  هر تن خشک نشده بود. قیمت قرارداد سواپ سنگ آهن ماه ژوئن در بورس سنگاپور نیز 1.10 دلار افت داشته 59 دلار هر تن خشک شد. تقاضا رو به کاهش است که به دلیل افزایش عرضه در بازار نقدی و بنادر می باشد.

برای دریافت قیمت روز میلگرد آجدار ، قیمت روز ورق سیاه ، قیمت روز ورق روغنی ، قیمت روز ورق گالوانیزه ، قیمت روز نبشی ، قیمت روز ناودانی ،  در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ?? اینجا ?را کلیک کنید


  

طبق گزارشات به دست آمده از بازار سنگ آهن چین، اعلام شده که سنگ آهن وارداتی دچار نوسانات ریزی شده است؛ اما نکته ی قابل توجه این است که برخلاف گذشته، مازاد عرضه این بار قیمت ها را پایین آورده است. به گزارش آهن پرایس، آخرین قیمتی که از سنگ آهن ثبت شده است، خلوص 62 درصد استرالیا 1.25 دلار افت روزانه داشته 62.05 دلار هر تن خشک سی اف آر می باشد. البته لازم به ذکر است که شاهد کاهش یک دلاری در بورس سنگاپور برای قیمت قرارداد ژوئن بوده ایم و قیمت 62.65 دلار به ثبت رسیده است. 

در حال حاضر، بنادر چین با موجودی های بالا مواجه هستند ولی موارد زیادی برای خریداران سنگ آهن در بازار چین دیده نمی شود. البته نا گفته نماند که موجودی سنگ آهن بنادر چین 735 هزار تن پایین آمده 138.42 میلیون تن شده است. همچنین به دلیل رکود در بازار آهن، در حالت کلی تعداد خریدارن سنگ آهن بطور چشم گیری کاهش یافته است. این امر سبب شده است که فروشنده ها اقدام به کاهش قیمت کنند تا گامی شود در جهت ترغیب کردن و ایجاد تمایل در خریداران تا سنگ آهن بخرند؛ اما با وجود این تفاسیر مورد جدیدی برای خرید در بازار ثبت نشده است. 

برای دریافت قیمت روز میلگرد آجدار ، قیمت روز ورق سیاه ، قیمت روز ورق روغنی ، قیمت روز ورق گالوانیزه ، قیمت روز نبشی ، قیمت روز ناودانی ،  در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ?? اینجا ?? را کلیک کنید.


  

به گزارش آهن پرایس، طبق پیش بینی ای که توسط تحلیلگران بانک دویچه انجام شده است، انتظار می رود تا قیمت سنگ آهن در سه ماهه چهارم سال 2017 به متوسط 50 دلار رشد داشته باشد. همچنین گفتنی است که این تحلیلگران پیش بینی کرده اند میزان تقاضا برای فولاد در چین در سال 2017 تا 33% افزایش داشته باشد آنها دلیل این پیش بینی خود را تغیراتی می  دانند که چینی ها مشغول به ایجاد آن در سطوح مختلف هستند . آنها سعی دارند کوره های القائی که کارائی کمتری را نسبت به سایر موارد دارند، از چرخه تولید خارج کنند و ظرفیت تولید کوره بلندها را هم کاهش دهند .

وضعیت کنونی سنگ آهن به این گونه است که به 2 دلیل قیمت سنگ آهن وارداتی کمی بالا رفته و به هر تن 65 دلار هر تن  سی اف آر رسیده است. این دو دلیل عبارت است از: اول= رشد پیدا کردن بازارهای فیوچرز. دوم= افزایش یلفتن امید ها در بازار. همچنین لازم به ذکر است که شاهد بالا رفتن قیمت (یک دلار) در بورس دالیان بوده ایم و همچنین در بورس شانگهای میلگرد 5 دلار رشد داشته است. به گزارش آهن پرایس، طبق برنامه هایی که اخیرا به دست ما رسیده است، فولادسازان چینی تمایل خود را نسبت به خرید سنگ آهن از دست داده اند زیرا این اتفاق، در نتیجه ی افت قیمت های اخیر اتفاق افتاده است. در ادامه ی این اتفاق، موجودی هایشان کمتر شده و به همین خاطر است که برخی آنان امیدوار هستند تقاضا بهتر شود. همچنین نکته ی قابل توجه این است که در دو هفته ی اخیر موجودی سنگ آهن کارخانه ها از 24 روز تولید به 23 روز رسیده است.

برای دریافت قیمت روز آهن ، خرید آهن ، خرید چکی آهن ، قیمت آنلاین آهن آلات، خرید آهن از کارخانه ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ?? اینجا ?? را کلیک کنید.


  

در طی روز های اخیر شاهد بی حرکتی و ثبات قیمت ها در بازار آهن بودیم. بر خلاف تصورات از پیش بینی قیمت آهن آلات، بعد از برگذاری انتخابات رئیاست جمهوری، افزایش قیمتی حس نشد. البته لازم به ذکر است که بعد از گذشت چند روز از انتخابات، قیمت ها بطور ناگهانی دچار افزایش اندکی شدند که این افزایش قیمت ها موقت بود و به سرعت قیمت ها به قیمت های پیشین بازگشت. گفتنی است که در حال حاضر، قیمت ها حتی نسبت به دوره ی قبل از انتخابات نیز کمتر شده.

هرچند که در بازار نوسانات ریزی وجود دارد، اما قیمت آهن آلات ساختمانی تغیری پیدا نمی کند. وضعیت بازار آهن آلات در حال حاضر در شرایط ثابتی به سر می برد و بسیار موقعیتی مناسبی برای خریدارن آهن آلات می باشد. زیرا قیمت آهن آلات ثابت می باشد و رکود و گرانی بازار بر روی آهن آلات تاثیری نگذاشته و شرایط مناسبی را برای خرید و فروش آهن آلات فراهم کرده است. پیش بینی بازار آهن بر این است که در روز های آتی شاهد یکک  تغیر ناگهانی دیگر و افزایش قیمت ها بصورت موقت باشیم. در هر صورت بسیار بعید است که در آینده ای نزدیک همچنان این قیمت ها پا بر جا باشند و زمینه ی خرید کردن بصورت شرایط فعلی، فراهم باشد.

با وجود تمام مواردی که ذکر شد، نباید این موضوع را فراموش کرد که به دلیل اوضاع کلی اقتصاد جامعه و رکود کلی در بازار، افزایش قیمت ها دور از ذهن نخواهد بود؛ زیرا اگر اوضوع نا به سامان اقتصادی بر روی کارخانه ها تاثیر بگذارند، کارخانه ها تولیدات خود را بشدت پایین میاورند. این امر نتیجه ای جز کمبود عرضه و مازاد تقاضا در پی نخواهد داشت. همچنین همین اتفاق بزرگ ترین و مهم ترین دلیل افزایش قیمت آهن آلات خواهد بود.

برای دریافت قیمت روز میلگرد آجدار ، قیمت روز ورق سیاه ، قیمت روز ورق روغنی ، قیمت روز ورق گالوانیزه ، قیمت روز نبشی ، قیمت روز ناودانی ،  در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ?? اینجا ?را کلیک کنید


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ