سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 86
بازدید دیروز : 70
کل بازدید : 459127
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با توجه به آمارهای به دست آمده از اخبار بازارمسکن، مسئولان بخش مسکن کشور جو آرامی را برای بازار مسکن در سال جاری پیش بینی کردند اما برخی فعالان این بازار باعث رشد عجیب و جهش ناگهانی قیمت می شوند. به نظر می رسد مانند سال گذشته سوداگران سعی در برهم زدن بازار مسکن داشته باشند. از نیمه دوم سال گذشته شاهد رشد قیمت ها و معاملات در بخش مسکن به ویژه در شهر تهران بودیم از این سو پیش بینی ها حاکی از آن است که این افزایش توجه به نوسازها در بخش مسکن، به ساختمان های نیمه تمام نیز برسد. علی چگینی وزیر راه و شهرسازی در این رابطه بیان کرد: رشد شدید قیمت در هیچکدام از متغیرهای بخش مسکن پیش بینی نمی شود اما با توجه به رشد صدور پروانه های ساختمانی و افزایش سرمایه گذاری در بازار مسکن انتظار می رود که ارزش افزوده در بخش ساختمانی نیز افزایش یابد.
وی در ادامه افزود: از سوی دیگر بازار های اقتصادی تأثیرگذاری چشم گیری در بازار مسکن دارند که در سال 97 بازار ارز و طلا برای سرمایه گذاران جذاب تر از بازار مسکن به نظر می رسید و طبق مشاهدات همچنان نسبت به بخش مسکن بیشتر مورد توجه است.
در شروع اولین روزهای فروردین ماه 97 شاهد افزایش ناگهانی قیمت در بازار ارز بودیم که همین امر موجب شد تا میزان معاملات مسکن با کاهش مواجه شود. البته کاهش میزان معاملات در بخش مسکن علاوه جذابیت دلار و کوچ نقدینگی به سمت بازار ارز، از بازار آهن نیز تأثیر گرفت. بنابراین با افزایش قیمت اهن الات که متأثر از بازار ارز بود، بازار مسکن نیز دچار رکود شد و بسیاری از سازندگان دست نگه داشتند تا قیمت آهن به ثبات برسد. پیش بینی ها حاکی از آن است که در ماه پیش رو، قیمت در بازارهای موازی مسکن و ارز همراه با ثبات باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ