سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 101
کل بازدید : 459163
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، پیش بینی های صورت گرفته از بازار خارجی سنگ آهن و محصولاتش طی سال 97 حاکی از کاهش قیمت این محصول در سه ماه ابتدایی سال جدید می باشد. این پیش بینی از سوی بسیاری از تحلیل گران معتبر دنیا اعم از «مک کوئری»، موسسه «اچ.بی.آی»، «موسسه پلتس» و «موسسه متال‌بولتن» می باشد. این تحلیل گران بر این عقیده اند که از نیمه دوم سال 2018 که همان از فروردین ماه سال جاری می شود، قیمت سنگ آهن در سه ماه کاهش خواهد یافت که این میزان کاهش قیمت بیشترین افت در ماه های آوریل، می‌ و ژوئن تلقی شده است. پس از این کاهش قیمت ها بازار به یک ثبات نسبی خواهد رسید. از این رو فصل بهار را می توان موعد بیشترین افت قیمت در مدت 12 ماهه سال 97 دانست که بر روی دیگر محصولات نیز تاثیر گذار خواهد بود.

خبرهای بازار آهن حاکی از اظهارات تحلیلگران دیگر از جمله کیوان جعفری تهرانی درباره ارتباط سنگ آهن و فولاد و تاثیراتشان بر یکدیگر می باشد. این تحلیل گر ارشد می گوید: اکثر کارشاناسان بر این باورند که رابطه فولاد و سنگ آهن خطی نیست. زیرا با توجه به این موضوع، در کشور چین میزان مصرف قراضه رو به افزایش است و موقعیت آهن قراضه به عنوان یک ماده اولیه در حال تعریف شدن است و همچنین کشور چین رو به خرید آهن اسفنجی آورده است. در این مورد می توان گفت که وابستگی بازار به سنگ اهن از سال 2018 کاهش خواهد یافت و تا سال 2025 این میزان به مراتب کمتر خواهد شد که این روند حدود 7 سال به طول خواهد انجامید.

اما در مورد روابط دیگر محصولات در چرخه سنگ آهن می توان گفت که یک رابطه خطی بر قرار است. علی الخصوص رابطه دو محصول کنسانتره و گندله که با سنگ اهن خطی می باشد، بصورتیکه هر میزان افت در قیمت سنگ اهن موجب کاهش قیمت کنسانتره و گندله به همان میزان می شود. اما رابطه گندله و سنگ آهن خطی نمی باشد. به این معنی که در بین این دو محصول یک فاصله قیمتی وجود دارد زیرا آهن اسفنجی رابطه بیشتری با قیمت آهن قراضه دارد تا گندله.

آهن پرایس سامانه ای برای اطلاع رسانی و فروش انلاین اهن الات ساختمانی و صنعتی می باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت اهن الات اعم از قیمت تیراهن، قیمت میلگرد اجدار، قیمت قوطی پروفیل، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق،قیمت لوله و همچنین اخبار بازار اهن میتوانید وبسایت ما را بررسی کنید و در صورت نیاز به خرید اهن با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در آهن پرایس تضمین و اطمینان از کیفیت محصول در هنگام خرید را متعهد می شویم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ