سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 85
بازدید دیروز : 70
کل بازدید : 459126
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه



به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، در کمتر از 20 روز مانده به پایان سال طی هفته گذشته در بازار اهن و فولاد شاهد افزایش قیمت ها بوده ایم. فعالان و کارشناسان در این بازار مدت ها بود که منتظر این تحرک در بازار بودند، تحرکی که به دنبال افزایش تقاضا و افزایش قیمت های جهانی و ارز به وقوع پیوست.

این تحرکات در بازار فولاد، در شرایطی رخ داد که هفته های قبل از این افزایش، قیمت های مخرب و دستکاری شده و وجود حباب قیمتی در بازار فولاد موجب ناراحتی هایی پیرامون این وضعیت شده بود. بطوری که در هفته گذشته شرایط تغییر کرد و خرید هایی که با افراط گری به امید سود بالا در بازار  رخ داده بود، متوقف گردید. به نوعی هفته گذشته را می‌توان روند تثبیتی آن دوره (در قیاس با دو هفته قبل)، دانست.

با توجه به بالا رفتن قیمت ها در بازار جهانی، طی هفته گذشته مجددا شاهد افزایش قیمت ها در بازار داخلی بودیم. این افزایش قیمت ها در حالی رخ داد که عرضه شمش در بازار بوررس کالا با رقبابتی حدود 700 ریال همراه شد. این تحرکات قیمتی را می‌توان نشان از بهبود وضعیت بازار در پایان سال دانست.

 کارشناسان بازار فولاد، در روز های پایانی سال جاری نشانه های امید بخشی را  از روند حرکتی بازار دریافت می کنند و با توجه به روند قیمتی ارز در آخرین روز های سال جاری، سال آینده را امیدوار کننده برای تولید کنندگان پیش بینی می کنند. کارشناسان بر این باورند که با نزدیک شدن به روز های پایانی سال جاری، تنها 10 روز کاری برای صنف آهن و فولاد باقی مانده و نباید طی این ده روز انتظار ورود خریدار به بازار را داشته باشند اما باید منتظر سال جدید که سال بسیار خوبی برای تولید کنندگان است، باشند چرا که در سال جدید قیمت ها با افزایش مواجه خواهد شد. اما این کاهش میزان تققاضا را نمی توان بر رکود در بازار دانست چرا که تجربه نشان داده در روز های پایانی هر ساله میزان تقاضا کاهش می یابد و باید منتظر فروردین و اردیبهشت پر رونق باشیم.

 از طرفی بهتر است خرید ها در هفته پیش رو  صورت گیرد. زیرا تجار در هفته هایایانی سال حساب های خود را می بندند و در این بازه زمانی باربری هم براحتی صورت نمی گیرد. با تشریح نشانه‌های موجود در بازار فولاد می‌توان پیش‌بینی کرد که تاریخ 12 تا 20 اسفند می‌تواند روزهای خرید کالا برای انبارها باشد. از طرفی دیگر بررسی‌ها در بازار فولاد نشان می‌دهد، کسانی که در بازار به امید رونق در سال آینده اقدام به خرید می کنند، تبدیل وجه نقد به کالا در بازار، بهترین تصمیمی است که می‌توانند بگیرند. با توجه به این موضوع، می‌توان گفت پیش‌بینی خریدهای ریز و انباری هفته دیگر مساله دور از انتظاری نیست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ