سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 64
بازدید دیروز : 70
کل بازدید : 459105
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه



به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، با آغاز سال جدید میلادی، آثاری از روند رو به رشد بازار سنگ آهن قابل مشاهده شد بصورتیکه این روند از اواخر سال گذشته شروع شد و قیمت سنگ آهن به 70 دلار هم رسید.

 با نگاهی جامع به روند میان مدت این محصول به این مهم دست می یابیم که در یک دوره شاهد روندی کاهشی در این بازار بوده ایم و نزدیک به 4 سال یعنی از اردیبهشت سال 93، قیمت این محصول از 140 دلار به 30 تا 40 دلار کاهش پیدا کرد. پس از این دوره زمانی به بعد تغییرات خاصی در این بازار بوجود نیامده و تنها در برخی مواقع نوسانات بصورت کوچک و کم رخ داده است. در نتیجه شاهد نوسانات بسیاری در این بازار نبوده ایم و قیمت این محصول در بازه تقریبا مشخصی قرار داشته است که این امر نشان دهنده تعادل قیمتی در بازار سنگ آهن می باشد.

پس از کاهش ناگهانی قیمت سنگ آهن از اردیبهشت 93، برخی از شرکت ها کوچک و همچنین متوسط از دور خارج شدند و شرکت های بزرگ و ابر قدرت توانستند بخش اعظمی از بازار را در دست گرفته و تامین کنند. در واقع این شرکت های ابر قدرت توانستند بر بازار سنگ آهن مسلط شده و در غیاب  آلترناتیوهای دیگر، سرنوشت قیمتی را در در دست گیرند.

از طرفی دیگر اتفاقات مهم اقتصادی در چین را هم باید مدنظر قرار داد. چراکه در این بازه زمانی نرخ رشد اقتصادی چین از وضعیت بالای همیشگی به سمت افت قیمت ها پیش رفت و حدود 6 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد. پس از بررسی وضعیت چین، کشور هند را مورد بررسی قرار می دهیم. غیبت این کشور در بازار  تقریبا در زمان تغییرات کاهشی قیمت در سال 2014 به وقوع پیوست و بعد از آن حدود یک سال و نیم غیبت مجددا به بازار جهانی بازگشت که یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر بازار جهانی سنگ آهن محسوب می شود.

آهن پرایس سامانه ای برای اطلاع رسانی و فروش انلاین اهن الات ساختمانی و صنعتی می باشد. برای اطلاع از آخرینقیمت اهن الات اعم از قیمت تیراهن، قیمت میلگرد اجدار، قیمت قوطی پروفیل، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق،قیمت لوله و همچنین اخبار بازار اهن میتوانید وبسایت ما را بررسی کنید و در صورت نیاز به خرید اهن با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در آهن پرایس تضمین و اطمینان از کیفیت محصول در هنگام خرید را متعهد می شویم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ