سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 101
کل بازدید : 459167
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، روند شمش در سومین هفته از دی ماه نزولی بوده است. این وضعیت در شرایطی اتفاق افتاد که کارخانه های درجه یک همچون کارخانه میلگرد نیشابور محصولاتشان را در بازار عرضه نمی کردند اما کارخانه های کوچک محصولاتشان در طی هفته پیشنهاد می شد اما به دلیل رکود موجود در بازار مقاطع، معاملات آن ها با تخفیف و چانه زنی صورت می گرفت. در پی این امر کاهش قیمت ها از یک سو و رکود موجود در بازار از سوی دیگر باعث شد تقاضا در فشار قرار گرفته و در نتیجه موجب کاهش تولید گردد. تقاضا برای شمش هم بصورتی بود که هر نوردکاری به تولیدکننده شمشی که نزدیکتر بود مراجعه می کرد که همین امر موجب میشد در هر منطقه قیمت شمش بسته به تقاضا تعیین گردد. این وضعیت تا زمانی ادامه خواهد یافت که ارز روندی افزایشی دارد و تقاضا برای صادرات وجود دارد. در کنار این، متقارن با همین زمان شاهد کاهش قیمت شمش در بازار جهانی بودیم.

در شرایطی که از دو هفته آینده در کشور چین تعطیلات شروع خواهد شد، پیش بینی می شود روند سفارشات خارجی با کاهش مواجه شود. با توجه به این امر طبیعتا قیمت ها کاهش خواهد یافت اما جدا از قیمت باید به نکته مهمی توجه داشت آن هم این است که روند نزولی تقاضا در خارج از کشور سبب می شود شمش تولیدی به بازارهای داخلی بازگشته و قیمت شمش کارخانه ها با کاهش مواجه شود اما این کاهش قیمت چندان زیاد نخواهد بود زیرا سود تولیدکنندگان شمش پایین است.

 در حالیکه نشانه‌ای از کاهش قیمت عوامل تشکیل دهنده قیمت تمام شده اعم از آهن اسفنجی، قراضه ، سوخت یا دستمزد نیست، تولیدکنندگان آهن اسفنجی و شمش راه صادرات را پیدا کرده اند. طی هفته سوم دی ماه اولین محموله بریکت گرم صادر شد، باید منتظر تغییراتی باشیم چراکه صادرات این کالا تقاضای آهن اسفنجی را تحت فشار قرار خواهد داد در نتیجه تلاش هایی که برای تثبیت قیمت آهن اسفنجی در بازار داخل صورت می گیرد باعث افزایش صادرات مستقیم و غیر مستقیم این کالا خواهد شد و بازار داخل همچنان تشنه آهن اسفنجی خواهد ماند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوی






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ