سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 116
کل بازدید : 459258
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


 بازار فولاد در دو ماه گذشته با افزایش نرخ ارز و تقاضا رونق نسبی را تجربه کرد، اما با نزدیک شدن به پایان سال و تعطیلات نوروزی، تقاضا در این بازار به طور چشمگیری کاهش یافته است...

آهن پرایس: پایان هفته گذشته و آغاز هفته جاری با کاهش و افت چشمگیر تقاضا در بازار آهن داخلی همراه بود و بیشترین فعالیتی و تحرکی که دربازار مشاهده می‌شود مربوط به ارسال و  تحویل بارهای فروخته شده است.

قیمت دلار هم اصلاح چندانی نداشته و همچنان در کانال 60 هزار تومانی در نوسان است؛ روز گذشته نیز قیمت دلار بازار آزاد در پایان روز حدود 60 هزار و 300 تومان معامله شد.

قیمت روز آهن در برخی کارخانه‌هایی که اعلام قیمت داشتند روند افزایشی داشت اما شمار زیادی از کارخانه‌ها هم قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند. کف قیمت میلگرد آجدار روز شنبه در محدوده 26.500 تا 26.700 تومان برآورد شد.

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان روند ازایشی داشت و قیمت میلگرد 16 این برند 28.200 تومان اعلام شد، قیمت میلگرد میانه هم27.300 تومان و قیمت میلگرد نیشابور امروز هم 27210 تومان اعلام شد.

نزدیک شدن به پایان سال و تعطیلات نوروزی، بازار فولاد را با دو سناریوی متفاوت روبه‌رو کرده است. از یک سو، بازار مقاطع طویل فولادی با افزایش نرخ ارز و رونق تقاضا مواجه شده، اما بازار آهن اسفنجی با کاهش عرضه و تقاضا و افت قیمت روبه‌رو است.

در رینگ مقاطع طویل فولادی، افزایش نرخ ارز به عنوان ناجی این صنعت عمل کرده و رکود سنگین حاکم بر آن را تا حدی از بین برده است. میلگرد به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین محصولات این بخش، با افزایش تقاضا و رقابت در بورس کالا همراه بوده است. میانگین قیمت میلگرد در روز 16 اسفندماه به 24 هزار و 962 تومان به ازای هر کیلوگرم رسیده است که 2.8 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در مقابل، بازار آهن اسفنجی در روز 19 اسفندماه با کمترین میزان عرضه و تقاضا در دو سال اخیر روبه‌رو بوده است. نزدیک شدن به پایان سال، تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان از جمله عوامل کاهش تقاضا در این بازار هستند. از طرفی، افزایش تولید در سال جدید با رفع محدودیت گاز پیش‌بینی می‌شود که رکود سنگین این بازار را در پی خواهد داشت.

به طور کلی، بازار فولاد در دو ماه گذشته به نوعی از یک دوره رکود به رونق نسبی رسید و به نظر می‌رسد تقاضایی که معمولا در ابتدای سال مشاهده می‌شود در هفته‌های اخیر پیش‌خور شد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:حباب 10 درصدی قیمت آهن

 نرخ ارز و قیمت شمش فولاد دو عامل مهم در تعیین قیمت محصولات فولادی هستند. انتظار می‌رود در سال جدید و با اتصال گاز واحدهای تولیدی، با افزایش تولید و عرضه، قیمت محصولات فولادی در بورس کالا نوساناتی داشته باشد. فعالان بازار باید با دقت نظر و بررسی شرایط، اقدام به خرید و فروش محصولات فولادی در بورس کالا کنند.

 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ