سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 75
کل بازدید : 459334
کل یادداشتها ها : 2620
خبر مایه


ذوب آهن اصفهان یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی ترین تولیدکنندگان فولاد در کشور ، به شرایط نسبتا مناسبی رسیده است. این شرکت علاوه بر فروش داخلی نسبتا مناسب خود در 7 ماه ابتدای سال جاری، همراه با رشد قابل توجه صادرات توانسته است روزهای نسبتا مناسبی را تجربه کند و امیدوار است که پس از مدت‌ها از فاز زیان‌ دهی خارج و به فاز سوددهی وارد  می شود.

ذوب آهن اصفهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات طویل در کشور است اما طی 3 سال گذشته به‌علت رکود شدید در صنایع فولادی کشور و نیز کاهش مصرف محصولات طویل ، با شرایط نامناسبی مواجه شده بود؛ به‌طوری که در فروش داخلی و صادرات با مشکلات زیادی روبه رو شد. اما این شرکت از اواخر سال گذشته تاکنون توانسته به وضعیت خود سامان ببخشد. این ساماندهی با افزایش میزان فروش و صادرات، تا حد زیادی توانسته است با فروش داخلی و نیز فروش صادراتی، شرکت را به وضعیت مطلوبی برساند.

هر چند که ذوب آهن هنوز فاصله ی زیادی با وضعیت آرمانی دارد ، اما روند فروش داخلی این شرکت به بهبود وضعیتش کمک شایانی کرده است و همچنین  افزایش قیمت فولاد طی یک سال اخیر،  به روند رو به رشد و شکوفایی دوباره این شرکت را کمک کرده است. فروش داخلی شرکت ذوب آهن در مقایسه با سال گذشته کاهش 24 هزار تنی را نشان می‌دهد؛ اما هنگامی که افزایش حدود 50 درصدی قیمت فولاد نیز با فروش در نظر گرفته می‌شود، مشخص می‌شود که این شرکت توانسته درآمد فراوانی را کسب کند. با این حال نباید تلاش برای بهبود شرایط بازار داخلی را نادیده گرفت ، به طوری که در برخی از مقاطع زمانی ذوب آهن توانست خود را یکی ازعرضه‌کنندگان برتر در بورس کالا باشد.

نگاهی به تولیدات ذوب آهن در 7 ماه اخیر

طی 7 ماه نخست سال 1396 این شرکت ، حدود 595 هزار تن انواع محصول فولادی را در بورس کالا عرضه کرد که در مقابل آن 871 هزار تن تقاضا وجود داشت. با این حال ذوب آهن توانست حدود 589 هزار تن از محصولات خود را به فروش برساند و روند تقاضا حاکی از آن است که بازار محصولات طویل فولادی تا حد زیادی بهبود یافته است و ذوب آهن می‌تواند به آینده امیدوارتر شود. در این میان سبد میلگرد و تیرآهن بیشترین عرضه و معامله را به خود اختصاص داده بود. این محصول به میزان 369 هزار تن عرضه شد که تقاضایی در حدود 515 هزار تن داشت و در نهایت نیز تمامی این محصول به فروش رفت .

محصولات ذوب آهن در بورس کالا

یکی دیگر از محصول هایی که ذوب آهن عرضه کرد ، تیر آهن بود که 73 هزار تن از آن را در بورس کالا عرضه کرد که 127 هزار تن تقاضا داشت و تقریبا تمامی این محصول نیز مورد معامله قرار گرفت. انواع میلگرد نیز از سوی این شرکت به میزان 59 هزار تن عرضه شد که 80 هزار تن تقاضا داشت و این محصول نیز به طور کامل معامله شد. سبد مخلوط نیز به میزان 47 هزار تن عرضه شد که 41 هزار تن تقاضا داشت و به همین میزان نیز معامله صورت گرفت. سبد ناودانی نیز به میزان یک هزار و 600 تن عرضه شد که این محصول نیز به فروش رفت. شمش بلوم نیز به میزان 10 هزار تن عرضه شد که تقاضایی در حدود 30 هزار تن داشت و این محصول نیز به طور کامل معامله شد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ