سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 63
بازدید دیروز : 70
کل بازدید : 459104
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


هفته ی جاری که با افزایش قیمت ها آغاز شد، موجب شد تا قیمت ها در بازار آهن حدود 150 تومان در هر کیلو افزایش یابد. دلیل این افزایش قیمت ها می تواند نشات گرفته از اتفاقاتی باشد که در بازار های خارجی رخ داده است. در حال حاضر شرایطی در بازار فولاد چین محیا شده است که به دلیل سود های بالا، فولاد سازان در صدد آن هستند که تولید فولاد خود را افزایش دهند. 

افزایش تولید فولاد، نیازمند افزایش خرید سنگ آهن می باشد که یکی از مهم ترین مواد اولیه بشمار می رود. با آغاز خرید های سنگ آهن در چین، وضعیت این بازار بشدت بهبود یافت و موجب شد تا میزان تقاضا بالا برود. با بالا رفتن تقاضا، قیمت ها نیز افزایش یافت. می توان عنوان کرد که به دلیل افزایش قیمت های اخیر در بازار سنگ آهن چین و افزایش نرخ ارز و دلار، شیب قیمت آهن آلات در هفته ی جاری صعودی شد.

با وجود تمام این تفاسیر، قیمت آهن آلات در روز گذشته (چهارشنبه 96/8/3) تقریبا ثابت بود و در بعضی مقاطع شاهد روند نزولی بودیم. بطور مثال قیمت پروفیل حدود 20 تومان کاهش داشت و قیمت میلگرد آجدار فقط در بعضی از کارخانه های تولید کننده حدود 10 الی 20 تومان کاهش داشت. امیدوار هستیم با کاهش یافتن قیمت ها، تعداد خرید و معاملات بالا برود تا بازار آهن کمی از این بی تحرکی نجات پیدا کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ