سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 101
کل بازدید : 459148
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ثبات نسبی نرخ دلار در بازار آزاد در پنجشنبه گذشته تا حدودی از بین رفت و دلار نقدی به مرز 32 هزار تومان رسید. اتفاقی که اگر آن را هیجان ناشی از نابسامانی عرضه و تقاضا در بازار سیاه در این روز خاص بدانیم، می‌توانیم برای هفته پیش‌رو نیز تداوم همین روند ثبات نسبی و تاب خوردن نرخ دلار در بازار آزاد روی مرز 32 هزار تومان را پیش‌بینی کنیم؛ زیرا دستورالعمل عرضه روزانه 50 میلیون دلار نقدی از سوی بانک مرکزی در هفته آتی نیز اجرایی خواهد شد و حتی اگر این ارزپاشی بازهم نتواند تاثیر مهمی روی کاهش نرخ ارز داشته باشد، حداقل می‌تواند سدی نسبتا محکم در برابر افزایش بیشتر نرخ دلار در بازار آزاد باشد.

همچنین در هفته‌ای که گذشت، عبدالناصر همتی بار دیگر به عراق رفت و دوباره اعلام کرد که برای خرید کالاهای اساسی با استفاده از منابع ارزی بلوکه‌شده ایران در عراق با نخست‌وزیر این کشور به توافق رسیده است. توافقی که اگر آن را عملیاتی بدانیم می‌توانیم امید داشته باشیم که شاید بخشی از نیاز واقعی ارزی کشور در ماه‌های آینده کمتر شود و به این ترتیب، مدیریت نیازهای ارزی کاذب نیز سهل‌تر گردد. البته اگر این اتفاق هم رخ ندهد، بازهم اخبار همین توافقات می‌تواند سیگنال‌های مثبت کوچکی به بازار ارز بفرستد و تا حدودی جلوی التهابات این بازارفولاد را بگیرد.

بنابراین با توجه به این که به نظر می‌رسد در هفته پیش‌ رو احتمالا شاهد ثبات نسبی نرخ ارز در بازار آزاد باشیم، دومین عامل مهم یعنی سیاست‌گذاری‌های جدید وزارت صمت می‌تواند نقشی اساسی در تعیین قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد داشته باشد. آنچه در ده روز گذشته در این زمینه مشخص شده، این است که اعضای اصلی انجمن فولاد با معاونت معدنی وزارت صمت توافقی برای تغییر فرمول تعیین قیمت پایه شمش در بورس کالا و کاهش اثر تنش‌های ارزی بر قیمت‌گذاری شمش و دیگر محصولات فولادی داشته‌ اند.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ