سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 458635
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در حال حاضر نگرانی اکثر کارشناسان و افراد فعال در بازار آهن، شدت گرفتن تحریم ها است. اگر به فرض این اتفاق بار دیگر رخ دهد، در مرحله اول بودجه هایی که به بخش های عمرانی اختصاص داده شده است، کاهش پیدا می کند و در مرحله بعدی بازارهای صادراتی ضعیف تر خواهد شد.

در ادامه عرضه های داخلی افزایش پیدا خواهد کرد و بازار دچار رکود خواهد شد. در حال حاضر نیز به دلیل افزایش عرضه و کاهش تقاضا و همچنین قیمت نامعقول محصولاتی همچون میلگرد آجدار، بازار با شوک ناشی از رکود مواجه شده است. البته آینده را نمی توان بطور دقیق پیش بینی کرد ولی احتمال می رود که با اوج گرفتن تحریم ها صادرات بیش از پیش کاهش یابد، در حالی که اکنون نیز صادرات با کاهش همراه است. از سوی دیگر اگر قیمت ارز در ادامه نیز با افزایش همراه باشد، قیمت محصولات فولادی به دور از هرگونه تأثیر محیطی افزایش خواهد یافت.

اما با توجه به وضعیت بازار فولاد طی روزهای جاری احتمال دومی هم وجود دارد. دومین احتمال این است که اگر تحریم ها اوج بگیرند و میزان عرضه در بازار افزایش پیدا کند، قیمت آهن آلات وابستگی خود را نسبت به ارز از دست بدهد. این موضوع بدین معنی است که بازار هیچ انعطافی در مقابل افزایش نرخ ارز از خود نشان ندهد و قیمت ها با کاهش همراه باشد. ناگفته نماند که تمامی موارد احتمال داده شده بستگی به مدیریت بحران دولتی ها دارد.

این که سرانجام کدام یک از مفروضات بالا تحقق می یابد به نحوه ی نگرش و تصمیمات مدیران و مسئولان کشور بستگی دارد که چقدر نسبت به پویایی صنعت فولاد و رشد اقتصادی کشور حساسیت داشته اند. چرا که  اکنون زمان آزمون و خطا نمی باشد و کوچک ترین خطا می تواند ضربات بزرگی به رشد اقتصادی کشور و صنایع فولادی وارد کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ