سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 458623
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تعیین قیمت قطعی برای مسکن امری غیرممکن می باشد و هر سیاستی که جهت ساماندهیبازار مسکن اتخاذ می شود دلیلی بر مساعد شدن بازار مسکن نداشته بلکه ممکن است در بلند مدت سبب ایجاد آثار سوء دراین حوزه شود.

همانطور که طی در چند ماه اخیر متقاضیان مصرفی به علت افزایش جهشی قیمت ها و نوسانات بازار نتوانسته اند خرید موفقی داشته باشند و با تداوم این روند کم کم از این بازار عقب نشینی کرده اند.

برخی معتقدند می توان از طریق سیستم قیمت گذاری واحدهای مسکونی این بازار را کنترل کرد؛ این در حالی است که اساسا امکان قیمت گذاری و تعیین نرخ مقطوع برای واحدهای مسکونی وجود ندارد چرا که مسکن به عنوان کالایی ناهمگن شناخته شده است بدین معنی که هر ملاک و یا واحد مسکونی ویژگی خاص خود را دارد و نمی توان قیمت مشابهی برای آنها تعیین کرد و هم چنین مطالعات جهانی حاکی از عدم موفقیت این طرح می باشد.

پافشاری در اجرای چنین سیاست هایی می تواند سبب از بین رفتن انگیزه سرمایه گذاران ساختمانی و حتی عقب نشینی سازنده ها ازصنعت ساختمان شود، اگر این روند با خروج سرمایه و نیروی انسانی همراه باشد عرضه ی جدید مسکن با کاهش چشم گیری مواجه خواهد شد.

در حال حاضر می توان بهترین و موثرترین نوع ساماندهی در بازار راکد مسکن را اعمال سیاست های حمایتی، به منظور افزایش توان مالی متقاضیان، ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا و یا ارائه سقف تسهیلات همراه با نرخ سود و دوره بازپرداخت مناسب در جهت تامین مسکن برشمرد. متاسفانه به دلیل بی تدبیری مسئولان کشور هیچ یک از موارد فوق به درستی اعمال نشده و تمامی طرح ها به دلیل عدم وجود مدیریت صحیح نیمه کاره رها شده اند وبر جمعیت مهاجران شهری افزوده است.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ