سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 458607
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با توجه به نوسانات اخیر بازار ارز که  برخلاف انتظار جامعه سیر نزولی را در پیش گرفته است آینده بازار مسکن در هاله ای از ابهام به سر می برد.

با توجه به قرار گرفتن بازار مسکن در حالت گذر از مرحله رکود خرید و فروش ملک در این روزها دچار نوسان شده است و خریداران و فروشندگان را در ابهام قرار داده است.چرا که خریداران واقعی نمی دانند که این روند نزولی حاک شده در نرخ ارز، بازار ملتهب مسکن را آرامتر می کند یا اینکه بازار مسکن با خروج از رکود و انجماد باید منتظر موج جدیدی از گرانی ها باشد که البته گرانی مجدد در پی این افزایشات بی سابقه قیمت مسکن بعید به نظر می رسد.

با تداوم آشفتگی در بازارهای موازی و ثبات های نسبی موقت در این بازارها نمی توان انتظار داشت تا افت خرید و فروش مسکن تا پایان سار جاری مرتفع شود. افزایش قیمت دلار بر حسب مدت زمان صعود و دامنه رشد، دو تاثیر (کوتاه مدت به شکل معکوس) و (بلند مدت به شکل مستقیم) بر انواع شاخص های ملک از جمله برقیمت خواهد گذاشت. در کوتاه مدت شاهد اثرگذاری مثبت نرخ ارز بر قیمت مسکن خواهیم بود، اما در بلند مدت این تاثیرپذیری بیشتر و حتی متفاوت تر خواهد شد.

هرچه دامنه زمانی رشد قیمت ارز طولانی تر باشد، وزن اثرگذاری آن بر روی بازار ملک و مسکن هم بیشتر خواهد بود. همانطور که گفتیم اثر نوسانات مثبت ارز بر قیمت ملک در بلند مدت مستقیم، و در کوتاه مدت معکوس است اما هر دوی این تاثیرات به صورت تدریجی رخ خواهند داد.

 همچنین افزایش قیمت دلار، تاثیر روانی در بخش تقاضای بازار مسکن دارد و باعث میشود بازار ارز متقاضی بیشتری پیدا کرده و زمینه سفته بازی در معاملات ملک کاهش یابد. با توجه به این امر، تقاضا برای خرید و فروش ملک هم کاهش میابد و فرصت مناسبی برای افرادی که متقاضی خرید یا رهن و اجاره آپارتمان هستند بوجود خواهد آمد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ