سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 458616
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، انواع تسهیلات ساخت مسکن برای متقاضیان انفرادی و انبوه سازان شامل گواهی سپرده حق تقدم یا حساب ممتاز، حساب پس انداز صندوق یکم، تسهیلات بدون سپرده و تسهیلات بافت فرسوده را می توان برشمرد. سیاست های بانک نیز بدین ترتیب بوده است که از انبوه سازان حرفه ای، بافت فرسوده و مناطق کمتر توسعه یافته حمایت بیشتری بشود.

یکی از تسهیلات در حوزه ساخت مسکن  گواهی سپرده حق تقدم یا تسهیلات ممتاز است که با مراجعه به بازار اوراق را تهیه و به بانک جهت استفاده از تسهیلات ارائه می دهند. مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن افزود: در کنار این تسهیلات، انبوه سازان نیز می توانند با تهیه اوراق از سقف های تسهیلاتی به ازای هر واحد استفاده کنند. بدین معنا که سازنده به عنوان مثال وقتی می خواهد 10 واحد بسازد می تواند در تهران 10عدد وام 60 میلیون تومانی تسهیلات دریافت کند.

از دیگر انواع تسهیلاتی که به متقاضیان پرداخت می شود می توان تسهیلات بدون سپرده ساخت عنوان کرد و گفت: تسهیلات بدون سپرده ساخت به افرادی تعلق می گیرد که با بانک مراودات مالی داشته اند و حساب جاری قابل قبولی در بانک دارند. این تسهیلات باز هم به تفکیک تهران با مراکز استان ها و سایر شهرها با یکدیگر متفاوت است. الزامی که برای انبوه سازی که از محل تسهیلات بدون سپرده وجود دارد این است که باید 20 درصد تسهیلات را از محل اوراق استفاده کنند.

مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن یادآور شد: انبوه سازانی که در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری بخواهند تسهیلات دریافت کنند شرط 15 درصد رسوب حساب در یکسال برای این افراد 5 درصد می شود. بدین معنا شرط بانک برای بافت های فرسوده برای انبوه سازان به یک سوم تقلیل پیدا می کند و در عین حال لازم نیست تا اوراق ممتاز نیز ارایه کنند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ