سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 458646
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تغییرات نرخ ارز اثرات چندگانه برمسکنخواهد گذاشت. یعنی کاهش نرخ ارز بر بازار مسکن، هم سبب کاهش قیمت ها و هم افزایش قیمت ها خواهد شد.

تاثیرکاهش نرخ ارز می تواند به انتظارات جامعه در خصوص کاهش قیمت ها و جو روانی آن بازگردد و هم می تواند ازانتظارات تورمی در بازار مسکن  بکاهد.  زمانی شاهد کاهش قیمت مسکن و رسیدن به قیمت های واقغی در این بازار هستیم که قیمت ارز به صورت معنادار و پایدار کاهش یافته باشد.

دومین عامل تاثیر گذارکاهش نرخ ارز بر بازار مسکن را میتوان هزینه ساخت  آن دانست؛ هزینه ساخت و ساز نیز وابسته به نهاده های ساختمانی است که بخشی از این نهاده ها، وارداتی است یا اینکه بخشی از مواد اولیه تولید این مصالح در داخل، از محل واردات تأمین می شود. در هر دو صورت به طور مستقیم ، قیمت تمام شده ساخت و سازاز نهاده های ساختمانی  اثر می پذیرد چرا که کاهش قیمت ارز باعث کم شدن قیمت مصالح و ابزارهای مورد نیاز برای ساخت مسکن از قبیل آهن آلات و سایر مصالح می شود.

کاهش نرخ ارز تنها اثرکاهشی بر قیمت مسکن نخواهد داشت بلکه می تواند منجر به افزایش قیمت در بازار مسکن شود.  با کاهش نرخ ارز، کسانی که سرمایه شان را با هدف سود، وارد بازار ارز کرده اند، از این بازار خارج شده و معمولا به سمت بازار مسکن می روند. این حرکت سرمایه به سمت بازار مسکن سبب شده  تقاضای مسکن افزایش یابد و باعث رشد قیمت در این بازار شود.

 درماه اخیر که قیمت دلار روند نزولی داشته است تحلیل گران تاثیر چندانی بر بازار مسکن مشاهده نکرده اند زیرا در کناراین نوسانات باید به اثر گذاری متقابل بازارهای  موازی در بررسی های قیمت بازار مسکن نیز توجه کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ