سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 45
کل بازدید : 458990
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند ماه گذشته  بازار مسکن در اثر التهابات بازار ارز در سیر صعودی قرار گرفت که این جهش قیمت های مسکن بسیار بر کاهش معاملات مسکن اثر گذاشته است.

 کارشناس بخش مسکن در خصوص التهاباتی که طی چند ماه پیش در این بخش ایجاد شده گزارشی مطرح کرد که در پی این گزارش اعلام شد: بر اساس تحلیل  وزارت راه و شهرسازی  بازار مسکن، در مرداد ماه امسال تورم قیمت های بازار مسکن  بارشد 62 درصدی همراه بوده است که به دلیل افزایش غیرمعقول قیمت های مسکن، بسیاری از متقاضیان خرید مسکن و فعالان بازار از خرید و فروش مسکن صرفه نظر کردند.

 این شرایط باعث شد معاملات مسکن با کاهش مواجه شود بطوری که براساس بررسی های صورت گرفته شده این میزان معاملات مسکن امسال حدود 28 درصد کاهش یافته است. در شرایط  فعلی نوسانات ارزی نیز بر کاهش تقاضا مردم برای خرید مسکن اثر گذاشته است بطوری که بسیاری از اقشار جامعه برای خرید و فروش مسکن  رغبتی ندارند؛ همچنین تا به این حال  از سوی وزارت راه و شهرسازی اقدام قابل توجهی برای سروسامان دادن این بخش صورت نگرفته است. 

لذا با توجه به تورم بخش مسکن تنها دولت می تواند تورم بازار مسکن را کنترل کند تا این روند در سیر تعادل قرار بگیرد. در شرایطی که بازار مسکن به سر میبرد افزایش 62 درصدی قیمت خرید مسکن به هیچ وجه منتطقی نیست و برای حل این مشکل دولت و وزارت راه و شهرسازی  باید برای کنترل بازار مسکن، سهم تسهیلات مسکن را برای متقاضیان خرید مسکن افزایش دهند و همچنین قیمت های مسکن بر اساس دستورالعمل عادلانه دولت وضع شود تا همین امر باعث شود متقاضیان مصرفی انگیزه بیشتری برای خرید مسکن پیدا کنند و با گذشت زمان این بخش از رکورد خارج شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ