سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 458648
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، یکی از مهم ‌ترین عامل بحرانی که در بازار فولاد فراگیر شد، ورود رانت و واسطه گران سود جو بود که حذف آن از بازار می تواند زمینه ای را برای بهبود این روند فراهم کند. لذا با برداشته شدن سقف رقابت در بازار فولاد ممکن است در ابتدا قیمت های کلیه محصولات فولادی افزایش پیدا کند اما عرضه و تقاضا در کوتاه‌ مدت در نقطه‌ای‌خود را پیدا می‌کنند و موجب می شود روند  بازار به ثبات خواهد رسید.

متاسفانه در طی چند سال اخیر به جای اینکه کشور در صنعت خود پیشرفت کند روند دلال پروری را طی کرده که ادامه این روند باعث شده واسطه گران با دخالت های نابجای خود برای روند بازار تصمیم گیری کنند همچنین زمانی به مصرف کنندگان نهایی  از بازار سودی حاصل می شود  که دلالان و سوداگران فرصت طلب از بازار حذف شوند  که  منجر می شود روند بازار در سیر تعادل قرار گیرد. همچنین در صورتی که بر اساس بخشنامه‌های دستوری، تولیدکنندگان و مصرف‌کننده  نهایی سودی از بازار دریافت نکردند به دلیل اینکه  روند بازار توسط  دلالان  اداره می شد  رانت ایجاد شده در بازار حاصل جیب واسطه گران شد.

در شرایطی که بازار فولاد به سر میبرد، این حجم رانت در مدت زمان کوتاه، نتیجه دستوالعمل نادرست دولت بوده و برداشته شدن سقف رقابت، بهترین تصمیم در این زمینه است . با توجه به شرایطی که هم‌اکنون وجود دارد، عرضه داخلی 2 برابر تقاضای داخلی است. لذا این امر نشان می دهد عرضه بالا، نرخ را در نقطه‌ای متعادل خواهد کرد، بطوری که فولادسازهای بزرگ کشور با قدرت وارد بازار شده و بتوانند مقاطع فولادی خود را در بازار عرضه کنند. همچنین اگر مسیر بازار فولاد از این بحران خارج شود می توان  تصمیم‌ها را تعدیل کرد و با گذشت زمان کشور در صادرات ترقی خواهد کرد و همچنین موجب می شود انگیزه را برای صادرکننده به وجود می‌آورد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ