در اولین روز از هفته جاری قیمت آهن آلات در بازار آهن روندی کاهشی را در پیش گرفت. به دنبال اظهارات رئیس اتحادیهآهن فروشان مبنی بر کاهش قیمت ها تا مرز 3500 تومان، روز گذشته شاهد افت نسبی قیمت ها در بازار بودیم.  

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، این روند تنها در دو بخش میلگرد ها و تیرآهن ها اتفاق افتاد و در دیگر بخش های بازار آهن از جمله نبشی و ناودانی ها قیمت ها ثابت اعلام شد. در اقدامی عجیب از سوی تولید کنندگان قوطی پروفیل، روز گذشته هیچ یک از این کارخانه های پروفیل سازی اعلام قیمت نکرده و فروش خود را بسته بودند. هنوز هیچگونه اخباری مبنی بر دلیل بسته شدن فروش این کارخانه ها منتشر نشده است.

خبر های بازار اهن حاکی از کاهش 100 تومانی قیمت میلگرد آجدار می باشد. طبق بررسی های صورت گرفته، قیمت میلگرد اجدار سایز 14 کارخانه های حسن رود و صبا فولاد زاگرس به ترتیب 100 و 120 تومان کاهش یافته است. دیگر کارخانه های میلگرد سازی نیست روندی مشابه را در پیش گرفتند. در حال حاضر متوسط قیمت میلگرد سایز 14 تا 25 آجدار 4650 تومان می باشد.

در این میان شاهد کاهش قیمت تیرآهن ها در بنگاه تهران هستیم. قیمت تیرآهن سایز 18 ذوب آهن در بنگاه تهران 10000 تومان کاهش یافت. اما این کاهش قیمت تنها برای محصولات این کارخانه نبوده و دیگر کارخانه های از قبیل ماهان نیز نرخ هایشان کاهش داشت.

با توجه به شرایط فعلی بازار اهن الات، پیش بینی می شود این روند تا پایان هفته ادامه دار باشد. اگرچه در هفته جاری دو روز تعطیلی در بازار وجود دارد که همین امر می تواند موجب ثبات قیمت ها در بازار شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.