سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 45
کل بازدید : 458979
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


طی روز های اخیر در هر رسانه ای صحبت از فولاد سازان خصولتی می باشد که از اجرای طرح جدید تنظیم بازار اهن و فولاد و همچنین قیمت محصولات فولادی و مقاطع اهن به شدت گلایه مند بودند دو انتظار دارند تا این دستورالعمل اصلاح شود. این گروه از فولاد سازان از رانت در بازار آهن الات سخن می گویند. این در حالی است که تنها دوهفته از اعلام رسمی این دستورالعمل می گذارد و هنوز هیچ حرکتی در راستای ان صورت نگرفته است. اگرچه رفتار این گروه از فولاد سازان طی چندین و چند سال اخیر کاملا شناخته شده می باشد و برای عمده مردم رفتاری آشناست. شعار این گروه ” فروش در بازار داخلی هر چقدر گران تر، سود بیشتر، بهتر …” می باشد که در سال های اخیر تلاش های بسیاری زیادی در راستای رسیدن به این هدف صورت گرفته است. اگرچه با همکاری برخی از ناظران دولتی تا حدودی برای رسیدن به هدفشان موفق بوده اند. بصورتی که روز به روز شاهد افزایش قیمت آهن آلات اعم از میلگرد در بازار داخلی هستیم و در طرفی دیگر سود های کلان سهام این شرکت ها از سوی بورس به گوش می رسد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی مدت یاد شده این دسته از فولاد سازان هر روشی را برای رسیدن به هدفشان در پیش گرفتند. از معادل سازی قیمت های بازار با دلار آزاد گرفته تا محدود کردن عرضه در بازار. بصورت کلی این گروه از هر روشی برای افزایش سودشان در بازار استفاده می کنند.

چنانچه شرایط مطلوبی بوجود آید، حتی قیمت ها از معادل سازی با منطق دلار نیز سبقت خواهد گرفت، همانطور که در سال گذشته در برهه از زمان شاهد افزایش بیش از اندازه قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی علی الخصوص میلگرد و تیرآهنبودیم. این افزایش قیمت ها در سال گذشته حتی بیش از نرخ معادل با کالای وارداتی بوده است. هر کجا که منافع نجومی آنها تهدید شود با تمام قدرت مقابل آن خواهند ایستاد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ