سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 23
کل بازدید : 458937
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


آهن پرایس : دلار در بازار آزاد همچنان روند نزولی دارد و به نظر می رسد در بازار آزاد محصولات فولادی نیز در روزهای آتی شاهد کاهش نرخ محصولات باشیم؛ بخصوص که معاملات انواع ورق های فولادی نیز که تا هفته گذشته با رقابت نسبتا سنگین همراه بود، تقریبا بدون رقابت ماند و حدود یک چهارم از ورق های عرضه شده در بورس بدون مشتری باقی ماندند.

اگر آشوب های ترامپ بازار ارز را ملتهب نکند به نظر می رسد ریزش قیمت ها در بازار ارز و فولاد در کشور ادامه خواهد داشت؛ اگر قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی کاهش یابد شاهد ریزش نرخ فولاد نیز در کشور خواهیم بود.

در روز گذشته براساس قیمت هایی که درب کارخانه نوردکاران فولادی اعلام شد شاهد کاهش حدود 50 الی 250 تومانی بیشتر انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد بودیم و در این میان چند تولید کننده ، نرخ محصولات خود را ثابت نگه داشتند. اگر میلگرد 14 آجدار را در نظر بگیریم محدوده قیمتی آن به 12600 تا 13200 تومان رسید. 

بیشتر تولیدکنندگان محصولات نبشی و ناودانی کاهش 100 تا 300 و بعضا کاهش 650 تومان را داشتند و در این میان برخی شرکت‌های تولیدکننده محصولات این حوزه به اعلام قیمت دوم کاهشی نیز پرداختند. 

تولیدکنندگان تیرآهن نیز ناچار به کاهش قیمت های محصولات خود شدند که با توجه به قیمت های اعلامی فولاد ظفر بناب نرخ هر کیلو از تیرآهن‌های خود را 100 تومان کاهش داد ، در قیمت های اعلامی تیرآهن های نورد آریان فولاد و و پروفیل صنعت ماهان نیز کاهش 50 تا 110 هزار تومانی مشاهده شد. بنگاه های تهران نیز 70 الی 110 هزار تومان نرخ هر شاخه از سایزهای پرمصرف تیرآهن ذوب آهن اصفهان را کاهش دادند.

تولیدکنندگان محصولات حوزه لوله و پروفیل نیز قیمت محصولات خود را کاهش دادند که شاهد افت 300 تا 1000 تومانی در این حوزه بودیم به نحوی که محدوده قیمتی پروفیل با ضخامت 2 بسته به شرکت تولیدکننده و ورق استفاده ‌شده به 22/1 تا 23.3 قرار دارد.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ