سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 458865
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

افت قیمتها همچنان در بازار آهن وجود دارد. از آغاز هفته ی جاری شاهد کاهش قیمت ها در بازار آهن بودیم که این کاهش قیمت ها همچنان تا روز گذشته نیز ادامه داشت. با امید به این که قیمت ها موقعیت فعلی خود را حفظ کنند، می توان اظهار داشت که بازگشت قیمت ها به قبل ممکن است. شرایط کنونی بازار بیانگر یک حالت خاموشی مجدد و سکوت و بی تحرکی بازار است. مهم ترین علت این امر میتواند عدم ریسک پذیری خریداران باشد. زیرا در حال حاضر همه منتظر هستند تا قیمت ها کاهش بیشتری پیدا کنند و از بیم آنکه قیمت ها دوباره ارزان تر خواهد شد، اقدام به خرید نمی کنند.

در دو هفته ی اخیر که افزایش قیمت ها بطور غیر قابل کنترلی ادامه داشت، خریداران و فروشندگان دست از خرید کشیدند. زیرا نوسان قیمت ها و شیب قیمت ها به حدی بود که مردم قدرت خرید نداشتند و بازار دچار یخ زدگی شد. با توجه به کاهش شدید تعداد معاملات در آن دو هفته، برخی از دست اندرکاران بازار و عرضه کنندگان بزرک ، اقدام به کاهش قیمت ها در سطح بازار های داخلی کردند. (البته لازم به ذکر است که کاهش قیمت شمش و سنگ آهن نیز بی تاثیر نبود.) این اقدام به منظور تحریک بازار و ایجاد تمایل برای خریدارن آهن آلات ایجاد شد تا آنها بیشتر از این دست از خرید نکشند و بتوانند آهن آلات مورد نیاز خود را تامین کنند.

باتوجه به مطالب فوق و آنچه که ذکر شد، در حال حاضر به دلیل کاهش پیوسته قیمت ها، خریداران دست از خرید کشیده اند و بازار باری دیگر دچار بی تحرکی شده است. اگر همین منوال همچنان طی شود، بنابراین وضعیت بازار آهن با زمانیکه افزایش قیمت ها را داشت با زمانیکه کاهش قیمت ها را دارد هیچ فرقی نمی کند. در هر صورت بازار دچار بی تحرکی می باشد. لازم به ذکر است اگر همچنان شرایط فعلی در بازار آهن حاکم باشد، بازار دچار افزایش قیمت مجدد خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

اخبار میلگرد در هند و ورق گرم در چین


طبق آمار و برسی های به عمل آمده، در سال های اخیر کشور هند توانسته با سرعت بیشتر بخش صادرات خود را توسعه بخشد، هم اکنون نیز کشور هند اقدام به صادرات مقاطع کرده است. در شرایط فعلی بازار شاهد هستیم که کارشناسان و فعالان بازار در هند، به وضعیت آینده ی این بازار خوش بین هستند. دلیل این امر میتواند، حضور مفید و اثر گذار کشور هند در بازار مقاطع جنوب شرقی آسیا در دو ماه جولای و آگوست باشد. گزارشات ارسالی اخیر بیانگر آن است که چین در جنوب شرقی آسیا، به عنوان یک عرضه کننده و صادر کننده به این منطقه بوده است؛ اما اکنون آمار ها نشان می دهند که کشور هند در این منطقه به عنوان یک صادر کننده و عرضه کننده بزرگ شناخته شده است. کارشناسان علت این موضوع را کاهش تقاضای داخلی مقاطع و همچنین قیمت های بالای چین، اعلام کرده اند. پیش بینی می شود مادامی که قیمت های اعلامی از سوی هند به همین منوال رقابتی باشد، این روند در آسیا ادامه داشته باشد.

در آخرین معامله ای که بین چین و جنوب شرقی آسیا به ثبت رسید، قیمت اعلامی و پیشنهادی چینی ها برای فروش میلگرد حدود 530 دلار در تن فوب بود، در حالیکه اخیرا دولت هند میلگرد های خود را با قیمت 525 دلار عرضه کرده است. همچنین لازم به ذکر است که هند، بیلت های خود را با قیمت 505 الی 510 دلار پیشنهاد کرد که موفق به فروش نشد.

کاهش قیمت ورق گرم صادراتی چین

در هفته های اخیر، ورق گرم صادراتی چین دچار افزایش قیمت شده بود که در چند روز گذشته اخباری مبنی بر کاهش قیمت ورق گرم در چین گزارش شد. در حال حاضر نیز به دلیل کاهش قیمت، از تکاپو و فعالیت بازار بسیار کم شده و باعث شده است تا خریداران این نوع ورق بسیار محتاط تر عمل کنند. از شرایط کنونی بازار کاملا روشن است که خریدران منتظر کاهش قیمت بیشتری هستند. طبق برسی های انجام شده، بسیار بعید می رسد که در روز های آتی شاهد کاهش قیمت بیشتری در بازار چین باشیم.

قیمت پیشنهادی کارخانه های بزرگ از 560 تا 580 دلار به 560 تا 570 دلار هر تن فوب رسیده است. ورق گرم در بازار داخلی نیز در این مدت تا 6 دلار افت داشته است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 


  

عدم تاثیر پذیری بازارفولاد ایران ازقیمت های جهانی


در حواشی نوسانات قیمت فولاد در دنیا، بازار فولاد ایران بدلیل وجود رکود تحت تاثیر این نوسانات قرار نگرفت و این امر می تواند در دراز مدت بر روی اقتصاد ایران تاثیرگذار باشد.

طی هفته های اخیر، قیمت آهن و مواد معدنی با افزایش مواجه شد. اما بازار آن ایران با توجه به رکودی که در آن قرار گرفته است نتوانست از این افزایش قیمت به نفع خود استفاده کرده و خود را از رکودی که سال ها در آن قرار دارد خارج کند. با توجه به افزایش میزان تقاضا نسبت به عرضه و همچنین اجرای سیاست های چین مبنی بر کاهش تولید و صادرات موجب شده تا قیمت سنگ آهن و فراورده های فولادی افزایش داشته باشد. از سوی دیگر کشور چین با بکار گیری سیاست های معدنی باعث شده تا قیمت سنگ آهن در این کشور رشد کند و این افزایش قیمت سنگ آهن بستری را برای رشد قیمت فولاد هم فراهم کرده است.

بازار آهن ایران سال هاست که در رکود به سر می برد. از دلایل اصلی این رکود می توان به وجود رکود در بازار مسکن اشاره کرد. با توجه به اهمیت فولاد در صعنت ساختمان برای استفاده به عنوان ماده اولیه ، رکود بازار مسکن موجب شده تا بازار فولاد هم وارد رکود شود و میزان تقاضا در حوزه بخش های زیر ساختی و ساختمانی کم شود.  بازار مسکن ایران چند سالی است که با رکود دست و پنجه نرم می کند. طبق آمار های بدست آمده بیشترین رکود در این بازار، در همین دوره مشاهده شده است که طبق پیش بینی های انجام شده، این رکود تا پایان سال 96 هم ادامه خواهد داشت.

افزایش صادرات با رشد قیمت مواد اولیه

با رشد قیمت فولاد و مواد اولیه همچنان میزان تقاضا در اخل در حالت سکون قرار دارد اما این افزایش قیمت موجب گردید تا شرکت های ایرانی برا ی بدست آوردن منفعت بیشتر به سمت صادرات آن روی آورند. این افزایش صادرات ایران برای کسب منفعت، سبب شد تا ایران به عنوان بزرگترین صادر کننده در خاورمیانه شناخته شود. از سوی دیگر رشد نرخ فولاد و فراورده های فولادی در ایران موجب گردید تا میزان نرخ واردات فولاد تخت به کشور هم افزایش پیدا کرده و این افزایش قیمت بستری را فراهم کند تا هزینه های صنایع مصرف کننده فولاد هم بتواند با رشد چمشگیری مواجه شود.

به هر حال بازار ایران در شرایط پیچیده ای قرار دارد زیرا هم مسائل اقتصادی داخلی کشور روی این بازار تاثیر گذار است و هم بازار جهانی زمینه را برای  تغییرات بزرگ در بازار فراهم می کند.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

وضعیت بازار فولاد ایران در هفته‌ گذشته


وضعیت بازار سنگ آهن

در هفته گذشته بازار سنگ آهن با کاهش روبه رو شد. بطوری که سنگ آهن مگنتیت خلوص 60 درصد کاهش داشته و نرخ آن از 55 دلار به 52 دلار در هرتن فوب رسید. همچنین نرخ سنگ آهن هماتیت صادراتی ایران به 48 دلار در هرتن فوب ثابت شد.

 

بازار مقاطع

در روز شنبه قیمت مقاطع افزایش یافت. به طوری که این افزایش قیمت تا 50 تومان در هرکیلو رسید. فعالان در این عرصه، دلیل این بالا رفتن قیمت را، روند افزایشی شمش دانسته اند. قیمت شمش فولاد خوزستان 1950 تومان اعلام گردید اما به دلیل بالا بودن حجم تقاضا ها، این محصول در کمترین قیمت 2047 تومان و در بالا ترین قیمت 2105 تومان به فروش رسید.

قیمت شمش در روز چهارشنبه به دلیل زیاد نبودن تقاضا 4 درصد کاهش یافت. این کاهش قیمت در شرایطی اتفاق افتاد که پیش از این، نرخ شمش روز چهارشنبه 1984 تومان قیمت پایه اعلام گردید. انتظار می رفت خرید شمش با افزایش متقاضیان همراه شود اما به دلیل وجود رکود نسبی در بازار هر افزایش قیمتی موجب نگرانی می شود. زیرا هر کسی در بازار کالای خودرا بفروشد دیگر قادر به خرید همون مقدار کالا با همان میزان سرمایه برای جایگزین نیست و باید 40 درصد کمتر کالا خریداری کند. این در شرایطی است که تاجر از روند معکوس بازار باخبر است و در این وضعیت بازار دیگر کالایی خریداری نکرده و سعی بر این دارد تا کالاهای خودرا بفروش برساند و در آینده با قیمت پایین تری کالا خریداری کرده و جایگزین کند.

میانگین نرخ میلگرد سایز 14 تا 25 در اهواز 2415 تومان و همچنین در اصفهان 2460 تومان اعلام گردید. میلگرد سایز 14 تا 18 هم در اصفهان 2820 تومان ثبت شد. نرخ تیرآهن در اواخر هفته گذشته روند نزولی داشت، افزایش قیمت در روز شنبه و یکشنبه سبب شد تا این تنزل قیمت تا حدودی منجر به بازگشت قیمت ها به شرایط قبلی شود.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

افت قیمت در بازار آهن تهران


در طی چند هفته ی اخیر که شاهد رشد بی رویه ی قیمت ها در بازار آهن بودیم، با بازاری پر تلاطم و نوسانات بالا رو به رو بودیم. افزایش قیمت ها تا جایی پیش رفت که علاوه بر بسته شدن فروش، برای کارخانه ها نیز اعلام قیمت مقدور نبود و با عدم اعلام قیمت از سوی کارخانه ها مواجه بودیم. اما گزارشات اخیر حاکی از آن است که بازار آهن تهران دچار افت قیمت شده است. کاهش قیمت ها که در روز گذشته در بازار آهن اتفاق افتاد، بی شک می تواند قیمت های فعلی را به قیمت های چند هفته ی گذشته نزدیک کند. 

قیمت تیرآهن حدود 10 الی 15 هزارتومان در هر شاخه کاهش داشت. قیمت میلگرد نیز حدود 10 الی 25 تومان در هرکیلو افت قیمت داشت. در خصوص نبشی ها نیز می توان گفت که نبشی اسپیرال : 20 - نبشی ناب تبریز : 40 - نبشی آریان فولاد 50 و نبشی جاوید بناب : 20 تومان کاهش قیمت داشت. لازم به ذکر است که در این بین، فقط قیمت نبشی ظهوریان ثابت بود. ناودانی ناب تبریز، ناودانی البرز غرب، ناودانی شکفته و فولاد تهران نیز دچار کاهش 30 تومانی شدند. در ارتباط با قیمت پروفیل ها نیز می توان اظهار داشت که اکثر کارخانه های تولید کننده پروفیل قیمتی ثابت اعلام کردند؛ اما پروفیل صدرا، هیربد و تهران شرق کاهش قیمت 20 تومانی داشتند.

در حال حاضر با کاهش قیمت ها در بازار مواجه هستیم که این امر می تواند متاثر از عوامل مختلفی مانند کاهش قیمت سنگ آهن، افزایش عرضه در بازار، کمک به بازار برای رونق دادن به معاملات خرید و فروش آهن آلات و ... باشد. لازم به ذکر است که کاهش قیمت اهن در بازار، می تواند متاثر از کاهش قیمت شمش در بازار نیز باشد. زیرا مواد اولیه ی تیرآهن و میلگرد از شمش می باشد که در روز های گذشته قیمت شمش نیز افزایش یافته بود. اما در شرایط کنونی با کاهش قیمت شمش و به ثبات رسیدن قیمت های فولاد و آهن و شمش در سطح جهانی می توان انتظار داشت که تا یکی دو ماه آینده قیمت ها ثابت باشند یا تنها تغیرات قیمت اندکی را داشته باشند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ