سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 45
کل بازدید : 458991
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد ؛ برای تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به صنعت فولاد و سرمایه گذاری در این بخش اجتناب ناپذیر و ضروری است. معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اجتناب ناپذیری سرمایه گذاری در صنعت فولاد بیان کرد : در گذشته در زمینه کنسانتره، آهن اسفنجی و گندله توازن نداشتیم اما در چهار سال گذشته، تولید کنسانتره از 28 میلیون تن با 80 درصد رشد به حدود 50 میلیون تن رسید.

 وی همچنین به نقش فولاد مبارکه اصفهان در اشتغال زایی کشور اشاره کرد و گفت: این صنعت زمینه اشتغال 25 هزار نفر به صورت مستقیم و 350 هزار نفر را به شکل غیرمستقیم فراهم کرده است. برنامه ریزی و حرکت براساس برنامه و زنجیره در آین شرکت موجب موفقیت بیش از پیش آن شده است. در سال91 میزان صادرات فولاد مبارکه، 800 هزار تن بوده و امسال به هشت میلیون تن رسیده است که ارزش افزوده زیادی برای کشور ایجاد کرده است. باید صنایع دیگر از فولاد مبارکه به عنوان الگو بهره برداری کنند و این امر مورد حمایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حوزه معادن در یکسال گذشته ذخایر معدنی کشور 50 میلیارد دلار افزایش یافته است و 2 میلیارد تن ذخیره سنگ آهن به کشور اضافه شده است که این نشان از برنامه ریزی درست دارد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن ؛ با توجه به اطلاعات به دست آمده از نوسانات قیمت ورق روغنی و قیمت ورق رنگی در دی ماه ، شاهد آرامش نسبی در قیمت ورق رنگی و قیمت ورق روغنی کارخانه ی هفت الماس بودیم. این کارخانه قیمت های خود را طی مدت یک ماهه ثابت اعلام کرده است و تاکنون نیز تغییری در روند قیمت گذاری خود ایجاد نکرده است.
درحالی که کارخانه ی غرب آسیا طی یک ماه گذشته چندین بار قیمت ورق روغنی خود را افزایش و کاهش داده است. طبق گزارشات قیمت های این کارخانه تا اواسط دی ماه ثابت اعلام شده است اما با گذشت چند روز به دلیل جو نا آرام بازار ، قیمت ورق های روغنی خود را با 30 تومان کاهش اعلام کرد. این کاهش قیمت چند روز بیشتر دوام نیاورد و در اواخر ماه قیمت ها با 50 تومان افزایش اعلام شد.
 پس از این افزایش قیمت ، تا پایان دی ماه آمارها نشان از ثبات نسبی قیمت ورق روغنی کارخانه غرب آسیا می دهد ولی در ادامه و با ورود به بهمن ماه انتظار می رود این کارخانه قیمت های خود را طبق روند فعلی بازار همراه با نوسان اعلام کند. برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات و قیمت های اعلامی کارخانه ها می توانید به کانال مجموعه آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از بزرگ شدن حباب قیمت مسکن در بازار خانه های نوساز، گفت: بی توجهی به گرانی خانه های نوساز رکود بازار مسکن را عمیق تر می کند. مجید کیان پور در این مورد بیان کرد : گرانی خانه های نوساز بیش از نرخ تورم هدایت مشتریان به سمت خرید خانه های قدیمی ساز را رقم زده است. رشد قیمت در بخش مسکن تنها در بازه تورمی قابل پذیرش است واگر قیمت خانه های نوساز با روند فعلی افزایشی بیش از نرخ تورم را تجربه کند به طور حتم در بهم خوردن عرضه و تقاضا نقش پررنگی خواهد داشت.
وی در ادامه تصریح کرد : گرانی خانه های نوساز به کاهش تقاضا در این حوزه منجر خواهد شد . طبق شواهد گرانی این نوع خانه ها بازار واحدهای چندسال ساخت و قدیمی و همچنین خانه های کلنگی را داغ کرده است.
وی یادآور شد : مالکانی که به رعایت قیمت مسکن در بازه نرخ تورم عمل کرده اند باید با مشوق های مالیاتی و بخشودگی هایی در این زمینه به ادامه این روند تشویق شوند و کسانی که به برهم زدن نظم بازار مشغول هستند نیز باید با سیاست های بازدارنده از ادامه مسیر منع شوند.
این روزها اخبار بازار مسکن حاکی از آن است که اگر راهکاری برای ساماندهی بازار مسکن به ویژه در حوزه واحدهای نوساز اندیشیده نشود قطعا رکودی عمیق بازار مسکن را فرا خواهد گرفت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

به گزارش آهن پرایس درتحلیل بازار فولاد، کشور ایران بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان می باشد همچنین جزو 15 کشور برتر تولید کننده فولاد خام جهان محسوب می گردد. کشور ما در سال 2016 موفق به تولید 16 میلیون تن فولاد خام شد که همچون سال 2015 توانست رتبه چهارم جهانی را بدست آورد. این در حالیست که بیشتر تولید فولاد ایران از اهن اسفنجی تولید می گردد.

طبق آمار بدست آمده میزان تولید اهن اسفنجی در ایران افزایش یافته است. نمودار زیر حاکی از این افزایش تولید تا سال 95 می باشد.

آهن اسفنجی یک محصول واسطه ای برای تولید فولاد می باشد. این محصول یک ماده اولیه است که بسیار پرکار و جایگزین مناسب تری از قراضه برای تغذیه فولاد سازان محسوب می گردد. در نتیجه تولید آهن اسفنجی از دو جنبه مصرف و تقاض بسیار حائز اهمیت می باشد. مقدار تولید آهن اسفنجی در ایران با افزایش قابل توجه ای در سال‌های اخیر مواجه شده است و دلیل این موضوع در دسترس بودن منابع عظیم گاز طبیعی در ایران است. طی 7ماه نخست سال 96  ایران با تولید 12.6 میلیون تن مقام اول دنیا را در تولید آهن اسفنجی کسب کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، با توجه به اطلاعات بدست امده از وضعیت قیمت روز ورق گالوانیزه ها طی دی ماه، به این مهم دست یافتیم که این محصول فولادی طی یک ماه اخیر در آرامش کامل به سر می برده است. با آغاز دی ماه قیمت ورق گالوانیزه ثابت اعلام شد، این ثبات قیمت ها تنها برای یکی دو روز اول نبوده و پس از گذشت یک ماه همچنان قیمت ها ثابت می باشد. با توجه به نوسانات بسیار قیمت دیگر مقاطع انتظار می رفت ورق های گالوانیزه هم پرنوسان بوده باشد اما با بررسی های صورت گرفته متوجه ثبات قیمت آن ها طی یک ماه شدیم. این ثبات قیمتی تنها از سوی یک کارخانه نبوده واکثر کارخانه ها را شامل می شود.

کارخانه ورق گالوانیزه هفت الماس که از اوایل ماه جاری قیمت هایش را ثابت اعلام کرد و در حال حاضر نیز تغییری در قیمت های خود ایجاد نکرده و همچنان ثابت می باشد. در کنار هفت الماس کارخانه هایی از قبیل کارخانه ورق گالوانیزه کاشان، کارخانه ورق گالوانیزه شهرکرد و کارخانه ورق گالوانیزه تاراز نیز بودند که با شروع ماه جاری اقدام به ثبات قیمت ها کردند. اگرچه طی هرمعمولا میانگین قیمت های ورق های گالوانیزه 2 تا 3 بار تغییر می کند اما چیزی که در این موضوع چشمگیر بوده است تغییر نکردن قیمت ها طی یک ماه اخیر می باشد که به نوع خودش قابل توجه است.

برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه هفت الماس، قیمت ورق گالوانیزه شهرکرد و قیمت ورق گالوانیزه کاشان علاوه بر سایت آهن پرایس می توانید به کانل این مجموعه نیز مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ