سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 458592
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، یکی از مهم ترین مشکلات در صنعت آهن آلات بالا رفتن میزان ظرفیت تولید جهانی می باشد. در سال های اخیر یکی از کشورهایی که برای حل این مشکل اقداماتی انجام داده، کشور چین بوده است. این کشور برای انکه بتواند به صنعت فولاد جهانی و دیگر صنایع وابسته به آن کمک کند، این اقدامات را انجام داده است.
اخبار بدست امده حاکی از ان است که طی سال های آینده تمام کشورها باید با یکدیگر همکاری های لازم را انجام دهند . در صورتیکه این همکاری ها صورت بگیرد، شاهد هماهنگی بین عرضه و تقاضا خواهیم بود. در این مورد می توان گفت در کشور چین که از بزرگترین کشورهای تولیدکننده می باشد موضوع افزایش عرضه اهن آلات در کنار مشکل کاهش ظرفیت تولید به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. معضل افزایش میزان عرضه آهن آلات در شرایطی گفته می شود که کشور چین طی سال های اخیر در صدد کاهش میزان تولید خود بوده است. با توجه به شرایط بوجود آمده در اینده ای نه چندان دور شاهد تغییراتی در های تجاری در صنعت آهن آلات جهانی خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ نیمه ی دوم سال 96 در حالی آغاز شد که فعالان حوزه ی مسکن پیش بینی می کردند که حرکت قیمت مسکن با نرخ تورم تا پایان سال به صورت همسان خواهد بود.

اما گزارشات منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان دهنده ی رشد 8/9 درصدی قیمت مسکن بوده است در حالی که نرخ تورم در کل کشور طی این مدت 8 درصد بوده است. با این وجود نرخ مسکن نسبت به نرخ تورم رشد بیشتری را تجربه کرده است.  رئیس اتحادیه مشاورین املاک در رابطه یا این موضوع بیان کرد : « قیمت مسکن از شاخص تورم عبور کرده ولی شاهد افزایش بیش از تصور قیمت مسکن طی روزهای اخیر نخواهیم بود.»

خسروی افزود : تفاوتی که بازار مسکن در ماه گذشته نسبت به ماه‌های قبل داشته، این است که همواره اعلام می‌شد قیمت مسکن هنوز به شاخص تورم نرسیده است، اما براساس مشاهدات میدانی و آمارها می‌توان گفت که رشد قیمت مسکن از شاخص تورم عبور کرده است. این عبور از نرخ تورم می تواند نشانه ی افزایش قیمت طی روزهای آینده باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد ؛ در چند ماه اخیر با افزایش 70 درصدی قیمت فولاد در ایران رو به رو بوده ایم و این صنعت همچنان در مدار صعود قرار دارد. دلایلی برای این افزایش قیمت وجود دارد . علت اول، سیاست های چین در تولید فولاد با کیفیت و کاهش حجم تولید این کشور در کنار افزایش تقاضای فولاد در سراسر جهان بود. این مساله باعث شد که تقاضای مواد اولیه نیز روند صعودی به خود بگیرد. بنابراین شاهد میزان تاثیرگذاری فعالیت فولادی چین در تعیین قیمت جهانی هستیم.
این کشور تقریبا 50 درصد از فولاد جهان را تولید می کند بنابراین حجم چشم گیری از بازار در اختیار این کشور بوده و قطعا هرگونه سیاستگذاری در این کشور تاثیر قابل توجهی در بازار بین المللی داشته است. البته لازم به یادآوری است که حجم بالای تولید فولاد در این کشور، عاملی بود برای کاهش قیمت جهانی تا جایی که حتی برخی تولیدکنندگان در دیگر نقاط جهان قابلیت رقابتی نداشتند و یک به یک از صحنه خارج شدند.
این درحالی است که سیاست های تولیدی چین از سال گذشته کمی متفاوت شده است، به این دلیل که چین سعی کرده با وضع قوانین جدید میزان تولید فولاد بی کیفیت این کشور را کاهش دهد و به جای آن فولاد با استانداردهای بالا تولید کند. به این ترتیب، طبق برنامه ای که تعیین کردند، 150 میلیون تن از میزان تولید فولاد چین کاهش خواهد یافت . به این ترتیب، حجم قابل توجهی از تولید فولاد  یکباره کاهش یافت و روند افزایشی قیمت آغاز شد.

با توجه به رکود بخش مسکن و کمبود بودجه عمرانی ، محصولات طویل فولادی مثل میلگرد ، تیرآهن تقاضای کمتری دارند و بازار اشباع شده است درحالی که به دلیل تقاضای بالای انواع ورق فولادی در صنایع تولید کالاهای مصرفی مثل لوازم خانگی و خودرو ، شاهد تاثیرپذیری بالا در افزایش قیمت فولاد هستیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن ؛ پیش‌بینی‌ها در ماه‌های گذشته روی رشد قیمت سنگ آهن در اواخر سال میلادی تاکید داشت و کارشناسان این افزایش قیمت را با توجه به شواهد از قبل خبرداده بودند. یکی از مهم‌ ترین دلایلی که باعث این پیش بینی افزایشی برای قیمت شده را باید سیاست‌های کلان چین در حوزه سنگ‌آهن دانست.
سیاست‌هایی که در حال حاضر با موضوع آلودگی‌های زیست محیطی ارتباطی محکم برقرار کرده است. موضع چین در حال حاضر در قبال سنگ‌آهن با کاهش ظرفیت‌های تولید این ماده اولیه در کارخانه‌های کوچک و قدیمی همراه شده، کاهش ظرفیت‌هایی که سیگنال‌های کاهش عرضه را به بازار مخابره کرده و در نهایت باعث روند افزایشی این ماده اولیه شده است.
برخی کارشناسان بین‌المللی معتقدند در سال آینده میلادی که کمتر از 2 هفته به آغاز آن مانده است، نرخ سنگ آهن در بازار جهانی کاهش خواهد یافت. این اتفاق برآمده از افزایش عرضه در بازار جهانی است. افزایشی که به راه‌اندازی یک معدن جدید در برزیل و علاوه بر آن کاهش تولید فولاد در چین مربوط می‌شود.
در همین حال موجودی سنگ آهن همچنان در حال رشد است و این رشد موجودی از معدن عظیمی که شرکت واله در برزیل ساخته، سرچشمه می‌گیرد. همچنین بنابر پیش‌بینی‌های وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا ، تولید سنگ آهن این کشور نیز از 841 میلیون تن در امسال به 830 میلیون تن در سال 2018 میلادی و 820 میلیون تن در سال 2019 کاهش خواهد یافت. در این میان نگاهی به بازار داخلی انداختیم . سهم صادرات ایران به بازار جهانی، سال به سال رو به کاهش است. این کاهش به خاطر رقبایی همچون چین و استرالیا است که سهم گسترده ای در بازار را به خود اختصاص داده اند. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ مجید کیان پور نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با خروج مسکن از رکود اظهار کرد : مسکن باید از رکود خارج شود ولی منظور این نیست که افزایش قیمت صورت گیرد بلکه باید در نرخ معاملات صورت گرفته و گردش مالی ، شاهد رونق باشیم.

وی در ادامه افزود :  در واقع با ما با یک سیاست واحد نمی توانیم تقاضای بازار مسکن را ساماندهی کنیم و باید به روش های مختلف و بر اساس الگوی مصرف ، تلاش کنیم مسکن تولیدی را به متقاضیان مختلف ارائه دهیم. این امر باید با سیاست گذاری  و از طریق بخش خصوصی صورت گیرد.
کیان پور تصریح کرد : بازار بورس ، سکه و ارز بر روی بازار مسکن تأثیر می گذارند بنابراین زمانی که نرخ سود بانکی تغییر میکند بر این بازار اثر می گذارد. انواع روش ها در بازار مسکن مورد مورد امتحان قرار گرفته ولی باید روش های گذشته به صورت تلفیقی با شیوه های جدید انجام بگیرد تا توفیق بیشتری حاصل شود. 

وی تاکید کرد:ما در صدد آن نیستیم که از بودجه دولتی برای تولید مسکن استفاده کنیم دولت ها در همه سنوات گذشته همیشه سیاست گذاری هایی از جمله ارائه تسهیلات و یا زمین را از طریق خط اعتباری بانک مرکزی انجام می دادند و هیچ گاه دولت از بودجه کشور به صورت مستقیم پروژه ای را ایجاد نکرده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ