سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 458593
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

مهدی کرباسیان، رییس هیئت مدیره سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با تاکید بر صادرات 7/4 میلیون تن فولاد در اوایل سال جاری، گفت: این صنعت خود را برای کسب رکورد 8 میلیون تن صادرات تا پایان سال آماده کرده است.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، صادرات به عامل بسیار مهم برای موفق یک صنعت می باشد بطوری که یک صنعت برای پایدار بودن باید محصولات صادراتی و امکانات صادرات را به صورت کامل در دسترس داشته باشد. حتی گفته می شود 30 درصد ظرفیت یک واحد تولیدی باید در بازار صادرات قرار گیرد. براساس گفته مهدی کرباسیان، آن دسته از صنایعی که بخشی از درآمدشان را از طریق بازارهای صادراتی بدست می آورند، هم ارزش افزوده کسب می کنند و هم در برابر نوسانات ارز مقاوم خواهند شد و این مسئله ای است که در مورد معادن و صنایع معدنی مصداق دوچندان دارد. وی در ادامه افزود: صادرات در بخش معدن و صنایع معدنی علاوه بر سود اقتصادی برای کارخانه تولید کننده، باعث می شود کشور صادرات کننده ارزش افزوده بالایی بدست آورد.

پیش‌تر کرباسیان گفته بود: برای بدست آوردن تولید 55 میلیون تن فولاد، برنامه مناسبی در دستور کار دولت و وزارتخانه قرار گرفته و در عمل نیز حرکت مناسبی آغاز شده است و با توجه به ذخایر سنگ آهن و گاز، می‌توان به این هدف دست یافت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 


  

ذوب آهن اصفهان یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی ترین تولیدکنندگان فولاد در کشور ، به شرایط نسبتا مناسبی رسیده است. این شرکت علاوه بر فروش داخلی نسبتا مناسب خود در 7 ماه ابتدای سال جاری، همراه با رشد قابل توجه صادرات توانسته است روزهای نسبتا مناسبی را تجربه کند و امیدوار است که پس از مدت‌ها از فاز زیان‌ دهی خارج و به فاز سوددهی وارد  می شود.

ذوب آهن اصفهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات طویل در کشور است اما طی 3 سال گذشته به‌علت رکود شدید در صنایع فولادی کشور و نیز کاهش مصرف محصولات طویل ، با شرایط نامناسبی مواجه شده بود؛ به‌طوری که در فروش داخلی و صادرات با مشکلات زیادی روبه رو شد. اما این شرکت از اواخر سال گذشته تاکنون توانسته به وضعیت خود سامان ببخشد. این ساماندهی با افزایش میزان فروش و صادرات، تا حد زیادی توانسته است با فروش داخلی و نیز فروش صادراتی، شرکت را به وضعیت مطلوبی برساند.

هر چند که ذوب آهن هنوز فاصله ی زیادی با وضعیت آرمانی دارد ، اما روند فروش داخلی این شرکت به بهبود وضعیتش کمک شایانی کرده است و همچنین  افزایش قیمت فولاد طی یک سال اخیر،  به روند رو به رشد و شکوفایی دوباره این شرکت را کمک کرده است. فروش داخلی شرکت ذوب آهن در مقایسه با سال گذشته کاهش 24 هزار تنی را نشان می‌دهد؛ اما هنگامی که افزایش حدود 50 درصدی قیمت فولاد نیز با فروش در نظر گرفته می‌شود، مشخص می‌شود که این شرکت توانسته درآمد فراوانی را کسب کند. با این حال نباید تلاش برای بهبود شرایط بازار داخلی را نادیده گرفت ، به طوری که در برخی از مقاطع زمانی ذوب آهن توانست خود را یکی ازعرضه‌کنندگان برتر در بورس کالا باشد.

نگاهی به تولیدات ذوب آهن در 7 ماه اخیر

طی 7 ماه نخست سال 1396 این شرکت ، حدود 595 هزار تن انواع محصول فولادی را در بورس کالا عرضه کرد که در مقابل آن 871 هزار تن تقاضا وجود داشت. با این حال ذوب آهن توانست حدود 589 هزار تن از محصولات خود را به فروش برساند و روند تقاضا حاکی از آن است که بازار محصولات طویل فولادی تا حد زیادی بهبود یافته است و ذوب آهن می‌تواند به آینده امیدوارتر شود. در این میان سبد میلگرد و تیرآهن بیشترین عرضه و معامله را به خود اختصاص داده بود. این محصول به میزان 369 هزار تن عرضه شد که تقاضایی در حدود 515 هزار تن داشت و در نهایت نیز تمامی این محصول به فروش رفت .

محصولات ذوب آهن در بورس کالا

یکی دیگر از محصول هایی که ذوب آهن عرضه کرد ، تیر آهن بود که 73 هزار تن از آن را در بورس کالا عرضه کرد که 127 هزار تن تقاضا داشت و تقریبا تمامی این محصول نیز مورد معامله قرار گرفت. انواع میلگرد نیز از سوی این شرکت به میزان 59 هزار تن عرضه شد که 80 هزار تن تقاضا داشت و این محصول نیز به طور کامل معامله شد. سبد مخلوط نیز به میزان 47 هزار تن عرضه شد که 41 هزار تن تقاضا داشت و به همین میزان نیز معامله صورت گرفت. سبد ناودانی نیز به میزان یک هزار و 600 تن عرضه شد که این محصول نیز به فروش رفت. شمش بلوم نیز به میزان 10 هزار تن عرضه شد که تقاضایی در حدود 30 هزار تن داشت و این محصول نیز به طور کامل معامله شد.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.


  

قیمت میلگرد در ماه جاری با نوساناتی همراه بوده است. بطوری که کارخانه های مختلف هرکدام قیمت های متفاوتی را اعلام کردند. میلگرد کویر کاشان از اوایل آبان نوساناتی را به همراه داشت بطوری که در روز های ابتدایی ماه با افزایش نرخ شمش، قیمت خود را افزایش داد. اگرچه دیگر کارخانه ها به دلیل کاهش میزان تقاضا، قیمت های خود را کاهش دادند. کارخانه ذوب آهن جزء ان دسته از کارخانه هایی بود که قیمت خود را با کاهشی جزعی اعلام کرد. براساس اخبارهای بدست آمده، با اتمام هفته اول آبان ماه، بازار چین هم وارد رونق شد و پس از کاهش جزعی قیمت ها مجددا بازار چین با افزایش مواجه شد.

در شرایطی که بازار میلگرد در ثبات نسبی به سر می برد، برخی از کارخانه ها در برابر کاهش قیمت میلگرد مقاومت کردند اما در آخر مجبور به کاهش محصولات تولیدی خود شدند. میلگرد کویر کاشان هم با اتمام هفته اول آبان ماه به ثبات نسبی دست یافت و نرخ شمش هم که با شروع ماه جدید روند افزایشی را در پیش گرفته بود، اینبار با کاهش مواجه شد.

این شرایط بازار بیانگر رقابتی منفی در بازار فولاد طی روز های اول ماه جاری می باشد. در شرایطی که شاهد نشانه های منفی در بازار بوده ایم، افزایش قیمت ورق و تیرآهن دو نشانه مثبتی است که در بازار آهن بوجود آمد که بر قیمت میلگرد کویر کاشان تاثیر گذاشت. برخی فعالان در بازار بر این عقیده اند که وجود نوسانات در بازار داخلی موجب افزایش نرخ قیمت ها خواهد شد. برخی دیگر هم عقیده داشتند که افزایش نرخ شمش بر میلگرد کویر کاشان تاثیر گذار خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

طنز تلخی که از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی مطرح شد : مسکن مهر فرصت فرار می دهد

فرج الله رجبی در مورد مقاوت مسکن مهر اینگونه بیان کرده است: « مقاومت مسکن مهر متری 300 هزار تومان در حدی است که ساکنان فرصت خروج از خانه را داشته باشند » این گفته او نشانگر آن است که ایمنی ساختمان ها در حد نازلی است.

متأسفانه در طی این چند روز شاهد تخریب دیواره های مسکن مهر بوده ایم که تنها اسکلت های آن پابرجا مانده است . با این وجود ، احمد اصغر مهرآبادی ، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر ، اینگونه بیان کرد : « دوسال به ساکنان مسکن مهر تنفس می دهند که بازپرداخت باقی اقساط خود را داشته باشند!!! » این گفته در حالی مطرح می شود که ساکنان مسکن مهر ، طبق خبرهایی که در رسانه ها منتشر شده است ، دارای بیمه بوده و به همین دلیل ، این شرکته بیمه است که باید نسبت به بازپرداخت تسهیلات باقی مانده اقدام کند ، نه مردمی که کالای بی کیفیت (مسکن مهر) تحویل گرفته اند و گارانتی کالای آنها همان بیمه است.

مسئله ای که هم اکنون مطرح شده این است که ، اصولا در شرایط کنونی مسکن مهر بی کیفیت ساخته شده و احتمال هر نوع تخریبی وجود دارد . این درحالیست که جدا از اینکه زلزله ای رخ بدهد یا خیر ، این ساکنین مسکن مهر هستند که باید بهای مسکن فرو ریخته در سرشان را بپردازند. این موضوع مسئله است که مشخص نیست عمدا از سوی مسئولین مطرح شده یا سهوا و با ناهماهنگی های هیجانی در هنگام بحران به زبان آورده می شود. در هر صورت کارشناسان بر این باورند که ، بیان بازپرداخت لز سوی مردم آسیب دیده در مسکن مهر شبیـه به جوک است چرا که مردم هرگز زیر بار نمی روند و در اصل منطقی برای بازپرداخت این محصولات بی کیفیت وجود ندارد. این شرکت های بیمه هستند که برای بازپرداخت تهسیلات به بانک ها،  باید وارد عمل شوند.

همان‌گونه که در چند روز اخیر، علیرضا بیانیان، مدیرعامل شرکت بیمه آرمان، بیان کرده است : اگر یک واحد مسکونی مسکن مهر مبلغ 50 میلیون تومان قیمت داشته باشد که 15 میلیون تومان آن وام باشد، تعهد بیمه برای 50 میلیون تومان نبوده و فقط مبلغ تسهیلات، مشمول حوادث غیرمترقبه خواهد شد. ضمن اینکه اگر از مبلغ 15 میلیون تومان، سه ‌میلیون تومان اقساط آن پرداخت‌ شده باشد، تعهد بیمه‌گر 12 میلیون تومان است. بیمه آرمان مسئول مانده بدهی تسهیلات است و بر‌اساس‌این خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه را پرداخت خواهد کرد .

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  

مجتبی نیک کردار، معاون استاندرا کرمانشاه در گفتگویی اظهار داشت: تعداد جان باخته گان واحد های مسکن مهر در سرپل ذهاب به 100 نفر رسیده است.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، مجتبی نیک کردار از تخریب کامل دو ساختمان مسکن مهر در سرپل ذهاب خبر داد کی طی این ریزش جمعا 100 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه تاکید کرد: در برخی مناطق ارسال کمک های مردمی در بعضی اقلام به حداکثر رسیده است این حالی است که در برخی اقلام با کمبود مواجه شده ایم. درخواست ما از تمام مردم این است که کمک های خود را تحویل حلال احمر داده تا بتوانیم به نحوی موثر عملیات امداد رسانی را انجام دهیم.

نیک کردار با اشاره به آغاز عملیات بازسازی مناطق زلزله زده عنوان کرد: با توجه به خسارت 25 هزار واحد روستایی و 4 هزار واحد شهری در اثر زلزله، عملیات بازسازی از امروز آغاز خواهد شد و خسارت دیدگان برای دریافت وام می توانند اقدام کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ