سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 458603
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


وضعیت این روزهای بازار آهن حاکی از آن است که بازار تمایلی به افزایش قیمت را نشان نمی دهد اما مقاومت آهن فروشان و تولیدکنندگان فولادی در برابر کاهش قیمت ها موجب ایجاد التهابات چشمگیری در حوزه آهن آلات شده است؛ از سوی دیگر ضعف فراگیر تقاضا نیز موجب شده است که پیچیدگی های این صنعت بیش از پیش شود.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، معاملات بورس کالا نیز چندان مورد توجه قرار نگرفته است و جذابیت خاصی برای خریداران ندارد. البته ناگفته نماند که طی هفته گذشته، برخی از معاملات همچون خرید و فروش تیرآهن و ورق از جمله ورق سیاه و ورق روغنیرونق نسبی داشت. شرایط موجود در بورس کالا و عدم تعادل بین تقاضای انواع محصولات فولادی باعث می شود که انسجام بازار از بین برود و بازار به سمت چندگانگی حرکت کند.

وضعیت بازار طی ماه های اخیر این احتمال را پررنگ تر میکند که بسیاری از معامله گران به دلیل تغییر روند بازار و دور شدن از شکل سنتی، به سمت بازارهای دیگری حرکت کنند. تجربه نشان داده، هر بازاری که از برتری تقاضا بر عرضه برخوردار باشد، موفقیت های مهم تری را کسب خواهد کرد اما این موضوع در حال حاضر در بازار آهن صدق نمی کند چراکه معامله گران ترجیح می دهند به سمت بازارهایی حرکت کنند که جذابیت بیشتری داشته باشد. این موضوع بدین معنی است که سرمایه به بازارهای دیگر مهاجرت خواهد کرد و ناخودآگاه جذابیت های معاملاتی در بازارهایی همچون میلگرد با کاهش مواجه خواهد شد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که در نهایت این کاهش معاملات و عدم تمایل بازار به افزایش نرخ، موجب می شود که پتانسیل افت قیمت در بازار تقویت گردد. این موضوع بیشتر در بازار میلگرد آجدار صدق می کند چراکه تیرآهن و ورق با توجه به شرایط خاص معاملاتی و انحصاری خود در حال حاضر نیز از رشد معاملاتی برخوردار است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ