سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 45
کل بازدید : 459008
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


در وضعیت فعلی که بازار ها همگی بهم ریخته و اکثریت مردم از کاهش ارزش پول نقدشان هراس دارند، بازارهایی از قبیل سکه و ارز بیش از پیش داغ شده اند. اما در این بین بازار اهن نیز وارد گردونه شده و برای مردم جلب توجه می کند که همین امر باعث افزایش میزان تقاضا، کاهش عرضه و روند افزایشی قیمت ها در این بازار شده است.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، در شرایط بوجود امده شاهد پیشتازی دلالان و واسطه ها در بازار هستیم بطوری که درصد زیادی از مردم، از بازار دلار و سکه به سمت بازار فولاد سرازیر شده اند زیرا قیمت آهن و فولاد هر روزه در حال افزایش می باشد.

در اینباره فرهاد منفرد، کارشناس بازار فولاد اظهار داشت:در این شرایط پیشنهاد شد تا محصولات فولادی در بورس کالا عرضه شود که از این طریق بتوانیم بر خرید و فروش آهن الات نظارت داشته باشیم. در این راستا 50 درصد از واحد های ذوبی  محصولاتشان را در بورس عرضه کردند. اما این راهکار ها تنها مسکن های لحظه ای هستند. چرا که در وضعیت فعلی عدم ثبات در بازار کاملا مشهود می باشد.   

فرهاد منفرد در ادامه افزود: عقیده بر این است که نرخ داخلی فولاد باید با نرخ های جهانی برابری کند اما در شرایط فعلی با وجود افزایش قیمت در این بخش همچنان نرخ بازار داخلی ما از بازار های جهانی پایین تر است. اما مساله این است که آیا بستری مناسب برای این افزایش قیمت ها در داخل کشور فراهم شده است تا موجب افزایش رونق  در آن شود؟

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی دولت باید بتواند این افزایش قیمت را به سمت رونق بازار سوق دهد که در نهایت شاهد رکود سنگین در بازار نباشیم. که این امر می تواند در ساخت و ساز رونق ایجاد کرده و بازار رونق پیدا کند. از نظر بنده نمی توان جلوی این اتفاقات ایشتاد. اگرچه بعضی بر این عقیده اند که قیمت ها دربازار بار روانی داشته و امکان دارد که به حالت گذشته باز گردد. سامانه نیما هم که در راستای تنظیم بازار راه‌اندازی شده، چنانچه ثبات پیدا کند ممکن است سبب تعادل در بازار شود اما تمام اینها فقط اما و اگر است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ