سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 95
بازدید دیروز : 70
کل بازدید : 459136
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


روز گذشته به دنبال افزایش قیمت دلار شاهد افزایش مجدد قیمت در بازار اهن آلات بودیم. نوسانات قیمت دلار در حدی بود که نرخ این ارز بین المللی به 8000 تومان رسیده و موجب ایجاد شوک بزرگی در سایر بازار ها از جمله بازار آهن شده است.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز گذشته روند نزولی قیمت ها در بازار اهن آلات متوقف گردید و افزایش قیمت جایگزین آهن شد. از روز سه شنبه هفته گذشته شاهد ثابت نسبی و کاهش قیمت در برخی مبادی بازار آهن آلات بودیم، اما طولی نکشید که این کاهش قیمت ها متوقف گردیده و پس از افزایش قیمت دلار نرخ ها در بازار اهن نیز بالا رفت. اگرچه تا قبل از این کاهش دو روزه قیمت ها، بازار آهن آلات در شرایط خوبی به سر نمی برد و هر روزه شاهد افزایش بی رویه قیمت ها بودیم. به دنبال این ثبات نسبی قیمت ها در بازار، مصرف کنندگان واقعی به بازار امیدوار شده و تا حدودی از این سردرگمی ها بیرون آمدند.

از دیرباز نوسانات نرخ ارز بر بازار آهن آلات تاثیر گذار بوده است. امروزه نیز شاهد این اثر گذاری ها در بازار آهن هستیم. این تاثیرات تا حدودی است که در روز گذشته پس از رسیدن قیمت دلار به 8000 تومان دیگر کارخانه ها اعلام قیمت نکردند. این روند تا یکی دو ساعت ادامه داشت و پس از آن اعلام قیمت از سوی کارخانه ها آغاز شد. اما قیمت های اعلام هر نیم ساعت با افزایش مواجه می شد و تقریبا خرید و فروش در بازار متوقف شده بود.

اما این روند در بازار اهن آلات تهران نیز دیده می شد. در مجتمع فروش آهن الات تهران، اکثر بنکداران اعلام قیمت نمی کردند و فروش خود را بسته بودند. چرا که فروش محصولات در این بازار پرنوسان با ریسک بالایی همراه بود، در نتیجه اکثر آهن فروشان این ریسک را نمی پذیرفتند.

روز گذشته قیمت ها در بازار بطور میانگین با افزایش 60 تومانی رو به رو شد. البته این افزایش قیمت بطور مساوی در همه مقاطع فولادی و یا کارخانه های تولید کننده نبوده و در برخی کارخانه ها شاهد افزایش 180 تومانی نیز بوده ایم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ