سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 6
کل بازدید : 458781
کل یادداشتها ها : 2616
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش ارز پول ملی بیان کرد: این موضوع موجب ایجاد التهاب بیشتر در بازار مسکن می شود بطوری که حتی با افزایش کاذب قیمت مسکن، معاملات چندانی رخ نداده است که نتیجه آن می تواند تکرار رکود چند ساله مسکن شود.

وی با اظهار تأسف نسبت به افزایش غیرمعقول قیمت مسکن و تنش های ایجاد شده در بازار، افزود: متأسفانه بخش مسکن با رشد کاذبی مواجه شده است که نتیجه آن در هفته های آتی مشخص خواهد شد و آن نتیجه چیزی جز بازگشت رکود فراگیر به بخش مسکن نخواهد بود. در این میان دولت باید با استفاده از ابزارهای مشخص نرخ مسکن را کنترل کند و به سمت کانالی منطقی و متعادل آن را هدایت کند. عواملی همچون گرانی فراورده های ساختمانی نظیر افزایش قیمت میلگرد آجدار، افزایش قیمت تیرآهن و در کل افزایش قیمت اهن الات، قیمت غیر منطقی در بازار مسکن را رقم زده است.

کیان پور با تأکید بر نقش پررنگ دولت در بخش مسکن بیان کرد: ارائه بسته های سیاستی در مورد حمایت از بخش مسکن می تواند تأمین مسکن در کشور را تسهیل کند. نظارت بیشتر بر بازار مسکن یکی از مواردی است که می تواند از اعمال قیمت های غیر عرف در بازار جلوگیری کند. از سوی دیگر با توجه به اینکه قیمت ها به صورت کاذب افزایش یافته است، اما تغییری در روند معاملات رخ نداده و میزان آن رشد نکرده است.

وی در ادامه افزود: کاهش ارزش پول ملی یکی از مشکلات بزرگ برای تأمین مسکن به شمار می رود و تا زمانی که دولت تدبیری برای این مشکل نداشته باشد، بهبودی را در وضعیت بازار مسکن مشاهده نخواهیم کرد. در ماه های گذشته ارزش پول ملی به شدت کاهش یافت؛ از این رو دولت برای برقراری نظم و تنظیم بازار در بخش های مختلف باید برای حفظ ارزش پول ملی اقدام کند در غیر این صورت التهابات ناشی از این مشکل روز به روز حادتر خواهد شد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ