سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 458829
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن، فولاد، فلزات بیان کرد: اگر بازارمسکن از رکود خارج شود موجب سود دهی کارخانجات آهن می گردد؛ از این سو مسئله افزایش قیمت آهن نیز حل می شود. وی در ادامه افزود: این افزایش قیمت ها به دلیل افزایش قیمت های جهانی بوده است. طبق خبرهای به دست آمده از بازارهای جهانی، چین از صادرات خود کم کرده است و در داخل به ساخت و ساز می پردازد. همین مسئله موجب شده تا قیمت جهانی آهن با افزایش رو به رو شود و بر بازار داخلی ایران هم تأثیرگذار باشد.
محمد آزاد با بیان اینکه قیمت آهن هم اکنون از قیمت جهانی نیز گران تر است، تصریح کرد: قیمت آهن در بازار جهانی تنی 520 دلار فروخته می شود اما فقط کارخانه جاتی که شمش و اسلب دارند از این افزایش سود می برند. کارخانجات میلگرد و سایر موارد به زیان دهی رسیده اند زیرا با افزایش قیمت اهن الات بازار مسکن وارد رکود می شود و تیراژ ساخت و ساز کاهش پیدا می کند از این رو تقاضا برای خرید مواد اولیه کم می شود.
وی در ادامه افزود: کارخانجات اکنون با تمام ظرفیت خود کار نمی کنند. به جهت رکود در بازار مسکن ظرفیت خود را افزایش نمی دهند که به سوددهی برسند و اگر مسئله رکود در بازار مسکن حل شود از زیان دهی خارج می شوند. اگربرنامه ریزی های درست صورت بگیرد، مسکن از رکود خارج می شود و همین امر موجب می شود تا قیمت آهن با کاهش تدریجی به ثبات برسد. همانطور که طی چند ماه اخیر مشاهده کردیم بازار آهن و بازار مسکن تأثیر متقابل روی یکدیگر می گذارند و می توان امیدوار بود که خروج بازار مسکن از رکود ترمز افزایش قیمت آهن را بکشد و در سال جاری شاهد نوسانات شدید در این بازار نباشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ