سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 458588
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


رونق بازار مسکن در نیمه ابتدایی سال 97


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حسام عقبایی، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوره املاک استان تهران با اشاره به ایجاد رونق در بازار مسکن گفت: در صورتی که بازار مسکن تا اوایل تابستان سال 97 با همین روند پیش رود، بازار مسکن وارد دوران رونق جدیدی خواهد شد.

حسام عقبایی در ادامه افزود: طی نیمه دوم سال جاری شاهد افزایش میزان معاملات مسکن بوده ایم. در صورتی که رشد معاملات مسکن با همین سرعت پیش رود، تا اوایل سال آینده بازار مسکن وارد دوران رونق جدیدی خواهد شد.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوره املاک با تاکید بر این که ثبات قیمتی در نیمه ابتدایی سال 97 بوجود خواهد آمد، گفت: افزایش میزان معاملات مسکن در حدی نیست که قیمت ها افزایش یابد و ما شاهد یک روند آرام و متناسب با نرخ تورم هستیم. طی شش ماهه ابتدایی سال 96 افزایش قیمت در هر ماه اتفاق می افتاد تا جایی که قیمت مسکن با رشد 14 درصدی مواجه شد. اما در حال حاضر، بازار خرید و تقاضای مسکن ظرفیت چنین افزایش قیمتی را ندارد.

رئیس کمیسیون تخصصی املاک کل کشور توضیح داد: در صورتی که تسهیلات بافت فرسوده از سوی بانک های عامل بین متقاضیان توزیع شود، می توانیم شاهد رونق در بخش خرید و فروش مسکن باشیم. همچنین در صورتی که این امر ممکن شود، می توانیم در سال آینده بخش مسکن را وارد رونق کنیم. با توجه به این که متقاضیان خرید خانه با دریافت تسهیلات راحت تر می توانند اقدام به خرید واحد های مورد نظر خود کنند، در صورتی که بتوانند این تهسیلات را دریافت کرده و خرید خود را انجام دهند، شاهد رونق بخش مسکن خواهیم بود.

وی در آخر خاطر نشان کرد: عملکرد شهرداری کشور در تولید مسکن باید به نحوی باشد که انگیزه برای صدور پروانه ساختمانی و نوسازی مسکن ایجاد شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ