سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 23
کل بازدید : 458961
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


آهن پرایس: دبیر اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد دررابطه با افزایش قیمت محصولات آهنی و فولادی بیان کرد: افزایش قیمت میلگرد و محصولات آهنی و فولادی به واسطه وجود رانت در این بخش می باشد و برای جلوگیری از رانت موجود می بایست مسیر قانونی طی شود. حمیدرضا رستگار، دبیر اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در پاسخ به این سوال که بازار آهن و فولاد با چه مشکلاتی مواجه است، بیان کرد: بازار آهن و فولاد کشور در حال حاضر شرایط مناسبی ندارد و از دلایل آن تصمیماتی است که وزارت صمت در بخش آهن و فولاد کشور اتخاذ کرده است و در واقع، مشکلات مرتبط با این بخش مربوط به بلاتکلیفی وزارت صمت در ساماندهی بازار آهن و فولاد است.

وی اظهار داشت :عواملی مانند چالش های مربوط به نرخ ارز، دلار، صادرات و شیوه نامه ساماندهی بازار فولاد کشور که وزارت صمت آن را تدوین کرده است بر مشکلات بازار آهن و فولاد کشور افزوده است. وی تصریح کرد: احتمال اینکه بررسی و تدوین دستور العمل ها و شیوه نامه ها در مدت زمان کم موفق عمل کند می باشد اما چون این شیوه نامه ها و دستور العمل ها با واقعیت مطابقت ندارند و اجرایی شدن آنها ممکن نیست؛ به همین سبب در مدت زمان طولانی موجب پدید آمدن چالش های بسیار در بازار آهن و فولاد کشور خواهد شد.

رستگار تاکید کرد : از آنجایی که دستور العمل ها و شیوه های تدوین شده توسط وزارت صمت کارشناسی شده و مدبرانه نیست و شرکت هایی که در این حوزه توزیع آهن فعالیت می کنند، به همین جهت مجوزهای لازم از اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد را ندارند و به عنوان متخلف شناخته می شوند.

وی با اشاره به موضوع عدم وجود متولی در بازار آهن، بیان کرد: انتظار می رود مجلس شورای اسلامی از اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد کشور حمایت کند و علاوه بر آن جهت فروش و توزیع آهن و فولاد به این اتحادیه که منبع اصلی فروش و توزیع آهن و فولاد است توجه شود اما متاسفانه، توجهی به این موضوع نمی شود دستور العمل ها و شیوه نامه هایی توسط نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت صمت تهیه و تدوین می شود که اصولی و کارشناسی شده نمی باشد.

رستگار تاکید کرد: باید بر بازار آهن و فولاد کشور و همچنین بخش تولید، فروش، قیمت گذاری و صادرات بازار آهن از جانب نمایندگان مجلس و مسئولان نظارت صورت گیرد و توزان برقرار شود و در صورت برقراری این توزان بدون شک بازار آهن و فولاد کشور دچار مشکلات نمی شود و این عدم نظارت ها منجر به آسیب دیدن تولید کشور می شود.

وی اظهار داشت: دخالت های غیرکارشناسی  شده بر بازار آهن و فولاد کشور توسط مسئولان دولتی به تولید کشور آسیب می رساند. وی با اشاره به عدم ثبات قیمت ها در بازار آهن و فولاد، گفت :در زمینه تثبیت قیمت آهن و فولاد، مسئولان وزارت صمت تصمیمات غیرکارشناسی شده ای دارند و به این مسئله سبب می شود به فروشندگان و مصرف کنندگان، لطمه وارد شود و شیوه نامه ساماندهی بازار فولاد که وزارت صمت آن را تهیه و تدوین کرده است در مدت زمان طولانی به این صنعت آسیب می رساند.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ