سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 458844
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، عرضه و تعیین نرخ در بورس‌کالا بهترین روش برای قیمت‌ گذاری در زمینه تمام محصولات زنجیره آهن و فولاد است، اما اگر در این روش، تولیدکنندگان تنها بخش اندکی از محصول تولیدی خود را به رینگ بورس بیاورند، قیمت تعیین‌شده در این رینگ واقعی نیست.
 قیمت کالاهای عرضه‌ شده در بورس، تابع مکانیزم‌های قیمت جهانی است و نمی‌شود با عرضه کم و وجود تقاضای زیاد، قیمت را ذیل قیمت جهانی تعیین کنیم و مدعی کشف قیمت باشیم و خارج از بورس، با هر قیمتی که موردنظر است عرضه را انجام دهیم. اصلاح این روند در دستور کار معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت است و به‌زودی این موضوع و فرآیند موجود ساماندهی می‌شود.

به اظهارات مسئولان و کارشناسان بازار آهن، تامین مواد اولیه فولاد باید حتما ذیل سامانه بهین‌ یاب و بر اساس سهمیه‌ هایی که مستند بر صورت‌ های مالی حسابرسی‌شده است، انجام شود و همچنان کل تقاضا باید از طریق بورس باشد؛ همه تولید کنندگان فولاد نیز مکلف هستند تمام عرضه خود را از طریق بورس انجام دهند. همچنین مواد اولیه به واحدهایی که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در بورس عرضه را انجام ندهند، تعلق نمی‌گیرد. 

سه ماه است که مسئولیت عرضه و تقاضای ورق فولادی به معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده و مسئولان به دنبال آن هستند که عرضه و تقاضا را همزمان درنظر بگیرند، نباید از مجموعه فولاد سازان فقط یک شرکت محصول خود را آن‌هم با درصد پایین در بورس عرضه کند و با توجه به تقاضای بالا در بورس، بهای بالا برای محصول در این رینگ، کشف شده و در ادامه مابقی تولیدات کارخانه تحت ‌عنوان مچینگ، خارج از چارچوب بورس‌کالا فروخته شود.

از مجموع 1 ‌هزار و 66 واحدی که ورق دریافت می‌کنند7 حدود 600 واحد در بهین‌یاب هستند و حدود 430 واحد فاقد کد بهین‌یاب هستند و خرید خود را از طریق معاملات مچینگ صورت می‌دهند، اما تمام این واحدها باید کد بهین‌یاب دریافت کنند. البته از زمانی که برنامه ساماندهی آغاز شده، موفق شدیم بیش از 300 واحد را وارد مدار بهین‌یاب شود.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ