سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 6
کل بازدید : 458783
کل یادداشتها ها : 2616
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، به دنبال کاهش صادرات 39 درصدی فولاد در چند ماهه سال جاری و 21 درصدی در ماه های گذشته، رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران افزایش تقاضای داخلی را مهمترین عامل در کاهش صادرات دانسته که به همراه محدودیت های وزارت صمت زمینه کاهش حدود 40 درصدی را فراهم آورده است.

در حالی بسیاری از کارشناسان از محدودیت صادارت آهن و فولاد و مشکلات حاصل از آن ابراز نگرانی کرده و دلایل آن را مصوبه های اخیر وزارت صمت می دانند که رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران علت کاهش صادرات نه تنها مصوبه های اخیر وزارت صمت دانسته بلکه معتقد است مهمترین دلیل کاهش صادرات، افزایش تقاضای داخلی است.

هدف گذاری تولید 33 میلیون تن فولاد در سال جاری نه تنها توجیه اقتصادی دارد بلکه به علت تقاضای داخل پتانسیل تولید 40 میلیون تن نیز فراهم است.کارشناسان بازار آهن  با اشاره به این که عوامل مختلفی در کاهش صادرات دخیل بوده است از جمله افزایش تقاضا در محصولات فولادی، افزایش تولید خودرو، ارتقای تولید خط لوله نفت و گاز، مصرف ورق برای سازه ها و پروژه های ساختمانی از جمله مهمترین دلایل کاهش صادرات بوده است.

از این رو شیوع همه گیر کرونا از دیگر موانع صادراتی می توان دانست محدودیت های بین ‌المللی و قوانینی که وزارت صمت برای صادر کنندگان تعیین کرده، صادرات را تحت شعاع قرار داده است. قوانین و مصوبه های جدید، برای صادرکنندگانی که برای محصولات خود تا سه ماه آینده برنامه ریزی می کنند ، مانع تراشی کرده و روال صادرات را با کاهش مواجه می سازد و این مشکل، مانع انجام مذاکرات خواهد شد.

اگر چه محدودیت ها در توسعه بازارهای صادراتی بی تاثیر نیست اما صادرکنندگان باید در حوزه مارکتینگ بین المللی خود را تقویت کرده و به دنبال بازارهای جدید باشند. برخی کارشناسان بازار آهن معتقدند، در برخی شرایط، نیاز داخلی واقعی نبوده و بخشی کاذب است و افراد سودجو برای بی ‌ارزش نشدن سرمایه‌ شان نسبت به خرید داخلی اقدام کرده و یا در برخی مواقع محموله‌ها را در انبارها دپو کردند همین موضوع منجر به از دست دادن بازارهای صادراتی شده است.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ