سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 96
بازدید دیروز : 70
کل بازدید : 459137
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


با توجه به عرضه 47هزار تن شمش در بورس کالا و عرضه تعیین شده برای کسری شرکت‌ها، شمارش معکوس برای کاهش و تعدیل قیمت‌ها هم چنان ادامه دارد. البته در گذشته نیز شاهد چنین برنامه هایی برای شرکت‌های فولادی در بورس کالا بوده ایم، که یک کف عرضه خاص برای آنها مشخص می گردید اما عدم تعهد آن ها به مجوز های صادر شده سبب گشت تا به تذکراتی به صورت شفاهی و کتبی از راه‌های مختلف به آن‌ها داده شود، تا کف عرضه را رعایت کنند اما متاسفانه تاکنون موفق نشده اند.

عدم رعایت کف عرضه، باعث شده است تا بازار تشنه محصولات فولادی (ورق فولادی، میلگرد و ...) شود و قیمت‌ ها  روند افزایش غیر منطقی را بپیماید. این موضوع در جلساتی با حضور آقای اسماعیلی، معاون امور معدنی وزارت صمت با تولیدکنندگان شمش مطرح و تاکید شد، که کف عرضه می بایست در بورس کالا ارائه شود؛ در غیر اینصورت به سیستم قضایی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارجاع داده خواهد شد. بعد از این جلسات، نامه‌ای به شرکت‌ها ارسال خواهد شد که در روز دوشنبه 28 بهمن ماه باید یک‌سوم از میزان بدهکاری و کف عرضه‌شان را در بورس عرضه کنند و تعهد دهند که تا پایان سال نیز کف عرضه را رعایت خواهند نمود.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی بیان داشت: با توجه به اینکه در روز گذشته (27بهمن ماه) 47 هزارتن در بورس کالا عرضه داشته ایم و امروز هم بر اساس آنچه تعیین شده عرضه صورت خواهد گرفت، انتظار می رود قیمت‌ها در مسیر کاهش و تعادل پیش روند و دیگر بی‌دلیل شاهد افزایش قیمت در بازار نباشیم. وی به ادعای شرکت‌های فولادی مبنی بر سرد شدن هوا و کاهش فشار گاز و خاموش کردن سیستم‌هایشان که باعث کاهش تولید شده واکنش نشان داد و افزود: این‌ مطالب صرفا بهانه بوده است و این شرکت‌ها زمانی که هوا هنوز سرد نشده بود، کف عرضه را انجام نمی دادند. اگر از دو ماه اخیر که افزایش قیمت‌ها را شاهد بودیم، کف عرضه‌شان را رعایت می‌کردند، حرفشان مورد قبول بود.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ