سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 458855
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بسیاری از کارخانه های تولید کننده آهن آلات در تلاش هستند تا عقب ‌نشینی برخی کشورهای شمال اروپا و کانادا در خرید آهن آلات تولید داخل و همچنین محدودیت های صادرات این محصولات را به کشورهای جنوب اروپا جبران نمایند. نمونه ای از این کارخانه های به نام در عرصه تولید محصولات با کیفیت، فولاد مبارکه اصفهان  می باشد که  ضمن مقابله با مشکلات ناشی از تحریم، بازارهای فروش خود را به سمت جنوب شرق آسیا سوق داده است و هم چنین در رابطه با اهداف و برنامه‌ های راهبردی شرکت در سال 1398  که فروش هفت میلیون و 50 هزار تن انواع محصولات تخت در داخل و همچنین فروش یک میلیون و 100 هزار تن انواع محصولات در بازارهای صادراتی بوده است، با تمام توان در تلاش می باشد.

برای رسیدن به این هدف فراهم‌سازی زمینه صادرات فولاد از پیش شرط های لازم دوران تحریم می باشد.

کارشناسان معتقدند که در شرایط رکودی حاکم بر کشور اغلب پروژه‌های عمرانی، ساخت‌وسازها و تولیدات قطعات فولادی را در حالت نیمه تعطیل در آورده است، ضرورت روی آوردن به صادرات بیش از هر زمان دیگری احساس می شود اما در طرف دیگر هم تحریم‌هایی وجود دارد که خواه ‌یا ناخواه تأثیر مسیر صادرات را از هر طرف محدود کرده و دشواری بسیاری را در مسیر طی کردن آن قرار داده است.

هرچند انتظارات بالایی از صادرات فولاد برای ارز آوری کشور هم چنان باقی است اما شرایط تحریم سبب افزایش هزینه های تولید، توزیع و به درازا کشیدن زمان وصول درآمدهای کسب شده توسط شرکت‌های فروش آهن آلات شده است.  البته این به آن معنا نیست که راه‌های صادرات بسته باشد بلکه باید تولیدکنندگان به دنبال بازارهای جدید با ویژگی های منحصر به فردتر باشند تا از طریق آن بتوانند فشارهای وارده بر بدنه ی تولید و اشتغال کشور را کاهش دهند.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ