سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 458853
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


روز گذشته در بورس کالا سه عرضه اصلی میلگرد آجدار به ثبت رسید. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی روز اخیر در بورس کالا عرضه های اصلی میلگرد با جذابیت خرید بیشتری نسبت به قبل مورد معامله قرار گرفت. میزان 12 هزار و 130 تن سبد میلگرد عرضه و معامله شد؛ در حالی که بیش از این میزان تقاضا در بورس کالا درج شد. برتری محسوس تقاضا بر عرضه ها نشان می دهد که معاملات رونق محسوسی داشته که دلیل آن قیمت های بالای میلگرد آجدار در بازار آزاد است.

بازار آزاد فولاد در روزهای اخیر به دلایل مختلفی افزایش قیمت چشمگیری داشت؛ از جمله به دلیل افزایش قیمت های جهانی و افزایش تقاضای سنتی در بازار که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال رخ می دهد. برای تحلیل دقیق تر باید به شرایط بازار طی هفته آینده نگاهی انداخت؛ از این رو فعالان فولاد بر این باورند که بازار پس از هیجانات و با پشت سر گذاشتن این جو، توقفی خواهد داشت. فعالان این حوزه با اشاره به افزایش نجومی قیمت آهن الات بیان کردند: نتیجه این افزایش ها کم شدن سرمایه های فولادی است، در واقع وقتی که بهای هر کیلو میلگرد از 3 هزار و 500 تومان به 4 هزار تومان می رسد بدین معنی است که با یک سرمایه ثابت مقدار کمتری فولاد را می توان معامله کرد.

از طرفی هم باید به این نکته توجه داشت که بازار با این افزایش قیمت ها موافق نیست چراکه پس از این افزایش ها، فضای تقلیدی در بازار پدیدار می شود و تولیدکنندگان به تبعیت از یکدیگر قیمت های اعلامی محصولات خود را افزایش می دهند. با توجه به اینکه حجم تقریبا زیادی از معاملات فولادی ها در بورس کالای 20 اسفند صورت می گیرد، می توان انتظار داشت که بازار با تقاضای بیشتری همراه باشد اما اینکه قیمت ها با افزایش همراه باشد یا با ثبات و کاهش، مربوط به نحوه آزادسازی کالاها از سوی کارخانه ها می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ