سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 458874
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طبق گزارش های روز گذشته، اوضاع بازار فولاد ملتهب بود و همچنین دو کشور آمریکا و ترکیه روابط خوبی نسبت به هم نداشتند. ترامپ رئیس جمهور آمریکا درخصوص تعرفه واردات محصولات فولادی بیان نمود که تعرفه واردات محصولات فولادی ساخت ترکیه به آمریکا 50 درصد شامل می شود و تعرفه واردات آلومینیوم تنها 20 درصد خواهد شد. رئیس جمهور آمریکا طی اختلافات خود با ترکیه بر این درصد تعرفه تاکید کرد و هم اکنون که کشور ترکیه از هشتمین فولادساز جهان محسوب می شود.

اما  کشور ترکیه در واردات آلومینیوم به کشور آمریکا در جایگاه مناسبی از رتبه جهان قرار ندارد؛ همچنین در سال گذشته کل صادرات آلومینیوم ترکیه به کشور آمریکا تنها به  4500 تن رسیده بود. از سوی دیگر ارزش سهام شرکت های صادرات محصولات فولادی در بازار بورس ترکیه حدود 10درصد با کاهش مواجه شده است بطوری که برحسب آمارهای ارائه شده از سوی انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه در سال 96 صادرات محصولات فولادی در رتبه چهارم کشورترکیه قرارگرفته است که پس از صادرات خودرو در کشور ترکیه مواد شیمیایی در اولویت قرار دارد. همچنین طی دوسال گذشته  از مهمترین عوامل رشد اقتصاد ترکیه  به شمار می رود.

در اواخر سال 96 تولید فولاد خام در کشور ترکیه به 37/5 میلیون تن رسیده بود که کشور ترکیه با تولید فولاد خام توانست در رتبه هشتم جهان قرار بگیرد، لذا بیشتر از 70درصد محصول میلگرد از صادرات فولاد کشور ترکیه محسوب می شود و همچنین کشور ترکیه از بزرگ ‌ترین وارد ‌کننده قراضه فولادی در جهان شناخته شده است.

طبق آمارهای اعلام شده کارشناسان بین‌المللی بر این نگرش هستند که روند صعودی  تعرفه‌های فولاد آمریکا منجر به سقوط روند صنایع فولاد ترکیه نخواهد شد. لذا با ادامه این روند تنها موجب می شود که کشور ترکیه به دنبال افزایش نفوذ در بازارهایی همانند منطقه خاورمیانه و اروپا بگردد تا جایگاه خود را ارتقاء بدهد. همچنین صنعت فولاد ترکیه به واردات مواد اولیه بستگی دارد و کاهش ارزش لیر در کشور ترکیه موجب می شود که روند صادرات فولاد ترکیه موثر شود به طوری که منجر به افزایش بهای تمام شده واردات محصولات فولادی و مواد اولیه شیمیایی به ویژه قراضه فولادی خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ