سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 458611
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بازار خرید و فروش در مناطق شهری در شرایطی وارد رونق شده که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند این روند طبیعی نیست و برخی سیاست های غیر حرفه ای مسئولان بر صنعت ساخت و ساز تأثیر گذاشته است. همانطور که شاهد بودیم طی سه ماه ابتدای سال جاری افزایش قیمت مسکن به مرز 50 درصد رسید و همچنان ادامه دارد.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در رابطه با این موضوع بیان کرد: اصولا مولفه هایی بر بازار مسکناثرگذار خواهد بود که عبارتند از«نرخ ارز، حامل های انرژی، قیمت طلا و رشد بازارهای مالی»

هر گونه تغییر در این بازارها بر قیمت تمام شده مسکن تأثیر می گذارد. همانطور که شاهد بودیم طی دو ماه گذشته نوسانات بازار ارز موجب شد تا قیمت مسکن با افزایش چشمگیری مواجه شود و مالکان را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین وقتی نوسان قیمتی در بازارهای مختلف به وجود می آید، قیمت ها تحت تأثیر آن روندی صعودی به خود می گیرند و با توجه به این موضوع، افزایش نرخ ارز باعث شد تا قیمت تمام شده مسکن با افزایش چشمگیری رو به رو شود.

وی در ادامه افزود: البته در شرایط فعلی افزایش قیمت مسکن تا این حد طبیعی است زیرا سازنده ها و فروشنده ها برای اینکه از بازار عقب نمانند و قدرت خود را حفظ کنند، به این گرانی ها دامن می زنند. اصولا برای کنترل این هیجانات در بازار مسکن لازم است برنامه ریزی دقیق و بلند مدت از سوی دولت صورت گیرد و اکنون به دلیل نبود برنامه اصولی، عرضه و تقاضا در تعادل قرار ندارند. عدم تعادل در بخش عرضه و تقاضا باعث افزایش قیمت های نجومی در بخش مسکن شده و تاکنون نیز ادامه داشته است. باید برای برطرف کردن مشکلات در این بخش برنامه ریزی دقیقی انجام شود زیرا مسکن نیاز اصلی خانواده ها است و زودتر از همه واکنش نشان می دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ