سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 458650
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، اطلاعات جدید بانک مرکزی در خصوص تحولات بازار مسکن در سال 96 نشان می دهد که بازار ساخت و ساز بعد از رکود دو ساله، در سال جدید با استقبال سرمایه گذاری روبه رو شده است به طوری که حجم ورود سرمایه به این بازار نسبت به سال 95 روند افزایشی داشته است. حجم کل سرمایه گذاری های ساختمانی در کشور، رشد 21 درصدی را تجربه کرده و این امر موجب نوسازی بیشتر شهرها می شود.
بررسی ها در حوزه ی بازار مسکن و ساخت و ساز نشان می دهد که سرمایه گذاران بر روی پروژه های نیمه کاره متمرکز شده اند زیرا تکمیل پروژه های نیمه کاره به عنوان کوتاه ترین مسیر برای عرضه مسکن به شمار می رود. بهار سال گذشته میزان سرمایه گذاری در ساختمان های نیمه تمام رشد 9 درصدی و در حوزه تکمیل پروژه های ساختمانی نیز رشد 14 درصدی داشته است. طبق پیش بینی های صورت گرفته توسط کارشناسان، شدت تمرکز سازنده ها بر سرمایه گذاری در تکمیل پروژه های نا تمام در فصل تابستان بیشتر خواهد شد.
در صورتی که حجم سرمایه گذاری در ساختمان های نیمه تمام افزایش پیدا کند اما در همان حوزه حجم سرمایه گذاری برای تکمیل ساختمان ها با افت مواجه شود، عرضه نوسازی ساختمان های تکمیل شده به بازار کاهش می یابد. بازار ساخت و ساز نیز به صنعت های دیگر که مربوط به ساختمان می شود، بستگی دارد. از جمله این بازارها، بازار اهن الات است که با توجه به رونق و رکودی که در آن اتفاق می افتد، بازار مسکن و ساخت و ساز نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. از سوی دیگر هرچه بازار ساخت و ساز پر رونق تر باشد، متقاضی برای خرید اهن بیشتر می شود و این امر موجب رونق فروش اهن در بازار آهن الات می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ