سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 458908
کل یادداشتها ها : 2618
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، برنامه های دولت در خصوص مسکن روندی متفاوت را پیش گرفته است. دولت برنامه مسکن های اجتماعی و تسهیلات به افرادی که مسکن اولی به حساب می آیند و برای اولین بار می خواستند مسکن تهیه کنند را مطرح کرد. مسکن اجتماعی برای جایگزینی مسکن مهر مطرح شده بود ولی تاکنون اجرایی نشده و تا امروز بلاتکلیف است و مسکن اولی ها نیز نیاز به سپرده گذاری و تمکن مالی دارند. اگر طرح ها اجرا شده بود، نواقص آن مشخص می شد و در ادامه اگر نیاز به بازنگری و اصلاح داشت انجام داده می شد ولی اکنون با توجه به اینکه این کار تحقق پیدا نکرده است، برنامه بازنگری معنا ندارد.
فاطمی معاون سابق وزیر راه و شهرسازی در رابطه با واگذاری تسهیلات مسکن به خانه اولی ها و تأثیر تسهیلات بر رونق بازار مسکن اظهار داشت: این تسهیلات دامنه محدودی دارد و تأثیر آن بر بازار مسکن نسبت به قبل بهبود داشته است. میزان وام مشخص است ولی قیمت ها متغیر است و قطعا قابل پوشش دهی نیست بنابراین افرادی باید وارد این طرح شوند که خودشان تمکن مالی داشته باشند. در صورتی که طرح دولت مبنی بر پوشش دهی 80 درصدی قیمت مسکن از سوی بانک ها بود، مطمئناً کمک خوبی به خانه دارشدن مردم بی بضاعت می کرد.
وی در ادامه برای رونق بازار مسکن پیشنهاد داد که باید با مشوق هایی بازار را از رکود خارج کنند زیرا مسکن در سیستم اقتصادی ایران نقش اساسی را ایفا می کند و مؤلفه پیش برنده اقتصاد کشور می باشد. از این سو دولت اگر بخواهد اقتصاد شکوفا شود و مسکن سروسامان بگیرد باید مشوق هایی برای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در نظر بگیرد و مهم ترین راه برای ایجاد اشتغال، افزایش تولید است که باید در صدر تصمیمات جدی دولت قرار بگیرد. هر چه میزان تولید بالاتر برود اشتغال بیشتری برای اقشار جامعه به وجود می آید و رونق به بخش های اقتصادی تزریق می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ